[Outlook 2003] pst file te groot?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.832 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik maak gebruik van Outlook 2003 en krijg daar bij het verzenden van mail de volgende foutmelding:

"You have exceeded the size limit on your mailbox"

Alle mail wordt lokaal bewaard en de pst file is op dit moment net geen 2 GB. Heeft iemand enig idee of dit een instelling is en zo ja, waar je deze instelling kunt veranderen? Overigens komt de mail gewoon aan, maar wordt hij in mijn outlook niet verplaatst van de outbox naar de sent items.

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Kun je toch beter googlen dan ik....
Dank voor de link. Ik lees in dat verhaal het volgende:

Als de waarde van de registervermelding MaxFileSize ooit de ANSI-limiet van 2 GB in .PST- of .OST-bestanden overschrijdt, wordt deze waarde genegeerd zodat de grootte tot 2 GB wordt beperkt. Hierdoor wordt beschadiging van het bestand voorkomen. De standaardwaarde voor de registervermelding WarnFileSizeregistry moet volgens de berekening 95% van de registervermelding MaxFileSize bedragen voor een UNICODE-bestand, en blijft 1.950.368.768 bytes voor kleine ANSI-bestanden.

Ik vermoed dat dit de oorzaak is. Hoe kun je er voor zorgen dat het een UNICODE bestand is, zodat het groter kan worden dan 2GB?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

huistra schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:20:
[...]... Hoe kun je er voor zorgen dat het een UNICODE bestand is, zodat het groter kan worden dan 2GB?
Nieuwe PST aanmaken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

In aanvulling op Brahiewahiewa;

Een niet-Unicode-gegevensbestand (.pst) converteren naar een Unicode-gegevensbestand (.pst):
http://office.microsoft.c...tance/HP010383511043.aspx