Toon posts:

ADobe GoLive 6.0 of CS2 for MYSQL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een website maken met een database erachter. het zou dus php/mysql worden voor mij.
Nou heb ik zitten zoeken naar een programma waar dat mee moet kunnen. Grafische dan, in plaats van enkel in notepad te kloppen. :)

Ik kwam uit bij Adobe golive, Nou hebben ze er een mooie trial versie CS2 die ik had gedownload.
Ik start dat programma maar kan nergens vinden waar ik kan connecten met een mysql database (grafische), en op de help was het woord "mysql" nergens bekend (no results).

Toen ging ik googlen, en kwam ik de combinatie mysql en golive alleen maar tegen bij versie 6.0

Ik die dus trial gedownload en gekeken en al snel vond ik daar de optie dynamic content > php > add source.
Maar dat is dus een oudere versie.

Kan je niet connecten in CS2 met mysql database of zie ik hier nou iets over het hoofd.

Hopelijk heeft iemand hier meer informatie over.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:43
Het grafisg programeren van php ken ik eerlijk gezegt niet en het lijkt mij ook niet de beste manier om het te doen. Wel weet ik dat in Macromedia dreamweaver het mogelijk is om een verbinding te maken met de database en je webserver om er direct in te werken.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 19:54

Bosmonster

*zucht*

Je zult je PHP code toch echt in een text-editor moeten schrijven. Of je daar de text-editor van GoLive, Dreamweaver of een fatsoenlijke losse editor voor gebruikt is aan jou.

GoLive/Dreamweaver kunnen je alleen helpen bij maken van de html (en als ze al een beetje anders kunnen zou ik er geen gebruik van maken ;))

Verwijderd

Topicstarter
Stoney187 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 10:10:
Het grafisg programeren van php ken ik eerlijk gezegt niet en het lijkt mij ook niet de beste manier om het te doen. Wel weet ik dat in Macromedia dreamweaver het mogelijk is om een verbinding te maken met de database en je webserver om er direct in te werken.
ja dat om er direct in te werken.
Hoe zit dat dan
Misschien een beetje onduidelijk wat ik vraag, of wat ik nou wil weten.

Ik wil gewoon een formulier maken met persoonsgegevens met een fotootje erbij, en die dan wegschrijven naar een database en zo een heleboel van maken.
Moet ik dat persee in een text editor schrijven.
Ik heb wel een boek van PHP waar dat staat uitgelegd, maar dan moet ik dus echt alles zelf schrijven.
En what about PHAkt for ultradev 4?
Ik kwam net nog even Codecharge tegen. Uit topics van 2/3 jaar geleden scheen het heel zuigent te zijn. en code te spugen die nergens op sloeg. Ik wil het toch is proberen hoe het nu zou zijn.
Wie kan mij dit duidelijk uitleggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 17:09 ]