Probleem met links in Outlook op notebook

Pagina: 1
Acties:

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 21:00
Mogguh :)

Ik heb hier een (ca. 8 maanden oude) Packard Bell notebook staan (van mijn vader) met Windows XP SP2, met een tweetal problemen waar ik niet uitkom.

Probleem 1: mail lezen
Als ik Outlook Express open via zijn eigen snelkoppeling, dan krijg ik gewoon alle mailheaders te zien, en mail wordt opgehaald en zo, maar als ik een header aanklik of dubbelklik blijft de inhoud van het mailtje zelf leeg. Echter, open ik Outlook Express vanuit Internet Explorer, dan kan ik diezelfde mailtjes wel inkijken.

Probleem 2: hyperlinks in mailtjes werken niet
Als ik in een mailtje een link naar een website zie staan, en ik klik die aan, gebeurt er helemaal niets. Er wordt geen IE geopend, er komt niet eens een zandloper. Wel verandert de cursor in een handje als ik over de link heenga, dat dus nog wel, alleen klikken heeft geen nut.

Herkent iemand deze problemen en heeft iemand hier wellicht en oplossing voor? Thanx!

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 29-07-2005 09:32 ]

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:30:
Probleem 2: hyperlinks in mailtjes werken niet
Als ik in een mailtje een link naar een website zie staan, en ik klik die aan, gebeurt er helemaal niets. Er wordt geen IE geopend, er komt niet eens een zandloper. Wel verandert de cursor in een handje als ik over de link heenga, dat dus nog wel, alleen klikken heeft geen nut.
Dit heeft een kennis van mij ook. Zijn windows was een beetje vergaard door veel installaties en door spyware. Dus zoals ik dat nu kan beoordelen zou je ff Outlook Express kunnen uninstallen en daarna weer reinstallen en hopen dat het daarmee is opgelost. Anders is misschien Windows installeren de enige optie :)
Even nog een paar vraagjes: is de pc virus- en spywarevrij? En hoe oud is de Windows installatie?

• steef321
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2023
Glacier schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:43:
[...]

Dit heeft een kennis van mij ook. Zijn windows was een beetje vergaard door veel installaties en door spyware. Dus zoals ik dat nu kan beoordelen zou je ff Outlook Express kunnen uninstallen en daarna weer reinstallen en hopen dat het daarmee is opgelost. Anders is misschien Windows installeren de enige optie :)
Even nog een paar vraagjes: is de pc virus- en spywarevrij? En hoe oud is de Windows installatie?
Kheb hier hetzelfde prob. Links vanuit eprompter, OE6.0, RSSreader e.d. werken niet. Knippen en plakken van de url is de tijdelijke oplossing, maar echt handig is het zeker niet, omdat je die url vaak ook pas vind door eigenschappen van de pagina.
IE6.0 al geherinstalleerd (rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\ie.inf) en ook de DLLRegisterServer van urlmon.dll (regsvr32 urlmon.dll) is in orde. Draai WinXPHome SP1. Heb heel wat tipcs doorzocht, maar niet de antwoorden gevonden. Iemand?
Als ik overigens in Trillian op urls klik opent WinXP netjes een verkennerschermpje naar de trillian installmap. Ook al geprobeerd Trillian opnieuw te installeren overigens en aansluitend IE6.0......

[ Voor 9% gewijzigd door steef321 op 01-01-2006 20:25 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Dit is een softwarematig probleem zo te zien, daarom [I&T] -> [SA]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles