Toon posts:

Refresh rate limiteren bij NVidia/Samsung 913n TFT/Pinnacle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met twee Samsung 913n TFT's wil werken op een NVidia dualhead kaart dan werkt dat prima.
Die Samsungs werken 't best op 60 Hz. refresh rate. Ga je hoger, dan beginnen ze te kreunen dat de optimale verversing niet staat ingesteld en meer van dat soort snoepgoed.

Als ik Pinnacle Studio 9 Plus opstart, dan gaat op scherm 1 de appclicatie staan; op scherm 2 kan ik dan full-screen mijn video-preview zien als ik mijn desktop tiled over twee monitoren zet.

Hier gaat het in één keer grondig fout:
Samsung nummer twee begint te janken dat hij boven z'n maximaal toegestane refreshrate zit en schakelt zichzelf uit. Jammer; want een full-screen video preview vond ik geen slecht idee.
Het is dus de bedoeling, dat ik op de één of andere manier die videokaart onder controle houd, zodat hij absoluut niet meer dan 60 Hz gaat draaien als ik Pinnacle Studio 9 Plus opstart.

-nergens in de tooltjes die NVidea bijlevert is dat mogelijk
-onder Win XP sp 01 ook niks te vinden dat kan helpen

Shit: mijn monitor blijft over de zeik gaan.....

Ideas, anyone???

Bij voorbaat dank.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-08 09:32
probeer eens het programma Reforce 1.1

http://www.pagehosting.co.uk/rf/

[ Voor 32% gewijzigd door HStyles op 29-07-2005 12:24 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als in je nVidia drivers het refresh rate override tabblad niet zichtbaar is, zet het ff aan, bijvoorbeeld met NVTweak.

Daarna gewoon de standaard resoluties (640, 800, 1024, 1280 etc) even op 60Hz locken via de nvidia tabbladen in je beeldschermeigenschappen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Een zeer tevreden Mediamax meldt u dat het probleem is opgelost met NVTweak. Hartelijk dank voor de suggestie, het werkt rete-goed! :*)

Verwijderd

Het probleem ligt toch niet bij de 913n.
Heb hier ook twee 913n schermpjes staan en deze staan allebei op 72Hz ingesteld.
Via beeldschermeigenschappen -> Instellingen ->Geavanceerd -> Beeldscherm de vernieuwingsfrequentie ingesteld op 72 Hz en voilá. Nooit geen gemekker gehad dat de frequentie niet goed zou zijn.