[gentoo/freevo/mplayer]speelt ieder nummer dubbel af

Pagina: 1
Acties:

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07-2025

TrJ

debian

Topicstarter
De titel zegt het al :(
Ik had een perfect werkende htpc tot ik vorige week een alsa en baselayout upgrade deed. Als ik een opgenomen programma bekeek of een avi, haperde mplayer bij het begin en tijdens het skippen. Uiteindelijk heb ik dit opgelost door in mijn local_conf.py te kiezen voor 'sdl' als audio output ipv alsa daarna werkte mplayer weer alsvanouds. Tot ik een muziekje wilde opzetten.

Mplayer speelt consequent ieder nummer 2x achterelkaar af. Het maakt niet uit of het een playlist is, random of een complete cd map. vanaf de commandline speelt mplayer trouwens wel door. Ik denk dus dat het iets met python te maken heeft maar verder snap ik er de ballen van. Ik heb al andere versies van mplayer, alsa etc. geprobeerd maar het probleem moet ergens in de configuratie zitten. Ik ben de wanhoop lichtelijk nabij....

specs: shutlle-pc, onboard audio ac'97 via spdif naar versterker, pvr 350, nvidia fx5200
software: freevo 1.5.2, mplayer 1.0_pre6-r4, alsa-driver 1.0.9b, python 2.3.5

• TrJ

TrJ

debian

Topicstarter
Ok na twee dagen klooien en gissen...en een half uur na het openen van dit topic vind ik de oplossing 'chmod a+rw /dev/rtc'
kom daar maar eens op als je een liedje 2x hoort :-)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

hoe heb je die oplossing gevonden? (ben daar wel benieuwd naar --> welke stappen heb je gezet)
ik neem aan dat je nu weer alsa gebruikt dus.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• TrJ

TrJ

debian

Topicstarter
voordat ik deze pc ging installeren had ik wat vooronderzoek gedaan en een installatie handleiding geschreven omdat er voor mij een hoop nieuwe dingen in de pc zitten pvr spdif uit enzo, ik wilde voorkomen dat het weggegooid geld zou zijn.
Uit moedeloosheid ben ik de hele handleiding maar weer door gaan nemen en zo kwam ik er achter.

Overigensheb ik nog steeds sdl als audio output, met alsa begint meteen mplayer weer te stotteren. Ik baal ervan dat ik daar nog niet achter ben maar aangezien het zaakje wel weer werkt kan ik daar nu rustig de tijd voor nemen.

Verwijderd

Misschien de frequentie? Probeer met: mplayer -srate 48000 <naam van liedje>

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 16:44

M-ThijZ

Riding on Rails

Waar is /dev/rtc voor? Is dat de spdif uitgang?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 17:10

Gerco

Professional Newbie

/dev/rtc is de realtime klok van de PC en veel audio en video players willen de frequentie van dat ding instellen zodat hun tijdmetingen goed werken. Daarom moeten de permissies erop ook goed staan en de max_rtc_freq (oid) in /proc moet ook hoog genoeg zijn.

Waarom een nummer twee keer speelt als dat niet goed staat is me een raadsel, het lijkt me eerder dat je muziek zou gaan haperen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• TrJ

TrJ

debian

Topicstarter
nope, nummers worden echt consequent twee keer gespeeld. Er wordt ook melding van gemaakt op de sourceforge pagina van freevo in het user fora zag ik later nog ( ergens bij de berichten eind vorig jaar).

Hoop trouwens nog wel dat ik volgende week weer alsa als outptut kan selecteren; ik houd er niet van als ik niet iets onder controle heb, vooral niet als het voorheen perfect werkte.
Pagina: 1