Toon posts:

[AUDIO] Realtek AC'97 audio probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 925 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 dagen terug me computer geformat, en sinds dien doet me geluidskaart 'vaag'?

ik heb gewoon via de cd me geluidskaart geinstalleerd die in me moederbord zit, het is een AMD athlon 3200+ 64bit met Realtek AC'97 audio (heb er niet al te veel verstand van)

na 2 dagen gekloot te hebben en opnieuw geformatteerd te hebben heb ik nog het probleem, het geluid is langzaam/sloom, en soort aan het echo'en, ik heb overal al gezocht en laatste drivers geinstalleerd op realtek site.

hopelijk kan iemand me hier mee helpen, en ben net nieuw op het forum dus niet boos worden als ik wat verkeerds doe :)

bijvoorbaad dank, Kevin

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Probeer eens de actuele driver van Realtek

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 29-07-2005 02:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik ook al geprobeerd, probleem is niet verholpen nadat ik gerestart was.

Verwijderd

Klik eens op het Realtek logo rechtsonderin je taakbalk.
Hier kun je instellingen maken qua enviromental audio settings, zet deze maar op normal. (zal nu wel op hall / echo / alien staan oid).

Verwijderd

Topicstarter
dat soort dingen ook al allemaal gecontrolleerd, en lijkt mij dat het normaal staat als je geformatteerd heb, maar heb nog even voor je gekeken, staat gewoon op normaal :'(

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 21:07

makje

Professioneel prutser

Kijk even welk moederbord je hebt (dat je een AMD processor hebt is leuk, maar je Realtek AC'97 zit op je moederbord) en download dan de drivers van de fabrikant. Normaal gesproken zouden de drivers van Realtek zelf ook moeten werken, maar misschien maakt het verschil...

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
zal is kijken, 't is trouwens een ASUS K8N motherboard m472? (NVIDIA nForce3 series) heb trouwens de drivers van de cd geinstalleerd die bij moederbord horen en toch deed die het niet na de format c

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 03:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb net de nieuwste drivers geupdate voor me moederbord (2005/07/26) maar heeft nog een enkele nut..

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 03:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand die nog een oplossing weet? ik hoor het graag.

Verwijderd

Liggen er een berg draden achter je pc? Leg de draden in een rechte lijn en leg ze naast elkaar.

Rol ze ook niet op anders krijg je een aardlus. anders krijg je een elco effect.
probeer de ook is op een geaard stopkontakt

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
zal het is gaan proberen, maar voordat ik geformat had, lagen de draden alzo en deed het geluid het nog :r

• Triqster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-03-2023
Ik heb zelf ook een K8N en heb er ook problemen mee. Ik heb zelf ook eens een topic gestart (L/R-kanaal produceren zelfde geluid headset (onboard K8N-E)). Het probleem bij mij is echter dat er (nagenoeg) geen verschil is tussen de L/R kanalen.

Tot nu toe heb ik het probleem echter nog niet weten op te lossen. Ik heb er maar een sound card in geprikt. Maar toch. Het hoort goed te moeten kunnen functioneren.

Verwijderd

Topicstarter
klopt, ik heb kwartier geleden een 5.1 soundcard in gedaan en werkt gelijk top. realtek ac97 onboard kaartjes zijn gewoon flut dingen

dit topic kan dicht, probleem half opgelost.

• Triqster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-03-2023
Mischien dat het topic nog open kan blijven aangezien er niet echt een oplossing voor het probleem is maar mee een work-around.

* Triqster zou dat persoonlijk wel waarderen

:)
Pagina: 1