Toon posts:

Defect onderdeel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een nogal specifiek probleem, vandaar dat ik een nieuw topic open.

De invertor van mijn CCFL's heeft ongeveer anderhalf uur geleden de geest gegeven. De CCFL's vielen uit en het begon te stinken, dus ik heb meteen de stroom eraf gehaald. Na een kwartiertje wachten en uiteraard de invertor verwijderd te hebben, ben ik gewoon weer aan de slag gegaan met m'n PC. Echter, na ruim een half uur begon m'n CPU koeler flink te loeien en schakelde m'n PC zichzelf uit (CPU waarschijnlijk te heet). Ik kreeg zojuist m'n PC weer opgestart, maar ik heb 'm na een paar minuten maar weer uitgezet omdat ik er niet echt een lekker gevoel bij heb.
Wat denken jullie dat er defect is geraakt (eerste ingeving)? Zou het misschien de voeding zijn, het moederbord, of (ik hoop van niet) de CPU?

Mijn specs zijn:
MSI 915P moederbord
P4 540 (LGA 775)
Zalman ZM400B-APS (400W PSU)
Zalman 7700 Cu (CPU koeler)
Geforce 6600GT PCI-e

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 00:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test de onderdelen apart en troubleshoot die zodat je weet waar het ligt. Dat kunnen wij echt niet vanaf hier zien.

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Allereerst boot het "koude" systeem naar de bios en controleer daar de voltages en temperaturen.
Als de temperatuur te hoog wordt het systeem direct uitzetten en de betreffende koeler/koelers controleren.

Blijven de temperaturen goed dan raad ik je aan om het systeem opnieuw op te bouwen en stap voor stap te testen.

Als ie uitspringt dan is het waarschijnlijk de temperatuur die te hoog wordt.

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."