Toon posts:

[SUB] Subwoofer bromt.

Pagina: 1
Acties:
  • 373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na het zoeken op tweakers ben ik er nog niet uit. Ik heb sinds kort een sub van het merk mivoc. Aleen deze bromt. Als ik hem van prik voor zie en het tulp stekkertje in de sub steek en de andere kant aanraak bromt het al. Ook als ik het andere eind van het stekkertje aansluit op mijn versterker hoor ik alleen een brom. Ook wanneer de versterker uit is. Het signaal van de versterker komt niet door wat wel zou moeten. (er staat een signaal op). Wat kan dit zijn. Want ik heb hem ook op mijn vaders versterker aan gesloten waar hij het perfect doet.

Na wat meer speurwerk heb net gelezen dat als je het sterkertje aan raak met mijn klauwen hij altijd bromt.
Ook de stekker 180 gerdraait dit helpt wel wat meer de brom is er nog steeds.
Wanneer ik de crossover omhoog draai pitched hij de brom ook (deze wordt dus hoger of lager).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 01:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu ook andere voedingkabels gebruikt ook zonder resultaat, tevens heb ik andere kabels gebruikt, ook geen resultaat. Ik weet het echt niet meer, wordt er moedeloos van.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:12:
ik heb nu ook andere voedingkabels gebruikt ook zonder resultaat, tevens heb ik andere kabels gebruikt, ook geen resultaat. Ik weet het echt niet meer, wordt er moedeloos van.
Ik hoop dat je nog garantie hebt want dat ding is gewoon kapot. ik heb hetzelfde met mijn canton sub gehad. Het zit waarschijnlijk gewoon in de voeding (bij mij toen wel ieg) en dat is niet door jezelf te verhelpen.

Terug naar de winkel dus :)

I'm not as think as you stoned I am

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:12
Dit kan worden veroorzaakt door een verschil in de voedingsspanning. Ik zou de sub op dezelfde wandcontactdoos aansluiten als de versterker. De reden:vervuiling op het net heft elkaar op die manier op.

Bromt het ding dan nog, dan is je sub stuk of je versterker. Als je bij een andere sub het probleem niet hebt, is het je versterkeruitgang.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn versterker maar eens open geschroeft omdat mijn sub het wel bij bij mijn pa deet.
Wat bleek de massa van de sub uit was niet gesoldeert. Waarschijnlijk in de fabriek fout gegaan.
Ff een by-pass er op en spelen maar.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Vervang de subkabel voor een andere/hogere quality. Mijnus bromde ook altijd, vanalles gedaan. Toen de kabel vervangen voor een iets betere (nogsteeds geen echte subkabel) en toen was de brom weg. Nam ik een andere cheap-ass kabel, dan bromde hij weer.

Ik denk dat er gewoon te veel storing van buitenaf kwam, ding doet natuurlijk een vrij zwak signaal behoorlijk versterken, dus mocht er ook maar iets van een miniscuul klein ruisje onvangen worden door de kabel, dan versterkt hij die ook.

Gewoon proberen!

Verwijderd

Had er ook last van. Sub verbonden met radiator.... Gone de brom!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:11:
Had er ook last van. Sub verbonden met radiator.... Gone de brom!
Nooit doen, dat kan levensgevaarlijk zijn! Er is ook niet echt rede om een oud topic hiervoor te kicken..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

deepspace schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 12:22:
[...]

Nooit doen, dat kan levensgevaarlijk zijn! Er is ook niet echt rede om een oud topic hiervoor te kicken..
Huh? :?

Waarom 'levensgevaarlijk'.... In veel van dit soort vragen .... (ik heb besloten er eentje van te kicken inderdaad, why start a new one?).... is aarden als suggestie aangedragen...
Pagina: 1