Toon posts:

[FreeBSD] versienummer niet omhoog na make world

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heel wazig probleempje wat ik al vaker tegen ben gekomen. na een succesvol verlopen make world (althans, het lijkt wel zo) is het versienummer nogsteeds hetzelfde als je uname -a intikt, na de reboot. het geeft freebsd 5.3 release p0 aan terwijl het 5.4 p6 moet zijn. als ik in /bin naar de data kijk waarop die files het laatst geupgrade/getouched zijn is dat allemaal 28 juli.

is mijn upgrade nou gelukt, of is er iets fout gegaan?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:07
Lees /usr/src/UPDATING eens door, staat precies in wat je moet doen om te updaten...

Je moet niet alleen world bakken, je moet het ook installeren, tezamen met een nieuwe kernel.

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ja, je upgrade is gelukt, alleen ik vermoed dat je geen kernel hebt gebakken :)

Wat ik eigenlijk altijd doe:
Bash:
1
2
3
4
5
6
cd /usr/src
make buildworld && make buildkernel KERNCONF=KERNELNAAM
mergemaster -p
make installkernel KERNCONF=KERNELNAAM && make installworld
mergemaster
reboot

In de BSD manual staat nog één ander over single user mode, echter dat heb ik nog nooit gebruikt hiervoor, al is het maar omdat de servers meestal niet in de buurt staan. Bovenstaande verhaal is daardoor bij mij nog nooit fout gegaan :)

Chapter 19.4.1 in FreeBSD Handbook

[ Voor 3% gewijzigd door RupS op 28-07-2005 23:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, wel wazig dat hij het versienummer niet upgrade.

ik heb dezelfde kernel die ik al had opnieuw gecompileerd met de nieuwe sources. uiteraard ook mergemaster -p gedaan. had ook al wel het idee dat het gelukt was, maar ergens klopt het natuurlijk niet dat het versienummer niet omhoog gaat. met de 4.x serie nooit gehad, echt pas sinds 5.x.