[Fotobewerking] Frame met schaduw, watermerk, comprimeren

Pagina: 1
Acties:

• Het Beest
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-05-2022
Hallo!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik heb een heleboel foto's gemaakt voor een howto over het bouwen van je eigen pc.

Nu wil ik deze foto's gaan comprimeren voor op het web (een kleiner formaat en een groter formaat wanneer je op het plaatje klikt)

edit: ik bedoel dus niet de bestandgrootte, maar de lengte x breedte :-)

De foto's hebben het formaat: JPG, 1600 x 1200 Pixels, Kleuren: 16,7 Millions (24 BitsPerPixel).

V: Wat is een redelijk formaat om als klein plaatje te gebruiken? (ik heb geen flauw idee...)

Daarnaast wil ik om de foto's een zwarte rand maken (dun) en een schaduw effect.

V: Hoe maak je zo iets? Ik bedoel: zijn er tooltjes voor die zoiets voor je kunnen doen? Zelf photoshoppen lijkt me een tijdrovende klus. En ik heb al niet veel ps ervaring!

Tevens wil ik ook een watermerkje/beeldmerk in de foto's verwerken, zodat de foto's niet op een andere website verschijnen (ik heb er tenslotte veel tijd in gestoken)

V: Hoe doe je zoiets? Hoe krijg je dat beeldmerk er in (bijvoorbeeld rechtonder 1cm x 1cm)

V: Zijn er ook tooltjes die bovenstaande functies automatisch uitvoeren in een batch (ik heb namelijk erg veel foto's)

V: Waarmee maak je eigenlijk zo'n animated plaatje? Is dat altijd GIF? of kan dat ook met JPG?

Oh, wie oh wie helpt mij even met deze vragen???

Ik ben vast niet de eerste die deze functionaliteit zoekt in een tooltje?

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Het Beest op 28-07-2005 23:18 ]

Huh? Oh... ehm... tja... nou je het zegt... w8t ff....ok....prima. dank!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Het Beest schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:15:
Hallo!

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik heb een heleboel foto's gemaakt voor een howto over het bouwen van je eigen pc.

Nu wil ik deze foto's gaan comprimeren voor op het web (een kleiner formaat en een groter formaat wanneer je op het plaatje klikt)

edit: ik bedoel dus niet de bestandgrootte, maar de lengte x breedte :-)

De foto's hebben het formaat: JPG, 1600 x 1200 Pixels, Kleuren: 16,7 Millions (24 BitsPerPixel).

V: Wat is een redelijk formaat om als klein plaatje te gebruiken? (ik heb geen flauw idee...)
640x480 is gebruikelijk, maar afhankelijk natuurlijk van de layout van je site.
Daarnaast wil ik om de foto's een zwarte rand maken (dun) en een schaduw effect.

V: Hoe maak je zo iets? Ik bedoel: zijn er tooltjes voor die zoiets voor je kunnen doen? Zelf photoshoppen lijkt me een tijdrovende klus. En ik heb al niet veel ps ervaring!

Tevens wil ik ook een watermerkje/beeldmerk in de foto's verwerken, zodat de foto's niet op een andere website verschijnen (ik heb er tenslotte veel tijd in gestoken)

V: Hoe doe je zoiets? Hoe krijg je dat beeldmerk er in (bijvoorbeeld rechtonder 1cm x 1cm)

V: Zijn er ook tooltjes die bovenstaande functies automatisch uitvoeren in een batch (ik heb namelijk erg veel foto's)
Jazeker: Eigen tool gemaakt: Kaders om foto's
V: Waarmee maak je eigenlijk zo'n animated plaatje? Is dat altijd GIF? of kan dat ook met JPG?
Dat is altijd GIF, of natuurlijk Flash ofzow. Zie ook Google.....

• wiewatwaar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:57

wiewatwaar

whatever

Je kan herhaalde handelingen simpel opnemen in PS. gewoon 1x voordoen en dan in een batch uitvoeren.
Foto's gaan bij standaard naar 600px breed en gemiddelde kwaliteit (5) dat geeft plaatjes die er prima uitzien met een formaat van 50...100kB.
Over watermerken zou ik me niet te druk maken. Je kan simpel (ook via batch) je naam IN de foto plaatsen.

Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu