Cas latency testen ?

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb m'n geheugen (noname pc133 cas3) nu op 140 cas3 lopen. Maar je hoort vaker verhalen over noname pc133 wat 140mhz cas2 haalt. nu wil ik dit uiteraard ook liever. maar ik was een keer bij een vriend en die maakt in de bios een foutje hiermee. En dan krijg je allerlei trammelant met het mobo resetten enzo. Dat vind ik niks. Is er geen progje om te testen hoeveel mhz geheugen haalt bij een bepaalde cas ?

Geen inspiratie

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Niet dat ik weet, de latency stel je in in je bios, dus daar moet je wezen.

Je zou kunnen vragen of je winkelier hem voor je wil testen, die hebben geloof ik wel testbankjes waarop hij redelijk gemarteld wordt.

ieeeepppppp :P

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik hoor eigenlijk helemaal niet zo vaak verhaaltjes over NoName PC133 dat loopt op CAS2 140MHz :?

PC Specs

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Dus geen progje ?

Geen inspiratie

• VROEM!
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

geen progje. gewoon testen en als het vastloopt terug zetten.

Cas 2 is trouwens weinig sneller. Je proc haalt 80% van zijn data uit de cache en de rest uit je geheugen.
Die 20% zou je dan een winst van 50% op boeken.
Uiteindelijk haal je dus maar ongeveer 10% winst en dat zelfs alleen nog maar in erg geheugensnelheids intensieve programma's.

Als je kijkt naar de totale systeemprestatie bij je gemiddelde gebruik kun je beter je FSB hoger zetten met je geheugen op CAS3 dan je FSB lager met CAS2.

Als je geheugen veel meer kan dan je proc kan je natuurlijk max fsb en CAS2 draaien, maar normaal gesproken zit dat er niet in.

ieeeepppppp :P

Verwijderd

2% sneller gemiddeld om precies te zijn ;)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op zondag 14 januari 2001 15:11 schreef VROEM! het volgende:
geen progje. gewoon testen en als het vastloopt terug zetten.
Maar als het eenmaal verkeerd is, dan start ie toch helemaal niet meer op, krijg je van die piepjes, en kom je dus ook niet meer in de bios om het terug te zetten. Moet je resetten.... en daar heb ik geen zin in.

Geen inspiratie

• Daan
  • Laatst online: 27-08 12:33
Yo als ik mijn geheugen te hoog instel komt hij gewoon in de BIOS hoor.
Je merkt het pas echt in Windhoos, dan kan hij vastlopen. In het BIOS komt ie sowieso wel.

• ^^0nMe
  • Laatst online: 21-08 14:30

^^0nMe

Got Babana's?

Trouwens, als je een verkeerde instelling hebt gedaan en hij wil niet meer booten, dan moet je gewoon insert ingedrukt houden en je pc aanzetten, je hoeft dus niet je biosjumper te verzetten. Dus ik zou gewoon proberen.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Op zondag 14 januari 2001 15:11 schreef VROEM! het volgende:

Cas 2 is trouwens weinig sneller. Je proc haalt 80% van zijn data uit de cache en de rest uit je geheugen.
Die 20% zou je dan een winst van 50% op boeken.
Uiteindelijk haal je dus maar ongeveer 10% winst en dat zelfs alleen nog maar in erg geheugensnelheids intensieve programma's.
Maar de rest van de computer moet op dat moment op je geheugen wachten ( wat 33% langer duurt ) en je hele systeem is zo snel als het langzaamste onderdeel. Dus denk ik dat het verschil toch wel groter is

Geen inspiratie

Pagina: 1