Toon posts:

Voodoo2 SLI : hoeveel sneller?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Morgen wordt ik de gelukkige bezitter van een SLI Voodoo 2 combo...

(ik krijg van een vriend zijn voodoo2 te leen voor onbepaalde tijd >:) )

Nu mijn vraagje : Hoeveel sneller is dat nou?
Ik weet dat je iig dan in 1024*768 kan spelen...

ny1???

En dan nog wat : Hoe moet ik dat in godesnaam aansluiten? Moet ik die andere voodoo2 ook weer doorlussen nadat ik dat flatcabletje eraan gehangen heb?

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
je merkt het goed als je in druk bezochte stukjes komt ( 1st person boom )
en inderdaad gewoon de 2 voodoos doorlussen met een hopelijk bijgeleverd, 20 cm lang,
-ide achtig- kabeletje. Bij Diamond (www.hastec.nl) kun je die voor +- 2 piek op laten sturen.

Verwijderd

een SLI is vet sneller.
als je nog niet zo'n kabeltje hebt, bestel er dan een hier: http://www.diamondmm-europe.com/eng/forms/order_mega.htm

duur een weekje, misschien 2, maar het is gratis!

Verwijderd

Topicstarter
Kabeltje heb ik... (zo'n irritant kort dingetje van 5 cm, maar da's genoeg. hij gaat toch in het pci slot naast de andere...)

Vraagje #2 : Moet ik em ook nog aan de buitenkant doorlussen? (dus zo :

achterkant van mijn computer
|=======|
|_______|
|__O_(__|Video
|___)_)_|Voodoo 2 1
|___(_O_|Voodoo 2 2
|_______|
|=======|

O = video uitgang
(
) = kabeltje

Verwijderd

Nee, alleen intern via dat kabeltje.

Verwijderd

THANKS!!!

Verwijderd

Voodoo sli doet het nog altijd erg goed, vooral met Unreal Tournament. Ik heb zelf een TNT2 160/195 met een Coppermine op 800 en een vriend van me met Celeron 550 en V2 SLI is fors sneller (hoewel de beeldkwaliteit minder is).

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
ik heb hiero ook nog altijd een voodoo 2 12MB. Eerlijk gezegd nog altijd snel genoeg voor wat ik ermee doe. Ik heb me al een hoop geld bespaard door niet aan de trend van steeds een nieuwe videokaart kopen mee te doen.

Heb je voor SLI eigenlijk speciale software nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik het ff bekieken heb niet!

Ik heb gister de laatste reference drivers gedownd, en geinstalleerd, en alvast het Use SLI vakje aangevinkt >:)

Verwijderd

Kopermijn, dan zit er bij jouw echt wat fout.

Verwijderd

Jaws; het is bekend dat de UT-engine op 3dfx-kaarten het beste loopt, zie ook de benchmarks van de nieuwe kaarten, zou dus best kunnen wat Kopermijn zegt. Q3A loopt dan weer veel beter op een nVidia kaart (en AMD CPU)

Verwijderd

Topicstarter
AARG!!! HET WOU NIET!!!!

IK HEB EEN *(%(*&*&#@*& KUT MOEDERBORD!!! :( :( :(

Wat is er gebeurd :

Ik wou die 2e voodoo2 erbij plaatsen, ok. hardstikke leuk, maar door de ranzige layout van mijn mobo, komt ie net recht boven de processor te zitten... Dat kan natuurlijk ook niet, want er zitten een vette heatsink en een fan op...

Ik de fan der af gesloopt, een halve centimeter van die heatsink afgebroken, en die voodoo2 derin gestoken. alleen de fan kon er nou niet meer op..

mwah... moet kunnen d8 ik... NIET DUS :(
HIJ WERD _GLOEIEND_ HEET!!!

Afijn, voodoo2 deruit, fan derop en een paar uur af laten koelen :( :( :(

ME BE NO HAPPY! :'(

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Kun je het hele zwikkie niet een slot lager plaatsen dan? Eventueel een andere kaart omhoog...

Verwijderd

Unreal is een Glide engine game waar later Direct3d min of meer aangeplakt is. Het feit dat Voodoo SLI sneller is dan een TNT2 zegt meer over de 3D engine dan over beide kaarten. Unreal Tournament is ook redelijk waardeloos als benchmark: het maakt bij mij nauwelijks uit of ik 32bit of 16bit gebruik (vsync off). Op dit moment is UT mijn favoriete game en ik moet zeggen dat voor mij de V5 5500 daarom erg aanlokkelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
nee.. ken allemaal net niet.. er zit 1 pci slot 'boven' mijn processor, en de rest zit er precies 8r :'(

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Kan je niet een stukje van je V2 afzagen?

(nee dit is geen lulantwoord; ik ken veel kaartjes waar een hoop loze ruimte opzit.)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Chemist; een V2 zit helemaal vol met memory-chips (elke chip is 0,5 MB) --> afzagen kan niet

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Wat voor mobo heb je?
Ik denk dat er echt wel een oplossing is...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
nope.. _echt_ _niet_..

Ik heb een of ander vaag TXpro mobo... (ja... TX cipset :( )

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Dan zal je een ander mobo moeten kopen. Die dingen kosten niet de wereld, ik kan je een Abit van harte aanbevelen, die zijn heel gemakkelijk bij overklokken doordat je geen jumpers hebt maar het gewoon via de BIOS kan doen.
Anders is de goedkopere Asus ook wel goed dan ben je voor 250 piek klaar ofzo. Er zal nix anders op zitten...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Pagina: 1