[XP] unmountable_boot_volume - bsod?*

Pagina: 1
Acties:
  • 725 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-03 15:53
Zit hier met een mate zn PC naast me, we zijn aan 't lannen, zijn PC hangt midden in een download in firefox, reboot, blauw scherm, eerst werd er geen bootable volume gevonden, HDD kabels aangedrukt, Windows Logo tevoorschijn, BOEM, blauw scherm: UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME 0x000000ED. Windows XP pro CD erin: scherm zwart, scherm uit, door naar windows boot menu. Windows 98 CD erin, zwart scherm, scherm uit, reboot, en dan weer een Schijfleesfout. Windows ME bootdisk: prijs, zie met fdisk een NTFS partitie, hoe deze nu weer bootable te krijgen, of gewoon vanaf de XP CD booten om te reinstallen.

Verwijderd

Wat leverde google op?

• ufear
Windows CD erin, herstelconsole en chkdsk /r, kom alleen daar niet in de buurt.

• ReLexEd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-10-2025

ReLexEd

2 ReLexEd or not 2 ReLexEd???

Naar aanleiding van de 'tip' van Guido ;)
Eerste hit, levert een link naar de KB van Microsoft op....

Vermoedelijk een kabeltje dat niet helemaal jofel is...
Al een andere 80-aderige kabel, (dus UDMA) geprobeerd?

• ufear
Half jaar oude bekabeling, geen andere kabels beschikbaar, zat net in de recovery console maar bij chkdsk /r hing de HDD bij 50%, bij formateren komt ie niet eens bij 1%, morgen maar een nieuwe spinpoint halen.

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 18:16
Of je gebruikt de search hier.Ik heb vorige week ook dit probleem gehad,alleen kawam het bij mij door een virusscan van norton.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Ik heb het ook gehad!
Je zou zeggen dat het niet kan, zomaar ineens je IDE kabel kapot terwijl je er nooit iets aan verandert, maar toch was dit bij mij ook het geval... Even verwisselen en het probleem was opgelost!
KoenFaro schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:53:
Half jaar oude bekabeling, geen andere kabels beschikbaar, zat net in de recovery console maar bij chkdsk /r hing de HDD bij 50%, bij formateren komt ie niet eens bij 1%, morgen maar een nieuwe spinpoint halen.
Doe nou niet zo kortzichtig.. je gaat toch geen nieuwe HDD kopen terwijl het probleem misschien opgelost kan zijn met een nieuw kabeltje van pak-'m-beet 3 euro?

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-03 21:41
FSB omhoog gezet en de devider die het niet meer doet en je pci snelheid hierdoor de lucht invliegt ? Of je HDD naar de haaien ? Als ie al niet meer wil formatteren dan vrees ik het ergste... :X

Mijn Specs

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:39
KoenFaro schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:50:
Windows CD erin, herstelconsole en chkdsk /r, kom alleen daar niet in de buurt.
dat is de juiste, als jij daar niet in de buurt komt boot je pc niet van de cd af.

https://wren.co/join/Devian

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat het OS in je topic titel staat - zou je jezelf even bekend willen maken met de regels zoals we die in Windows Operating Systems hanterne? :)
Pagina: 1