Optical out kabeltje losjes :?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.282 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Ik voel me een enorme n00b, maar ik word er een beetje gek van dus heb ik maar gewoon besloten om uitsluitsel te vragen;

Ik heb dus een optical out kabeltje gekocht om mn PS2 te verbinden met mn Pioneer NSDV77, welke een optical ingang heeft, zodat ik ook lekker digitaal geluid kan krijgen en van surround kan genieten op mn PS2.

Nu heb via deze shop het kabeltje gekocht: http://www.psxshop.nl/pro...5a952c9d7adbdc906086ce7f3

Nu is het rare dat het kabeltje er wel ERG losjes ingaat. Let wel, ik heb nog nooit eerder een dergelijk kabeltje aangesloten gehad dus ik weet niet of dit hoort. Maar het lijkt me bijna niet echt goed... Bij de minste beweging gaat ie er gewoon uit. Nu dacht ik : misschien heb ik wel te hard gedrukt oid, maar dat lijkt me ook weer niet, aangezien ie bij beide apparaatjes gewoon er superlos in zit.

Ik heb trouwens wel geluid, maar dan moet ie dus precies goed zitten, bovendien wordt het geluid vaak onderbroken, omdat ie dus gewoon niet lekker is aangesloten.

Nu is mijn vraag: heb ik gewoon zelf beide uit/ingangen verneukt met te hard drukken ofzo :? (heb ik toch ergens iets geforceerd misschien? :X). Of heb ik toch een kwalitatieve kutkabel, en hoort dit wel degelijk vast te zitten zoals bij andere normale kabels? Of is er misschien nog een addertje (weet ik veel, een truc zoals de kabel nog eens 90 graden draaien als ie er losjes inzit ofzo 8)7).

Ik realiseer me dat het misschien een erg domme vraag is, maar ik erger me er mateloos aan. Via de search kan ik met optical en losjes niet echt veel vinden. Kwam gek genoeg wel uit op dit topic: XBOX Optical out werkt niet meer Waar iemand ongeveer een soortgelijk probleem had op zn X-Box, en deze later maar die kabel vastgetaped had aan zn X-Box.... nou lijkt me dat nou niet echt de bedoeling. Op google zie ik al helemaal de bomen door het bos niet meer aangezien je dan alleen resultaten over optical muizen krijgt 8)7

Wie o wie heeft een antwoord/oplossing voor... Ik word er gek van :'(

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 20-05 06:49

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een optisch kabeltje klikt soepeltjes vast. Dat is alleen maar om het op z'n plek te houden. Als je hem er 1 cm voor houdt en precies goed houdt, werkt het met dolby digital prima.

Hij past er maar op 1 manier in.

Afbeeldingslocatie: http://www.smarthome.com/images/97323side1big.jpg

Als je dit plaatje bekijkt (duurder type, maar zelfde stekker), dan gaat de kabel er helemaal tot aan de wortel in (:P), waar-ie zilver wordt zegmaar. Daar zit een ribbeltje en daar zet-ie zichzelf netjes mee vast. Bij mij in elk geval. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

JvS schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:26:
Een optisch kabeltje klikt soepeltjes vast. Dat is alleen maar om het op z'n plek te houden. Als je hem er 1 cm voor houdt en precies goed houdt, werkt het met dolby digital prima.
Inderdaad. 't is gewoon een LEDje waar een paar mbit/sec aan audio mee verstuurd wordt. Geen high-grade 9um singlemode fibre om gbit ethernet mee over 40km te leggen. 't luistert wat minder nauw ;) 't is zelfs niet eens een fibre, zoals veel mensen 't noemen. Eigenlijk gewoon (hoge kwaliteits, dat wel) kunststof.

Either way, die dingen horen inderdaad niet los te zitten. Het lijkt me een fabricagefout. Heb je nog andere apparatuur waar je een TOSlink kabel in kunt prikken? Zit 'ie daar wel 'snug'? Want dan lijkt 't me dat er iets mis is met de fysieke optical out van je PS2.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 28-07-2005 21:35 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Nou, in die digitale in van die Pioneer dus. (die trouwens ook een optical out heeft, en waar ie dus al even losjes inzit)...

maar goed, dan weet ik iig dat het niet zo hoort. Ellendig, maar ik zal dan maar eens even een wat beter kabeltje gaan kopen dan... Thnx iig :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

op www.electronica-online koop je cheap ass kabeltjes die bij mij in elk geval prima passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
hoe langer ik mee zit te pielen, hoe moeilijker het nog wordt om geluid te krijgen nu. Ik krijg nu alleen nog maar geluid als ik de kabel met redelijke kracht aan blijf drukken in mn PS2... en aangezien jij zegt dat je hem in theorie zelfs alleen maar voor hoeft te houden om het te laten werken, vraag ik me toch af of ik niet iets verneukt heb... maar goed, zal ff kijke naar die link en zo'n kabeltje kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

de ervaring die ik ermee heb is dat je zo'n kabeltje er bijna niet in of uit krijgt, maar als ie zit kun je em wel vrij draaien zeg maar :)

Reken er iig maar op dat er iets mis is met je kabel danwel apparatuur.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104928

Atgast schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:02:
de ervaring die ik ermee heb is dat je zo'n kabeltje er bijna niet in of uit krijgt, maar als ie zit kun je em wel vrij draaien zeg maar :)

Reken er iig maar op dat er iets mis is met je kabel danwel apparatuur.
Ik kan die van mij er perfect uit trekken en terug in doen en dan zit ie wel degelijk vast ook in een pioneer receiver. Maar hoe kan je dat nu laten rond draaien tis vierkant bijna zo'n plugje. (of ben je te strekt en je eigenkracht niet kent. ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 104928 op 28-07-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij heeft Atgast over een compleet andere aansluiting, zoals op portable minidisc recorders zit. Daar zit-ie in een soort 3.5mm jack plug ingebouwd. Een normale optische kabel kan je niet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

JvS schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:08:
Volgens mij heeft Atgast over een compleet andere aansluiting, zoals op portable minidisc recorders zit. Daar zit-ie in een soort 3.5mm jack plug ingebouwd. Een normale optische kabel kan je niet draaien.
Ik heb het over dezelfde aansluiting die ook op de ps2 te vinden is. De mijne is echter compleet rond en ook al is de koppeling op de reciever/ps2/miniset/z680 vierkant, hij past er precies in maar zit dan erg strak vast. Maar wel vrij rond te draaien, handig ivm kabelkluwen enzo.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Schuerman
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-02-2023
ik heb hetzelfde probleem. langs beide kanten. zowel bij de sony surround als bij de zippiti multimedia player...
LuNaTiC schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:21:
Ik voel me een enorme n00b, maar ik word er een beetje gek van dus heb ik maar gewoon besloten om uitsluitsel te vragen;

Ik heb dus een optical out kabeltje gekocht om mn PS2 te verbinden met mn Pioneer NSDV77, welke een optical ingang heeft, zodat ik ook lekker digitaal geluid kan krijgen en van surround kan genieten op mn PS2.

Nu heb via deze shop het kabeltje gekocht: http://www.psxshop.nl/pro...5a952c9d7adbdc906086ce7f3

Nu is het rare dat het kabeltje er wel ERG losjes ingaat. Let wel, ik heb nog nooit eerder een dergelijk kabeltje aangesloten gehad dus ik weet niet of dit hoort. Maar het lijkt me bijna niet echt goed... Bij de minste beweging gaat ie er gewoon uit. Nu dacht ik : misschien heb ik wel te hard gedrukt oid, maar dat lijkt me ook weer niet, aangezien ie bij beide apparaatjes gewoon er superlos in zit.

Ik heb trouwens wel geluid, maar dan moet ie dus precies goed zitten, bovendien wordt het geluid vaak onderbroken, omdat ie dus gewoon niet lekker is aangesloten.

Nu is mijn vraag: heb ik gewoon zelf beide uit/ingangen verneukt met te hard drukken ofzo :? (heb ik toch ergens iets geforceerd misschien? :X). Of heb ik toch een kwalitatieve kutkabel, en hoort dit wel degelijk vast te zitten zoals bij andere normale kabels? Of is er misschien nog een addertje (weet ik veel, een truc zoals de kabel nog eens 90 graden draaien als ie er losjes inzit ofzo 8)7).

Ik realiseer me dat het misschien een erg domme vraag is, maar ik erger me er mateloos aan. Via de search kan ik met optical en losjes niet echt veel vinden. Kwam gek genoeg wel uit op dit topic: XBOX Optical out werkt niet meer Waar iemand ongeveer een soortgelijk probleem had op zn X-Box, en deze later maar die kabel vastgetaped had aan zn X-Box.... nou lijkt me dat nou niet echt de bedoeling. Op google zie ik al helemaal de bomen door het bos niet meer aangezien je dan alleen resultaten over optical muizen krijgt 8)7

Wie o wie heeft een antwoord/oplossing voor... Ik word er gek van :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Topicstarter
Oh, ik denk dat ik het uit schaamte nooit meer heb gepost. Maar ik denk dat het probleem hem gewoon zat in het plastic beschermkapje wat er standaard op zit... en dat ik nooit opmerkte tot een aantal jaren geleden _O-

[ Voor 4% gewijzigd door LuNaTiC op 27-03-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:11

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

LuNaTiC schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:46:
Oh, ik denk dat ik het uit schaamte nooit meer heb gepost. Maar ik denk dat het probleem hem gewoon zat in het plastic beschermkapje wat er standaard op zit... en dat ik nooit opmerkte tot een aantal jaren geleden _O-
>:)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mensen, dit topic is 14 jaar oud en gaat dus dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.