Toon posts:

Mobo voorstel

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor een nakende pc upgrade heb ik me alvast onderstaande onderdelen uitgekozen. Alles lijkt me degelijk gekozen met als opzicht toch weer enige tijd voor te kunnen. Echter zie ik door het bos de bomen niet meer qua moederbord. Ik zoek niets 'fancy' noch heb ik overclock bedoelingen. Het enige wat telt is dat alle onderdelen behoorlijk draaien.

Mem
Corsair DDR2 Twinx 1024mb PC5400 XMS (2X512)

CPU
Intel P4, 560J (3.6) so775
Zalman CNPS7700-Cu

HD
Maxtor 250GB 7200 S-ATA II 16mb

Case
Antec TX1050B met een Antec SP-500W ofwel SP-400W PSU.

GraKa
Wordt in later stadium een 7800GTX 256MB

De rest van de onderdelen zoals cdrom, dvdrw etc zal ik uit bestaande pc recupereren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom heb je het geheugen al uitgezocht maar je mobo nog niet?
Vaak is het handiger om eerst het mobo te hebben, dan de compatibility lijst te pakken en kijken welk mem erop past.

en een beetje tweaker kan best een mobo uitzoeken lijkt me zo.

• silitek
  • Laatst online: 19:01

silitek

Tubes Only

Precies, je kiest eerst je MOBO uit. Je begint bij de (in jouw visie) de beste fundering uit.
Daarna ga je bouwen!!...of hou je later ook het behang vast en je vrindin metselt de stenen erachter :+

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben uiteraard gelijk. Deze Asus P5GDC Deluxe missch ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 21:29 ]

Verwijderd

silitek schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:26:
Precies, je kiest eerst je MOBO uit. Je begint bij de (in jouw visie) de beste fundering uit.
Daarna ga je bouwen!!...of hou je later ook het behang vast en je vrindin metselt de stenen erachter :+
Overdrijven kan ook he :p. Mobo + geheugen moet matchen, de rest maakt weinig uit. Ja ok het is niet aan te raden een socket 939 CPU op een socket 754 mobo proberen te rammen natuurlijk :Y)
Geheugen moet je dus inderdaad laten afhangen van het mobo, de rest kan wel blijven. Wat betreft die keuze, je zegt zelf dat je weinig bijzonders hoeft, kies dan gewoon de in jouw ogen beste qua prijs/kwaliteit verhouding, simpel. Zoek wat reviews, vergelijkingen en hak de knoop door.

~edit
Oh en TS, iedereen is hier pro AMD dus ze zullen je een s939 Athlon64 + mobo proberen aan te praten hoor ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 21:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh en TS, iedereen is hier pro AMD dus ze zullen je een s939 Athlon64 + mobo proberen aan te praten hoor ;)
en ik die dacht dat menig tweaker ook voor verschillende wereld oog had ;)
Ik zag gewoon een leuke promotie van die Intel CPU voor een niet onaardige prijs, en een opkomende upgrade ... dus ja.. 1+1=2 :)

• silitek
  • Laatst online: 19:01

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:33:
[...]

en ik die dacht dat menig tweaker ook voor verschillende wereld oog had ;)
Ik zag gewoon een leuke promotie van die Intel CPU voor een niet onaardige prijs, en een opkomende upgrade ... dus ja.. 1+1=2 :)
Tuurlijk heb je gelijk. Intel is verder niks mis mee...omdat de meeste hier incl. ik zei de gek een voorkeur voor AMD hebben is een andere kwestie. Zeker als je door een promotie stunt een prijstechnisch/ kwaliteitproduct kan scoren, wat nou toevalig INTEL is daar is niks mis mee.

Trouwens die MOBO die je aangafis OK

Tubes....It's what make music music!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Hmm als je er weer enige tijd mee door wilt gaan met die update zou ik die p4 560 gelijk laten schieten en een 6xx serie nemen, die heeft tenminste 64bit-support.

Of nog beter Athlon 64 Socket 939 inderdaad..

• shazam0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04-2021
Ik heb bijna de set draaien als jij, corsair ddr2, zalman 7700 maar dan met een intel 640 en een asus p5gdc deluxe. Prima combinatie. Denk er wel aan dat je bord gaat zeuren dat je cpu fan het niet goed doet vanwege de langzame draaisnelheid van je 7700, dus zet je press f1 on error uit of sluit een een casefan op je cpu fan aan en omgekeerd. (met dank aan andere gebruikers op got)

shazam

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt voor de tip jeroen, shazam & got ofcourse ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:50
Toch stel ik voor dat je dit even doorneemt: PMG FAQ Denk dat je op die manier wel een keuze moet kunnen maken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.