Hoi allemaal,
Hopelijk zet ik dit in het juiste forum, want ik heb een probleem waar ik niet uit kom.
Het hele forum afgestruimd (heeft veel geholpen) maar toch lukt me er iets niet bij mijn exchange server installatie.
De situatie:
- Win2k3 + xchange server 2k3
- domein naam: zomaarwat.com
Het is me gelukt om exchange server te installeren en kan zelfs ermee mailen en via OWA bij mijn agenda komen (dit is dus uiteindelijk de bedoeling).
Om mail te kunnen ontvangen die naar mijn domein naam worden gestuurd heb ik het volgende gedaan:
zomaarwat.com (A) 213.10.4.xxx (mijn eigen externe ip adres)
MX1: mail.zomaarwat.com > zomaarwat.com
MX2: relay.planet.nl > zomaarwat.com
Toch als ik met mijn reguliere outlook vanaf mijn laptopje een email stuur (met planet email adres) krijg ik het volgende vrijwel meteen terug:
Your message cannot be delivered to the following recipients:
Recipient address: niels@zomaarwat.com
Reason: Remote SMTP server has rejected address
Diagnostic code: smtp;550 5.7.1 Unable to relay for niels@zomaarwat.com
Remote system: dns;mail.zomaarwat.com (TCP|195.121.6.39|38583|213.10.4.xx|25)
Goed er staat dus ergens iets niet goed ingesteld, maar waar? Ik weet dat mijn exchange server nu alle mail zou moeten ontvangen en moeten verdelen.
Ik heb een user gemaakt met admin rechten en daarbij aangegeven dat het email adres niels@zomaarwat.com is.
Kan iemand mij op weg helpen? Nogmaals ik veel gevonden op de fora, maar ben een beginner en heb niet echt iets gevonden dat veel op mijn probleem leek. Volgende stap is beveiligen tegen spam en al dat soort onzin. Heeft iemand evt. al wat tips? Ik heb de term SBS wel een voorbij zien komen.
In ieder geval wacht ik het ff af, ben benieuwd!!
Hopelijk zet ik dit in het juiste forum, want ik heb een probleem waar ik niet uit kom.
Het hele forum afgestruimd (heeft veel geholpen) maar toch lukt me er iets niet bij mijn exchange server installatie.
De situatie:
- Win2k3 + xchange server 2k3
- domein naam: zomaarwat.com
Het is me gelukt om exchange server te installeren en kan zelfs ermee mailen en via OWA bij mijn agenda komen (dit is dus uiteindelijk de bedoeling).
Om mail te kunnen ontvangen die naar mijn domein naam worden gestuurd heb ik het volgende gedaan:
zomaarwat.com (A) 213.10.4.xxx (mijn eigen externe ip adres)
MX1: mail.zomaarwat.com > zomaarwat.com
MX2: relay.planet.nl > zomaarwat.com
Toch als ik met mijn reguliere outlook vanaf mijn laptopje een email stuur (met planet email adres) krijg ik het volgende vrijwel meteen terug:
Your message cannot be delivered to the following recipients:
Recipient address: niels@zomaarwat.com
Reason: Remote SMTP server has rejected address
Diagnostic code: smtp;550 5.7.1 Unable to relay for niels@zomaarwat.com
Remote system: dns;mail.zomaarwat.com (TCP|195.121.6.39|38583|213.10.4.xx|25)
Goed er staat dus ergens iets niet goed ingesteld, maar waar? Ik weet dat mijn exchange server nu alle mail zou moeten ontvangen en moeten verdelen.
Ik heb een user gemaakt met admin rechten en daarbij aangegeven dat het email adres niels@zomaarwat.com is.
Kan iemand mij op weg helpen? Nogmaals ik veel gevonden op de fora, maar ben een beginner en heb niet echt iets gevonden dat veel op mijn probleem leek. Volgende stap is beveiligen tegen spam en al dat soort onzin. Heeft iemand evt. al wat tips? Ik heb de term SBS wel een voorbij zien komen.
In ieder geval wacht ik het ff af, ben benieuwd!!