[2003] MSDE(?) en (standaard) accounts

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik heb al een tijd een 2003 server draaien waar onder andere WSUS op draait. Bij het instaleren van WSUS wordt er een database server mee geinstalleerd, en volgens mij is dit MSDE.

Nou zal WSUS dit wel gebruiken, maar nu komt er een andere applicatie om de hoek kijken welke ook op MSDE / MSSQL kan werken. Nou probeer ik daar een database mee aan te maken, maar ik kom al niet verder bij het inloggen.

Ik weet veel van MySQL, maar het lijkt er voor zover ik zie totaal niet op. Mijn vraag is, of iemand weet wat de standaard username / pass is als je het mee laat instaleren met WSUS? Ik weet overigens dat MSDE niet geschikt is voor zware apps, maar aangezien het hier 3 gebruikers zullen zijn plus WSUS moet het kunnen.

Overigens kan ik de SQL server wel zien in de lijst van servers, maar ik ben er al achter dat de grafische omgeving alleen bij de CE versie zit. Als iemand weet hoe ik een account kan toevoegen is dit ook zeer welkom, want op het moment snap ik er eventjes geen zak van.

Alvast bedankt :)

(Overigens bied de search niks met betrekking tot dit onderwerp :/)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
installeer gewoon msde opnieuw maar dan in een nieuwe 'instance' dan zit je ook je wsus instance niet dwars

in de readme.htm die in de selfextracting .exe zit staat hoe je dat moet doen (cmd line werk :P )

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;325003

mooi he die kb van ms :)

osql is je vriendje

[ Voor 25% gewijzigd door Zwelgje op 28-07-2005 20:58 ]

A wise man's life is based around fuck you

• m33p
Daar ben ik al mee bezig geweest maar ik krijg het niet voor elkaar:

code:
1
scm -Action 1 -Server server-gcs-03 -Pwd bla -service SnelStarMSDE -ExePath <path> -SvcStartType 2 -SvcAccount snelstart -Svcwd snelstart

De melding die ik dan krijg:

'An error occurred which prevented the service operation. The specified service does not exist as an installed service.'

Ik neem aan dat ik wel met de juiste executable zit te spelen? Ik haal het uit C:\Program FIles\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn

Met osql krijg ik steeds
[Shared Memory]SQL Server does not exist or access denied.
[Shared Memory]ConnectionOpen (Connect()).

Volgens de KB betekend dat dat het niet draait, maar de SQL server service manager geeft aan van wel (kan hem ook gewoon stoppen en starten). Als server geeft deze aan server-gcs-03\wsus maar met osql -E (\\)server-gcs-03\wsus werkt dit ook niet :S

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
houdt je er wel rekening mee dat je geen netwerkconnectie's kan maken met de msde van wsus :? (die blokeerd per default elke netwerkverbinding)

met de tools in de binn dir kan je dit weer aanslingeren.. tis maar dat je het weet!

A wise man's life is based around fuck you

• m33p
Yep daar kwam ik zelf ook al achter :p Ik heb TCP/IP aangeslingerd maar nog gebeurd er verdacht weinig. Wat ik nu wel gedaan heb; geconnect met:

osql -E -S server-gcs-03\wsus (was de -S vergeten :$) en met sp_addlogin een user aangemaakt, maar snelstart (administratief programma) blijft kaken dat ik onvoldoende rechten heb :(

Ik snap echt de ballen van de MSDE. Ik heb nu die package van microsoft.com gehaald, maar klik ik op de setup, dan moet ik een sterk SA password meegeven. Nou heb ik hier ooit eens iets van meegekregen dat je dat dan in de setup.ini mee moest geven, maar ik kan alleen niet meer vinden waar :S

Edit:
Ennn ik ben weer wat verder. In de setup SaPwd=pass gepleurd (op de gok en werkte ook nog), setup gedraaid en de boel is geinstalleerd. Via de manager gecontroleerd of het draaide en dat was ook nog zo.

Snelstart lijkt nu ook te werken op de database, dit moet ik alleen even controleren :)

[ Voor 52% gewijzigd door m33p op 28-07-2005 21:32 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SnelStart *brrrr*...

Let er wel op dat je clients ook de SQL instance moeten kunnen zien, dat kan inhouden dat je zelf nog eventjes in je registry mag vrotten om networking + de tcp poort in te stellen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1