Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GSMShop] Contract niet teruggestuurd, dus nog niet gekocht?

Pagina: 1
Acties:

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 10:16
Op welk moment ben je gebonden aan de koop van een GSM-abbo bij een webshop?

als je op internet bij een van de webshops een formulier voor het afsluiten van een abonnement invult, daarbij op bestel drukt, en je krijgt het formulier ter ondertekening thuisgestuurd, maar je hebt het nog niet teruggestuurd, zit je dan al aan de koop vast? of moet je actie ondernemen om het afsluiten van het contract niet door te laten gaan? of gebeurt er zowieso niks zolang je niets terugstuurt?

Verwijderd

Lijkt mij niet. Dan zou ik wel een hele hoop mensen een abbo in hun maag kunnen splitsen. Volgens mij is een handtekening wel noodzakelijk

Verwijderd

ze hebben je handtekening nodig

en zover ik weet een kopie van je id bewijs

dus je zit (nog) niet gebonden ;)

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 10:16
Ook als er in de algemene voorwaarden staat:

2.2 Een overeenkomst komt tot stand tussen GSMPlaza.nl en de Opdrachtgever indien deze een aanbieding van GSMPlaza.nl on-line, per e-mail, telefoon of per fax of anderszins accepteert.

En je hebt je hebt op de knop BESTEL geklikt. Heb je de aanbieding dan online geaccepteerd? Of is de wet kopen op afstand dan van toepassing?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Dijkhuis schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:37:
Ook als er in de algemene voorwaarden staat:

2.2 Een overeenkomst komt tot stand tussen GSMPlaza.nl en de Opdrachtgever indien deze een aanbieding van GSMPlaza.nl on-line, per e-mail, telefoon of per fax of anderszins accepteert.

En je hebt je hebt op de knop BESTEL geklikt. Heb je de aanbieding dan online geaccepteerd? Of is de wet kopen op afstand dan van toepassing?
1) Je bent een koopovereenkomst aangedaan, door je bestelling te plaatsen in de webshop.
2) Volgens artikel 7:46d BW (Kopen op afstand) mag je je overeenkomst binnen 7 werkdagen na ontvangst van de zaak nog ontbinden. Aangezien je je SIM kaart nog niet binnenhebt ben je nu nog ruim op tijd en mag je je koop ongedaan maken.

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:40
Het lijkt me geen bestelling, maar meer een offerte. Je hebt wel de papieren om nu een bestelling te plaatsen, maar je kunt het ook gewoon in de prullenbak gooien.
Wat als een 12-jarige puber het leuk vind op iemand anders zijn naam een zooi bestellingen te plaatsen, als de ontvanger dan niets terug stuurt met handtekening en id is er ook geen echte bestelling.

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Verwijderd

Bij de meeste shops vul je alles in en krijg je een formulier thuis gestuurd die je dan ondertekend weer moet retourneren. Of je kunt zelf het contract printen en vervolgens ondertekend opsturen...
Pagina: 1