Toon posts:

Oude image terug halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Regelmatig maak ik met Norton Ghost een image bestand van mij C (=OS) schijf en D (=data) schijf om eventueel later als backup te kunnen gebruiken. Nu had ik laatst dus een backup van mijn C schijf nodig, maar jullie raden het al: ik heb de image van de C schijf per ongeluk op mijn D schijf laten terug zetten. Nu zit ik dus met twee systeemschijven, en ben mooi mijn data kwijt. :X 8)7

Weet iemand of het nog mogelijk is om het terug zetten van een image ongedaan te maken? Of weet iemand of ik toch nog op de een of andere manier nog bij mijn data van de D schijf kan komen???

Ik heb al een heel poosje gegoogled, maar ik kan nix vinden over het terughalen van een oude image...

Bij voorbaat dank!!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-02 02:12
Het lijkt mij niet dat je ja data kan herstellen na er een image overheen gegooid te hebben.

Dit data ben je dus gewoon kwijt :'(

Verwijderd

Topicstarter
Maar waardoor is een image dan zo definitief?? Worden de gegevens uit het image bestand dan vanaf het begin van de partitie weggeschreven, en als er meer data in het image staan, dan op de doelpartitie, dan heb je pech? Of word de gehele partitie herschreven, dus ook de lege sectoren?

Wat doet Norton Ghost eigenlijk bij het maken of terug plaatsen van een image??

Who knows?? :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ghost image is een sector voor sector kopie.
Je overschrijft dus alle sectoren als je een image terugzet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-03 21:33
Op mijn werk is ook een keer per ongeluk de C partitie op D gezet van een laptop. Na een paar uur de tool Easy Recovery erop los gelaten te hebben is er toch nog redelijk veel data teruggehaald..

Succes!!

Slache!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit dan op geen enkele manier meer ongedaan te maken???

Dat zou zeer kl*** zijn, want dan ben ik heel wat tekeningen kwijt die ik opnieuw moet gaan maken.
(gelukkig dat ik nog wel wat oudere versies van de tekeningen op m'n server heb staan... :| )

Ik heb met GetDataBack nog gekeken en met de DiskExplorer, en ik zie een hele boel wazige gegevens staan. Komen die dan uit de laatste image, of stonden die al op de harde schijf voor dat ik de image heb terug gezet??

Verwijderd

Topicstarter
@-ChRiZz- :

Waar vind ik de tool Easy Recovery, en wat doet die tool dan ongeveer???

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kom op zeg, http://www.google.nl/sear...0,GGLI:nl&q=easy+recovery eerste hit.

Ahhh. nieuwe user. :)

/me Welkom op GoT *

In de FAQ staan aardig wat recovery programma's. Ik nam aan dat je die hebt gelezen.

[ Voor 38% gewijzigd door Guardian Angel op 28-07-2005 20:30 ]

ARME AOW’er

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:16:
Dat zou zeer kl*** zijn, want dan ben ik heel wat tekeningen kwijt die ik opnieuw moet gaan maken.
(gelukkig dat ik nog wel wat oudere versies van de tekeningen op m'n server heb staan... :| )
Waarom zet je het image van D dan niet gewoon ook terug?

Verwijderd

Topicstarter
Yep I'm Starting prof...

Uhh. heb wel heel wat gevonden bij FAQ, waaronder GetDataBack en DiskExplorer, maar ben er nog niet erg veel verder mee gekomen.

Bij jou link zie ik als eerste hit: www.r-tt.com, maar daar zie ik nog niet een tool die Easy Recovery heet. Wel R studio etc. wat moet ik nu nemen??? :? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:33:
[...]

Waarom zet je het image van D dan niet gewoon ook terug?
Omdat de image van mijn D schijf van nog veel langer geleden is. Dan zijn de gegevens op mijn server nog recenter. Maar tussen de gegevens van mijn server en het geen er voor het laatst op mijn D stond, zit ongeveer 6 weken, en heel wat uurtjes tekenwerk..... En die zou ik zeer graag terug willen hebben :+

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:37:
[...]

Omdat de image van mijn D schijf van nog veel langer geleden is. Dan zijn de gegevens op mijn server nog recenter. Maar tussen de gegevens van mijn server en het geen er voor het laatst op mijn D stond, zit ongeveer 6 weken, en heel wat uurtjes tekenwerk..... En die zou ik zeer graag terug willen hebben :+
Tip: Extra backup voordat je een restore doet en vaker backupen. :)

• TheovdS
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:35:
Yep I'm Starting prof...

Uhh. heb wel heel wat gevonden bij FAQ, waaronder GetDataBack en DiskExplorer, maar ben er nog niet erg veel verder mee gekomen.

Bij jou link zie ik als eerste hit: www.r-tt.com, maar daar zie ik nog niet een tool die Easy Recovery heet. Wel R studio etc. wat moet ik nu nemen??? :? :? :?
:? Dan neem je toch de volgende hit; beetje creatief zijn.

offtopic:
Je kan het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knopje gebruiken om je vorige post te editen.

Verwijderd

Topicstarter
De volgende 4 hits kosten allemaal centjes... Uiteraard heb ik dat er wel voor over, maar als het ook op te lossen is zonder dat het centjes kost, dan zou dat helemaal toppie zijn..

B.T.W, ik ben nu een poosje offline, maar wel heel benieuwd naar jullie adviezen.....
Ik probeer rond 11 uu nog even naar alle reacties te kijken. :O

Al vast bedankt!! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
OlafvdSpek schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:40:
[...]

Tip: Extra backup voordat je een restore doet en vaker backupen. :)
Thanx voor de tip. Had ik die maar in gedachten net voor ik de image terug gezet heb..

Nu ben ik echt even weg...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 20:54 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
spijtig genoeg kosten veel (goede) recovery tools inderdaad geld...
Ik zou je hoop er ook niet te veel op vestigen, omdat je heel wat data al overschreven hebt.

• TheovdS
8)7 :X

Je kan het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knopje gebruiken om je vorige post te editen.

Nog een keer :z
Pagina: 1