Ik moet voor iemand een accesspoint (Linksys WAP54G) aan het kabelmodem aansluiten. Zodat hij geen kabels door het huis hoeft te trekken en toch kan internetten. Dus bij hem een draadloze netwerkkaart ingebouwd (Linksys WMP54G). Ik heb het accesspoint draadloos proberen in te stellen, maar dit wou maar niet werken. De setup geeft iedere keer een foutmelding. En ook heel vaak geeft het Accesspoint de melding dat-tie niet te benaderen is. Bij mij thuis heb ik het ook geprobeerd (adsl). Daar heb ik hetzelfde probleem. De netwerkkaart krijgt gewoon geen IP toegewezen. Ik heb het ook geprobeerd via een router. En verassend genoeg wil het dan wel gaan werken. Zolang het accesspoint en de router indezelfde IP range vallen.
Maar goed dit is natuurlijk niet de bedoeling. Het accesspoint moet achter het modem komen. Ik heb altijd gedacht dat dit kon. Een accesspoint is toch een draadloze switch? Kan iemand mij uitleggen of deze configuratie wel werkend te krijgen is? Zo nee waarom het niet gaat werken? Of zou het access point kapot zijn? Resetten en firmware upgraden is ook al geprobeerd. SP2 + updates die erna verschenen zijn is ook geïnstalleerd. Op dit forum heb ik gezocht en kon het antwoord daar ook niet vinden.
Maar goed dit is natuurlijk niet de bedoeling. Het accesspoint moet achter het modem komen. Ik heb altijd gedacht dat dit kon. Een accesspoint is toch een draadloze switch? Kan iemand mij uitleggen of deze configuratie wel werkend te krijgen is? Zo nee waarom het niet gaat werken? Of zou het access point kapot zijn? Resetten en firmware upgraden is ook al geprobeerd. SP2 + updates die erna verschenen zijn is ook geïnstalleerd. Op dit forum heb ik gezocht en kon het antwoord daar ook niet vinden.