Toon posts:

Mobo defect?! blijft bij memtest hangen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Leuk, ik kom thuis, pc ouders defect...

Tijdens het werken met de machine (freecell) slaat deze vast. Daarna een reset... Blijft hangen op detecting IDE devices.... (vermoedelijk harddisk)

DAarna alle IDE devices (zelfs FDD) losgetrokken... geen resultaat maar word alleen maar erger. ipv te blijven hangen op Detecting IDE devices hang hij nu na het testen van memory.

Daar zegt hij onderin dat ik op ESC kan drukken om te skippen, maar helaas... niets functioneert. Ook geen system beeps.(wel 1 system beep tijdens post, maar deze is puur normaal)

Geprobeerd geheugenmodule (DIMM) te vervangen, no result. (hij herkent echter wel juiste hoeveelheid)

CMOS reset uitgevoerd tot driemaal toe, geen effect. Heb geprobeerd alles los te trekken (op VGA, MOBO en CPU en geheugen na) geen effect. Als ik een perhipal eruit haal geeft hij wel netjes de system error beeps.

GEprobeer om VGA kaart te vervangen, no result...

Iemand nog susggesties?!

edit:
even de specificaties (zover ik ze weet helaas!!)
Biostar M6VCT (meer info : http://www.baber.com/baber/411/biostar_m6vct.htm
2 x IBM 128MB DIMM (100MHz)
Club3D RADEON 8500 SE
HD Maxtor 60B 7200RPM 2MB

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 18:57 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:06
BIOS flashen? :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:34
Een mobo piept ná de post. Is die piep dan geen foutmelding? Wat zeggen de lampjes op je tobo trouwens (als ze knipperen of iets dergelijks). Bij Compaq pc's, en misschien ook andere, vertelt dat ook iets over de fout.
Verder heb je zo'n beetje alles al gehad dacht ik zo. BIOS flash wat Sluuut zegt is nog een optie, maar moet je hem wel kunnen flashen, gaat zo moeilijk als hij niet opstart :Y) . Als je dat wel wilt doen moet je even in dit topic kijken.

O ja, wat is een perhipal? 8)7

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Verwijderd

Topicstarter
een perhipal (verkeerd gespeld zie ik) gewoon een stuk hardware, maar booten doet ie dus niet, anders hoefde ik niet te posten.

net heeft mijn vriendin al in #huiskamer wat rondgevraagd, en ik ben wel redelijk tot de conclusie dat mobo gewoon d00d is.

Geen leds op mobo (het is een oud ding...) en tja... die beep is normaal (altijd gedaan, doen oude machines 1 single beep dat ie goed is of iets...)

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:34
Ik blijf erbij dat die piep een foutmelding is, elke computer, oud of nieuw, piept pas na de POST. Dus na de zelf test. In jouw geval piept hij ook maar hij boot niet, dus kan het nooit de piep van de POST zijn. Kijk anders ook eens hier voor een lijst met bios-foutmeldings-piepen 8)7

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Heb je al een cmos reset geprobeerd ?
Daarvoor is er misshcien een jumper, anders de batterij een paar uurtjes eruit halen. Tevens de spanning van de batterij controleren cq. vervangen.

[ Voor 75% gewijzigd door Henk007 op 28-07-2005 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Henk007, CMOS reset was al meerdere malen uitgevoerd zoals in startpost, Heb momenteel al 2 boden gedaan in Vraag & Aanbod van t.net.

Dus dat even in afwachting.... Voor de rest mag deze wel een slotje....

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Ik zou bijna denken dat de condensateren een beetje lekken, check dat eens. Mocht dat het zijn is het nog niet direct een ramp

Verwijderd

Topicstarter
als ze lekken... dan mogen ze vervangen worden neem ik aan? en het lekken kom je alleen achter als je ze kan doormeten... we hebben iig niet zo'n multimeter geval, en een fatsoendelijke soldeerbout is ook ver te zoeken.
Verder kan ik niet geavanceerd overweg met multimeters, dus ik houd het gewoon op een nieuw mobotje...

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 06:10:
als ze lekken... dan mogen ze vervangen worden neem ik aan? en het lekken kom je alleen achter als je ze kan doormeten... we hebben iig niet zo'n multimeter geval, en een fatsoendelijke soldeerbout is ook ver te zoeken.
Verder kan ik niet geavanceerd overweg met multimeters, dus ik houd het gewoon op een nieuw mobotje...
Neuh dat lekken is prima te zien :)
Zie ook hier: MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics* :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1