Toon posts:

Welke software : advies voor ex-windows gebruikers!

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Sinds een week heb ik dan een Mac, en ik ben er erg blij mee!
Er moet echter nog wel wat software komen...

- Een virusscanner (?)
- Een route planner
- Een backup programma
- ' Office tools '

Uitraard is de keuze voor een bepaald pakkat zeer persoonlijk. Maar wat zijn jullie ervaringen? Welke pakketten bevallen en welke niet?
Ik kan wel afgaan op de (verkoop) teksten op de websites van leveranciers, maar ik heb toch ook graag wat realistische info ;)

Ter info, op windows gebruikte ik de volgende pakketten:
- McAfee
- Microsoft AutoRoute 2002
- geen backup programma, gewoon files kopieren
- Microsoft Office

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:00
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:44:
Hallo!

- Een virusscanner (?)
- Een route planner Gewoon op internet, b.v. routenet.nl, altijd up to date.
- Een backup programma
- ' Office tools Open office

Uitraard is de keuze voor een bepaald pakkat zeer persoonlijk. Maar wat zijn jullie ervaringen? Welke pakketten bevallen en welke niet?
Ik kan wel afgaan op de (verkoop) teksten op de websites van leveranciers, maar ik heb toch ook graag wat realistische info ;)

- McAfee
- Microsoft Office

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Onmisbare tools / software
Kijk hier eens. Hier worden zeer veel handige tools in genoemd. Toen ik mijn Apple had heb ik hier veel aan gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:47:
Onmisbare tools / software
Kijk hier eens. Hier worden zeer veel handige tools in genoemd. Toen ik mijn Apple had heb ik hier veel aan gehad.
Hmm, had dat topic over het hoofd gezien... ik zal er eens induiken ;)

Verwijderd

Virussen? Je hebt toch een mac?
Back-uppen kun je op dezelfde manier als je in windows deed. (?)
MS Office is ook voor mac beschikbaar

Je kunt open source-software overwegen dit in combinatie met Fink.

En google werkt naar het schijnt ook fantastisch op een mac ;)

Verwijderd

Je kan ook gewoon MS office draaien op je nieuwe mac. Max 20 euri op www.surfspot.nl (mits je student bent en je school is aangesloten bij surfspot)

Verwijderd

En google werkt naar het schijnt ook fantastisch op een mac ;)
:P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:50:
Je kan ook gewoon MS office draaien op je nieuwe mac. Max 20 euri op www.surfspot.nl (mits je student bent je je school is aangesloten bij surfspot)
Ok, ben geen student en zit niet echt te wachten op Microsoft Office... Ik schrijf gemiddeld 1 brief per maand (prive dan) dus ben niet echt een heavy-user. Misschien volstaat Apple Works, daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk, Google werkt super... maar ik kan nog geen query doen direct op jullie mening, helaas...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:53:
[...]

Ok, ben geen student en zit niet echt te wachten op Microsoft Office... Ik schrijf gemiddeld 1 brief per maand (prive dan) dus ben niet echt een heavy-user. Misschien volstaat Apple Works, daar ben ik nog niet helemaal over uit.
ander is er openoffice (hoewel ik dat zelf nooit aan de praat heb gekregen wegens vaag X gezeur) of neooffice (terwijl die nogal eens wilde hangen).
Je zit echt niet aan MS vast. Beide zijn overigens gratis/freeware alternatieven

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als je geen heavy user bent is NeoOffice/J wel wat voor jou. Het is een gratis port van OpenOffice die beter aansluit bij de OS X interface. Het pakket gebruikt Java en is daardoor een beetje traag maar dat lijkt me niet zo'n ramp voor een paar briefjes per maand.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Misschien wordt 't toch tijd voor een lijstje in de FAQ ;)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:52

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:44:
Hallo!

- Een virusscanner (?)
- Een route planner
- Een backup programma
- ' Office tools '

- McAfee
- Microsoft Office
Aarg!!! 0 virussen voor mac os x en 0 spyware. Tja, als windows-gebruiker weet je niet beter ;)

Routeprogramma: is ook al topic over, maar route66 is er voor de mac, of het wat is, is wat anders.

Oh en misschien is vi wat als "office" suite ;) :+ (no kidding, openoffice, of neo office zal wel voldoen, maar volgens mij voor die ene brief per maand kun je met apple works ook nog wel toe.

[ Voor 10% gewijzigd door Q op 28-07-2005 20:54 ]

Verwijderd

Een aardige open-source wordprocessor is ook Abiword:

http://www.abisource.com/

Ik heb er net even naar gekeken en het ziet er best ok uit. Interface is ok, lijkt erg op MS Word, en je hebt ook erg veel opmaak tools. D'r is net een nieuwe versie uit die flink is verbeterd, crashes en memoryleaks zijn nu voorbij als het goed is. zie ook de meuktracker:

meuktracker: AbiWord 2.2.9

Verwijderd

de text edit in tiger is redelijk uitgebreid voor je office vereisten.
virussen...heheh...windows fobie :)
routeplanner...ik denk dat je online zeer veel vindt, mappy.be , viamichelin,...

• thQS
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-01-2018
Ik ben eig ook al 'n tijdje op zoek naar een vervanger voor autoroute, ik gebruik dat vrij veel en die online dingen liggen me niet zo, je moet trouwens ook altijd verbonden zijn met het internet... Is er echt geen alternatief?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

http://www.macvroom.com/ houdt zich bezig met het pimpen van je wagen met dit soort spul. RouteBuddy is volgens hen een goed product.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Servor
  • Niet online
Routeplanner? Google maps, ik wil niet anders meer. En is altijd verbinding hebben met het internet écht een probleem tegenwoordig?

Verwijderd

Ik zelf gebruik iWork '08 als "office" programma. Wil niet meer anders.
Het probleem is vaak de problemen met het uitwisselen van bestanden met windows users. Maar dat is in 08 al een heeel stuk beter.

Verder is er een standaard programma (Backup 3) voor de mac. Dit is gewoon van Apple. Verder kan je natuurlijk wachten tot Leopard.

• Servor
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 10:11:
Ik zelf gebruik iWork '08 als "office" programma. Wil niet meer anders.
Het probleem is vaak de problemen met het uitwisselen van bestanden met windows users. Maar dat is in 08 al een heeel stuk beter.

Verder is er een standaard programma (Backup 3) voor de mac. Dit is gewoon van Apple. Verder kan je natuurlijk wachten tot Leopard.
Mensen krijgen van mij vaak gewoon een PDF ipv het Office document. Mits ze zelf niks hoeven te wijzigen, natuurlijk.

• stickyfish
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:53

stickyfish

Don't fuck with Limbo's

Als backup gebruik ik iBackup, werkt erg fijn, kun je ook een back up maken van je instellingen e.d.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-11-2025
Mozy is ook een goede online back-up programma, tot 2GB is het gratis te gebruiken. Eenmaal ingesteld hoef je er niets meer aan te doen.

• Afdak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
[...]
AppleWoks is oud en voorbij; is voor Apple een afgesloten hoofdstuk.

Het wordt maar één keer genoemd hier: het standaard bij het OS zittende Teksteditor is meer dan voldoende voor hetgeen jij wilt. Daar ben je dus ook weer mee klaar.

En heeft iemand hier al genoemd dat een virusscanner niet echt nodig is voor de Mac?! :P
Pagina: 1