[IE] IE geeft pagina groter weer als FF, hoe verkleinen?

Pagina: 1
Acties:

• DonDadda
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik maak gebuik, net als vele onder jullie, van FF. Echter moet ik voor bepaalde pagina's nog steeds gebuik maken IE (met IE view). IE geeft de pagina echter een stuk groter weer als FF. Nu kun je natuurlijk wel de tekengrootte en pictigramgrootte veranderen, maar de afbeeldingen blijven een stuk groter (en dus ook niet zo scherp). Ik denk dus dat je de hele pagina moet verkleinen of iets degelijks.
Bij geavanceerde internet opties (media) heb je natuurlijk wel wat opties wat afbeeldingen betreft, maar niet wat ik zoek.
Ik heb gegoogled en hier gezocht. Ook in de helpindex van IE kan ik niets vinden. Misschien kijk ik er wel overheen ofzo, maar ik kan het niet vinden. Ik hoop dat iemand het wel weet.

Verwijderd

linker Ctrl/Control ingedrukt houden en dan scrollen met de muis tot de gewenste grootte :)

edit:
Had je al geprobeerd :X

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 20:32 ]

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Kan je eens een screenshotje posten van zowel een site zowel in FF als IE?

There is no replacement for displacement!

• DonDadda
  • Niet online
Hier staan 2 plaatjes.
Zoals jullie kunnen zien is de text in beide even groot. Maar afbeeldingen e.d. niet. Hoe zit dat bij diegene die ook IE en FF gebruiken?

[ Voor 19% gewijzigd door DonDadda op 29-07-2005 13:58 ]

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Ik heb ze even op elkaar gelegd in photosoep en IE laat ze inderdaad 20% groter zien.

(nog andere tips die niet handig blijken te zijn)

/edit nu valt mij op dat je locatiebalk (iig waar je der url moet typen) in IE ook veel groter is.
Probeer eens bij extre-->opties alles terug te zetten naar de standaard waarden en kijk eens of je accesibillity wat heb aangevinkt.

[ Voor 65% gewijzigd door _eXistenZ_ op 29-07-2005 09:06 ]

There is no replacement for displacement!

• DonDadda
  • Niet online
In IE heb ik alles op standaardwaarden gezet en het een en ander uit- en aan gevinkt, maar niets helpt om de afbeeldingen te verkleinen. Gek alleen dat ik hier last van heb onder duizenden gebruikers

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 21:45
Weet je zeker dat IE alles groter maakt? Heb je niet bij firefox wat ingesteld waardoor die het kleiner maakt?
edit:

Ik zou ook IE verdenken hoor, maar je weet maar nooit

[ Voor 25% gewijzigd door El Psycho op 29-07-2005 09:31 ]

• DonDadda
  • Niet online
Als dit de normale afbeeldingen zijn in IE zijn ze toch behoorlijk lelijk. Je kunt bijna de pixels tellen, dit lijkt mij toch echt iets van vergroting. Daarentegen geeft FF ze wel scherp weer. Zo horen ze dus ook te zijn. Niet 20% uitvergroot zoals eXistenZ_NL heeft uitgezocht.
Maar ik weet al wat meer. Het ligt dus aan mijn laptop. Ik zit sinds een weekje weer eens achter mijn desktop en die heeft het dus niet.Hmmmm............ben benieuwd of ik dit dan wel opgelost krijg. Misschien geeft mijn laptop op deze manier IE altijd weer ofzo.

Heb de oplossing: Het ligt dus aan het scherm van mijn laptop (1920-1200 pixels) dat IE zo word weer gegeven. Raar dat IE het wel heeft en FF niet. Weer een reden om FF te gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door DonDadda op 29-07-2005 12:49 ]

Pagina: 1