Je vergeet dat daardoor ook de eindgebruikers de dupe zijn: met CSS(2) zijn gewoon mooiere en betere(!) websites te maken.
Als devver zijnde ben ik nu echt vaak genoeg extra tijd kwijt om iets dat prachtig werkt in een moderne browser ook te laten werken in IE6. En wie betaalt dat denk je?
Voor veel mensen is dat voldoende denk ik
Dat browsers zich primair richten op de huis, tuin & keuken gebruiker snap ik. Maar het lukt Opera, Firefox e.a. prima om niet alleen die mensen aan te spreken, maar ook de power-users.
IE7, zoals het er nu voorstaat, zal voor de powerusers die Opera/Firefox kent echt een stap terug zijn.
En het feit dat IE veel sneller opstart dan FF is ook een pluspunt voor veel mensen.
Drogreden. Firefox, Opera starten hier op mijn
vier jaar oude PC in luttele seconden op de eerste keer. En als ik zie wat thuisgebruikers allemaal voor een TROEP installeren op hun PC dan lijkt me sterk dat ze zich echt druk maken om de snelheid van opstarten van een moderne browser.
Je moet m.i. een programma als IE7 in zijn pespectief zien: het is een oplossing voor veel mensen en ook de makkelijkste weg (aangezien je het standaard meekrijgt in het meest populaire OS). Voor mensen die meer willen is er FF en Opera en Safari en weet ik veel wat.
In dit topic zetten we
IE7 juist in perspectief met IE6. En de conclusie tot dusver is dat het eigenlijk IE6.1 is, en dat er gezien de heisa en ophef eromheen echt bar en bar weinig 'nieuws' te vinden is.
En als devver zul je er rekening mee moeten houden dat de meest gebruikte browser nog steeds niet alle standaards en aanbevelingen respecteert en ondersteunt. Het leven is hard maar de workarounds zijn er al heel lang. Zelfs al was IE7 perfect geweest, dan nog moest je de komende x jaar nog rekening houden met IE6-gebruikers!!!
Ik word nu toch wel benieuwd of je zelf ervaring hebt met bouwen van CSS-gebaseerde websites. Die 'workarounds' zijn beslist niet heilig. Dean Edwards
IE7-script is een meesterlijk product, maar werkt helaas pas vanaf het moment dat IE de pagina al helemaal gerenderd heeft. Het geeft een nogal onrustig beeld dan, zeg maar.
Daarnaast zijn die workarounds zeker niet compleet: mijn eigen site blijft ook met het
IE7-script een chaos in IE6. Zelfs het inmiddels jaren oude Opera 7 maakt er nog iets bruikbaars van.
Enfin,
IE7 biedt de noep-eindgebruiker eindelijk een paar verbeteringen. Maar ik bestrijd dat dat 'voldoende' is.