Toon posts:

msn5 voor mac aangekondigd

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwsbericht

9 augustus: MSN Messenger 5.0 voor Mac

Geschreven door Adriaan Mol op donderdag 28 juli 2005.

De Macintosh Business Unit van Microsoft heeft aangekondigd dat MSN Messenger 5.0 voor de Mac 9 augustus a.s. beschikbaar zal komen. Nieuw in deze versie is dat je binnen organisaties veiliger kunt chatten door de communicatie intern te houden. Bij iChat gebeurt dit middels Bonjour. Ook nieuw (en tamelijk verassend) is dat het mogelijk is om te connecten met de volgende protocollen Yahoo, AOL, AIM, MSN en iChat.

Daarnaast is eindelijk ook de layout eens grondig aangepakt (lees verder voor een screenshot) en zit er betere support in voor MSN-avatars. Waarschijnlijk kunnen we dit jaar nog geen video-chat verwachten. Dit zal hoogstwaarschijnlijk in de volgende 'major' update van MSN Messenger voor de Mac in 2006 gebeuren.

Messenger voor Mac 5.0 is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Japans, Spaans en Zweeds en kan vanaf 9 augustus 2005 gratis gedownload worden via www.microsoft.com/mac/.

aldus macosx.nl

http://macosx.nl/?p=showarticle&art_id=2021

Ik ben erg benieuwd naar msn5 voor de mac, volgens mij loopt er nog geen draadje over, als het echt support heeft voor AIM en Yahoo kan het wel eens mijn ichat gaan vervangen (oeoeo evil!)
maar ik neem aan dat je niet de sublieme features hebt die je met iChat wel hebt ??
hoop dat er in ieder geval ook snel audio-support bij komt, nu nog niet voor msn.
vraag me af in hoeverre de andere protocollen ondersteund worden (avatars, download, voicechat e.d.)
want tot nu zijn er weinig mogelijkheden om tussen pc-gebruikers en mac-ers te chatten met geluid en video erbij!!

• Remz-Jay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07-2025

Remz-Jay

PSEiKO

Als ik 't zo ff snel bekijk zijn er niet echt nieuwe features bijgekomen die de oude msn4mac nog niet had.
Ik denk daarom dat veel mensen bij hun huidige MSN-protocol client zullen blijven. (Adium in de meeste gevallen als ik alle screenshots zo eens bekijk ;))

Ik blijf mooi bij Adium in ieder geval!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Het enige dat mij aan Microsoft's MSN zou kunnen krijgen boven Adium, zou webcam support zijn.

Aangezien dat allemaal nog steeds niet werkt, blijf ik lekker bij de geneugtige wereld der open source: Adium X :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Ik ga toch wel zeker deze versie van MSN gebruiken ipv Proteus (Adium vind ik maar niks), want die OS X look bevalt mij wel.

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Hmm ik had toch wel wat meer verwacht moet ik eerlijk zeggen :|
Het is wel verbetert maar toch is het het nog steeds niet helemaal "het". Pas als de video support er ook bij zit zullen de meeste mensen pas tevreden zijn denk ik ...

Verwijderd

Het ziet er iig wel als OSX uit, en die videosupport zal wel met een update erbij komen. De markt van Macs is met de komst van de mini en de (best betaalbare) iBook flink gegroeid en MS zou gek zijn als ze daar niet van zouden profiteren. Zien eten doet eten zegt men weleens, als de msn versie voor de mac bevalt schaft men misschien ook wel office voor mac aan of een ander MS product dat voor de mac is gebouwt. De echte mac liefhebbers zijn een ander verhaal, maar de gewone gebruiker is zeker te verleiden.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:59
voordat het uitkomt is het al weer achterhaalt en snap niet dat er door zoveel mensen zo naar uit wordt gekeken.

playmobiel interface :r

Verwijderd

Topicstarter
lowfi schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:22:
voordat het uitkomt is het al weer achterhaalt en snap niet dat er door zoveel mensen zo naar uit wordt gekeken.

playmobiel interface :r
ik vind de interface vele malen mooier dan de Winxx versie maar goed,
kwestie van smaak, maar de reden dat er veel mensen naar uit kijken is vanwege het feit dat de huidige versie van msn for mac, NOG beperkter is (o.a. geen eens avatars!)

het is toch wel prettig als je wat basisfunctionaliteit hebt en veel van de andere programma's (adium, Proteus) hebben weer hun eigen nadelen of zijn niet gratis

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 21:14
dawuss schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:19:
Het enige dat mij aan Microsoft's MSN zou kunnen krijgen boven Adium, zou webcam support zijn.

Aangezien dat allemaal nog steeds niet werkt, blijf ik lekker bij de geneugtige wereld der open source: Adium X :)
vergeet msn file transfers niet
die zijn bij adium zo tergend langzaam...niet te geloven zeg
komt omdat alles via de microsoft server gaat, terwijl nieuwe msn versies al een tijdje peer-to-peer file transfers doen. hier moet adium snel wat aan doen want het is gewoon gruwelijk, zeker met het steeds sneller wordende internet dat iets simpels als een file transfer zo klote langzaam gaat :(

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:59
Daar heb je wel gelijk in maar gelukkig heb ik daarmee nauwelijks te maken. Das ook gelijk trouwens het enige nadeel wat ik aan adium kan bedenken. Tis volledig naar eigen wens aan te passen dmv skins scripts icoontjes en noem maar op.

Waarschijnlijk zal ook deze msn wel weer geen tabbed messaging ondersteunen waardoor je bv weer met 5 chat windows op je scherm zit ipv 1.

Ik zal het overigens wel even testen :)

Verwijderd

ik zal ook de 5 gebruiken, de microsoft versie van msn vind ik nog steeds het soepelst werken op mn powerbook, qua opstartsnelheid en gebruik resources.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:42:
ik zal ook de 5 gebruiken, de microsoft versie van msn vind ik nog steeds het soepelst werken op mn powerbook, qua opstartsnelheid en gebruik resources.
Hmm, eerlijk gezegd heb ik dat zelf nog nooit gebruikt, maar het zou me verbazen. Als ik kijk naar de belabberde performance van Windows Media Player for Mac en Microsoft Office for Mac, heb ik eigenlijk niet echt hoge verwachtingen :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
het grote nadeel aan msn is voor mij altijd geweest dat als je gedisconnect bent doordat je verbinding bijvoorbeeld wegvalt msn je dat pas 10 min later laat weten. je praat nog wat tegen mensen en even later krijg je pas te horen dat je al 10 minuten niet meer connected bent :X

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

bolleh schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:10:
[...]

vergeet msn file transfers niet
die zijn bij adium zo tergend langzaam...niet te geloven zeg
komt omdat alles via de microsoft server gaat, terwijl nieuwe msn versies al een tijdje peer-to-peer file transfers doen. hier moet adium snel wat aan doen want het is gewoon gruwelijk, zeker met het steeds sneller wordende internet dat iets simpels als een file transfer zo klote langzaam gaat :(
Gebruik dan ook bv FTP, torrents of andere file transfer protocollen ipv een instant message protocol :?

Het misbruiken van mail, IM en andere protocollen voor files versturen is natuurlijk grote onzin :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 21:14
chem schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 11:09:
[...]

Gebruik dan ook bv FTP, torrents of andere file transfer protocollen ipv een instant message protocol :?

Het misbruiken van mail, IM en andere protocollen voor files versturen is natuurlijk grote onzin :)
soms ken je mensen die niet echt thuis zijn in computers en gewoon een bestandje willen versturen he

en het zou gewoon goed moeten werken. een file van 1 mb versturen duurt al erg lang

verder is IM perfect voor het verzenden van files, je praat, dropt er een file tussen en hij stuurt het terwijl je verder praat. snap niet wat daar onzin aan is :)

k vind adium heel erg goed maar op sommige punten schiet ie gewoon tekort, en dat hoef je echt niet goed te praten, t blijft een goed programma :)

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Hij is dus uit hé... ik gebruik hem wel, ziet er goed uit! Winks ontbreken nog wel... niet dat ik ze mis.

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 20:12

oscarvdb

and like that...

Mooie release, ik ben toch lichtelijk onder de indruk _/-\o_
Snelheid is stukken verbeterd, nu even snel als Adium.
Ik mis alleen nog webcam en tabbed messenging.

... he's gone.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

meuktracker: MSN Messenger 5.0

Ik ga hem vanavond proberen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1123665134.gif
Niet echt playmobil als je het mij vraagt, ik denk dat de Windows MSNers jaloers zijn :)

[ Voor 51% gewijzigd door Bierkameel op 10-08-2005 12:06 ]

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Het kan aan mij liggen, maar ik kan de public IM feature niet echt terug vinden :?

Verwijderd

De webcam functie onder aMSN op de mac werkt anders wel fijn!

Ik ben ook even de msn 5 aan het bekijken maar ik hou het toch wel bij Adium.
Adium heeft massa's voordelen en slechts 2 nadelen, de video support en de trage filetransfers, het is maar waar je meest belang aan hecht...

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Geen tabs dus, adium is zo heeeerlijk klein door die tabs en alle onzin die je weg kan drukken. No go dus voor MS, maar 't ziet er wel netjes uit zo, toch ff proberen vanavond.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Ik ben (als enige prob) geen fan van Adium. Ik ben dan ook erg content met M5. Winks en Nudges kunnen me gestolen worden, en op de webcam support na doet M5 wat het doen moet. Het ziet er verder goed uit en lijkt me een stuk stabieler dan M4. Ik vind het prima zo. :)

• fetcher
Ik heb het gisteravond getest en ik ga het voorlopg gebruiken ipv Adium.

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 10:06

BaT

Heb net Messenger 5 geinstalled en het werkt idd een stuk vlotter dan als de vorige versie ! Werd ook hoog tijd dat ze een keer met een nieuwe versie kwamen.

Product Owner - Connec2

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Geinstalleerd...maar ik vind het uiterlijk niks :r , dan vind ik de vorige versie beter.
Maar gebruik het alleen maar wanneer Adium het een keer niet doet.

Alleen heb ik wel twee vage problemen met deze 'Microsoft Messenger' versie...
1.) Het ding is in Frans? Na uitschakelen van de Franse taal met 'Toon info', was het wel gewoon Nederlands.
2.) Ik krijg onmogelijk verbinding met deze MSN, wellicht is het probleem dat mijn MSN account geregisteerd staat in de VS??

Ik hou het dus wel bij Adium en voor noodgevallen de oude versie van MSN Messenger.

offtopic:
Programma loopt vooruit op de zaken; volgens jaar zit ik pas in Canada, tot die tijd geen Frans voor mij :P

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:24

DizzyWeb

Ondertiteld

Eerste wat me opviel is dat het zo enorm veel ruimte in beslag neemt (schermruimte). Alle vensters zijn huge, vergeleken met Adium. Het enige wat mij zou kunnen overhalen naar MSN is net datgene wat er dus niet in zit: webcam support. Voor mij dus ook fijn Adium.

• fetcher
Hij heet ook nog wel eens de neiging om te disconnecten.... meer mensen last van?

Verwijderd

Nog niet gehad hier.

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 08:22

Superflip

*pwiet*

*zucht* ik installeer het...

Start het...

You need 10.3 or higher :r

• barcrq
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-01 17:48
Blij dat filetransfers in orde gekomen zijn. Ik ben er nooit in geslaagd mijn NAT routerke goed in te stellen om met messenger 4 files de deur uit te krijgen of te ontvangen.

Met messenger 7 voor windows was dat in hetzelfde netwerk nooit een probleem.

smb://127.0.0.1/c$

• BaT

BaT

Ik had daarnet last met M5, dat de helft van mij lijst maar online kwam ... en dat tien minuten later "iedereen" pas online kwam... ik log uit, opnieuw in : weer hetzelfde ... beetje raar vind ik.

Product Owner - Connec2

Verwijderd

Duidelijk een zaak voor:

Afbeeldingslocatie: http://disney.go.com/educational/2002/images/store/catalog/p-68M01VL00.jpg

van soepkip gepikt.

• BaT

BaT

ROFLMAO... (8> hehe

Product Owner - Connec2

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb m zonet even geinstalleerd, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er zo lang over doen om van versie 4 naar 5 te gaan, en vrijwel geen verbeteringen te introduceren... mijn groepen worden niet herkend, geen webcam support, de meeste functies van messenger 7 voor de pc zitten er niet in...

Die ontwikkelaars bij MS vreten de halve dag zeker uit hun neus, naast de nieuwe interface zie ik namelijk geen vooruitgang op versie 4 :/

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Doe ons een plezier en discussieer hier zonder flames naar MS. En probeer niet teveel flauwe grappen te gaan maken, daarmee vervuil je alleen het topic

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Ik wil zo'n prachtige skin voor mijn windows msn :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:24

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

aik0n schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:57:
*zucht* ik installeer het...

Start het...

You need 10.3 or higher :r
Staat trouwens bij MS op de website. B)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Dat ziet er al beter uit :) Jammer genoeg kan Adium op custom smilies na eigenlijk alles wat deze kan en nog wat leuke extra's. Zonder tabs denk ik niet eraan om deze uit te proberen hoewel webcam/spraak support ook wel interessant zou zijn. Ik vind het een stap in de goede richting van MS, ipv alleen software ontwikkelen voor eigen producten (windows). Het duurde wel verschrikkelijk lang voor een nieuwe versie helaas.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

het werkt hier perfect :) ik denk dat ik deze blijf gebruiken, het ziet er mooi uit, werkt goed, en is lekker rap.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Bierkameel schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 12:03:
meuktracker: MSN Messenger 5.0

Ik ga hem vanavond proberen :)

[afbeelding]
Niet echt playmobil als je het mij vraagt, ik denk dat de Windows MSNers jaloers zijn :)
ziet er niet zo spammerig uit als msn 7 voor windows

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik vind het er ook veel beter uit zien dan alle andere clients en het werkte hier in 1 keer helemaal goed. Nog even de zakelijke tab er uit gesloopt en ik ben weer helemaal tevreden.

Nu nog webcam support en klaar zijn ze. Grootste voordeel van MSN op de Mac ten opzichte van MSN op de PC...... je hoeft op de mac geen rare dingen uit te halen om de reclame weg te halen want die zit er niet eens in :D (en die winks en andere zooi gelukkig ook niet).

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• BaT

BaT

Ik wil idd microfoon ondersteuning ! Er zit niet voor niks een ingebouwde microfoon in me powerbook !!! En dat als deze functie er in komt hij ook compatible gaat zijn met andere windows msn's (je weet het maar nooit, het is idd raar dat de groepen bijvoorbeeld niet worden overgenomen, terwijl je ze wel kan aanmaken :? (dit heb ik ook nog niet geprobeerd (heb het ergens snel zien staan), want ik zie ze er voor aan dat me windows msn dan ook weer chaotisch wordt 8)7)

[ Voor 14% gewijzigd door BaT op 13-08-2005 02:08 ]

Product Owner - Connec2

Pagina: 1