Ik ben sinds kort beetje bezig met CSS naar aanleiding van wat informatie op Internet, maar kom beetje vast te zitten met de positionering van een afbeelding. Wil bij mijn weblog namelijk per story een maximum van drie kleine plaatjes weergeven.
Ik verwijs naar een extern CSS bestand, dat de volgende code bevat:
Dat houdt dus in dat ik in de HTML de volgende code opneem:
Het resultaat zijn drie plaatjes onder elkaar (vooraf al 100 * 100 geplaats, zodat ze precies even veel onderruimte hebben. Ze worden dus links geplaatst, onder elkaar.
In Internet Explorer werkt dit super, alleen in Firefox krijg ik het niet aan de praat. Gebruikt Firefox een andere syntax van de codes ofzo? Firefox geeft dus gewoon de plaatjes onder de tekst weer naast elkaar.
great reply! het werkte... werd inmiddels gek van alle compatiblity in verschillende browsers door te lezen.
Ik verwijs naar een extern CSS bestand, dat de volgende code bevat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| img.1{
position: absolute;
top: 30px;
left: 5 px;
}
img.2{
top: 135px;
left: 5px;
}
img.3{
top: 240px;
left: 5px;
} |
Dat houdt dus in dat ik in de HTML de volgende code opneem:
code:
1
2
3
4
5
| [img]"../../images/fotos/site/bestand"[/img] </img> [img]"../../images/fotos/site/bestand"[/img] </img> [img]"../../images/fotos/site/bestand"[/img] </img> |
Het resultaat zijn drie plaatjes onder elkaar (vooraf al 100 * 100 geplaats, zodat ze precies even veel onderruimte hebben. Ze worden dus links geplaatst, onder elkaar.
In Internet Explorer werkt dit super, alleen in Firefox krijg ik het niet aan de praat. Gebruikt Firefox een andere syntax van de codes ofzo? Firefox geeft dus gewoon de plaatjes onder de tekst weer naast elkaar.
great reply! het werkte... werd inmiddels gek van alle compatiblity in verschillende browsers door te lezen.
[ Voor 39% gewijzigd door meelmark op 28-07-2005 16:53 ]
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"