Wegens een brakke pagina zit ik momenteel met het probleem dat ik de volgende structuur heb in een pagina:
index.php
index.php?list=X
index.php?id=X
index.php?slideshow=X
Met behulp van mod_rewrite heb ik hier imiddels /id/1 en /list/1 van gemaakt. Echter, de pagina is dus zo 'fijn' opgebouwd dat hij momenteel /id/ als basepath pakt, en daar van probeert zijn files te laden.
Met als resultaat dat plaatjes bijvoorbeeld niet werken.
Nu heb ik de volgende mod_rewrite regels:
Nu moet ik bijvoorbeeld de /id/images/ folder laten redirecten naar ../images.
Na 2 uur proberen met mod_rewrite ben ik tot de conclusie gekomen dat deze alleen maar met losse files werkt, en mod_alias genereert een error.
Is wat ik wil überhaupt wel mogelijk en heb ik er gewoon straal over heen gekeken, of .. ?
De search en Google laten me op dit moment in de steek.
De hele pagina ombouwen is eigenlijk geen optie (niet alleen vanwege het feit dat het me op dit moment teveel regels code zijn
)
index.php
index.php?list=X
index.php?id=X
index.php?slideshow=X
Met behulp van mod_rewrite heb ik hier imiddels /id/1 en /list/1 van gemaakt. Echter, de pagina is dus zo 'fijn' opgebouwd dat hij momenteel /id/ als basepath pakt, en daar van probeert zijn files te laden.
Met als resultaat dat plaatjes bijvoorbeeld niet werken.
Nu heb ik de volgende mod_rewrite regels:
code:
Deze regels zijn het resultaat van 4 uur zoeken *trots isch* 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| RewriteEngine On
RewriteBase /v2
RewriteCond %{REQUEST_URI} \.+ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ - [L]
RewriteRule ^id/([^/]+)/?$ index.php?id=$1 [L,QSA]
RewriteCond ${QUERY_STRING} !^$
RewriteRule ^$ index.php [L]
# RewriteRule ^list/([^/]+)/?$ index.php?list=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^list/([^/]+)/page/?([0-9]{1,})/?$ index.php?list=$1&page=$2 [QSA,L]
RewriteRule ^list/([^/]+)/?$ index.php?list=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^slideshow/([^/]+)/?$ index.php?slideshow=$1 [L,QSA]
RewriteRule ^$ index.php [L] |
Nu moet ik bijvoorbeeld de /id/images/ folder laten redirecten naar ../images.
Na 2 uur proberen met mod_rewrite ben ik tot de conclusie gekomen dat deze alleen maar met losse files werkt, en mod_alias genereert een error.
Is wat ik wil überhaupt wel mogelijk en heb ik er gewoon straal over heen gekeken, of .. ?
De search en Google laten me op dit moment in de steek.
De hele pagina ombouwen is eigenlijk geen optie (niet alleen vanwege het feit dat het me op dit moment teveel regels code zijn