Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zit voor mijn bijbaantje veel op de weg, en aangezien ik niet echt een geboren navigator ben, lijkt het mij wel handig om een navigatiesysteem te hebben. Een pda lijkt mij wel handig omdat die makkelijk mee te nemen is in een andere auto. Nu heb ik hier al een aantal topics over gezien, maar ze beantwoorden mijn vraag niet helemaal, en misschien kan dit topic dan ook van hulp zijn voor andere personen.

Welke pda moet ik nemen?
- Ik wil er dus tomtom op kunnen draaien
- Ik wil hem als afstandsbediening gebruiken voor mijn pc/tv/dvd/xbox/digitale tv/surround set
- Het zou ook leuk zijn als hij in het bezit is van wifi en ik er dus mijn mail op kan kijken (ik heb dit nog nooit in werking gezien, maar is het wel echt mogelijk om naar de hotmail site te gaan en daar gewoon in te loggen/mail te bekijken?)

Wat heb ik niet echt nodig:
- camera (heb ik al)
- mp3 speler (heb al een ipod)
- telefoon (heb ik ook al)

Hoe zit het met een gps ontvanger?
- Zijn er ook pda's waarbij zo'n ontvanger overbodig is, omdat deze nogal prijzig zijn (ik las 100 euro)

Hoe werkt tomtom?
- Stel dat ik het software pakket heb/gekocht, hoef ik dan niet te betalen per maand, of voor bandbreedte of zo? En werkt het echt goed? Ik ben zelf gewend aan het carin systeem dat in de bmw's zit, en ik hoop dat tomtom eigenlijk net zo werkt.
- Kan ik mijn pda met gps ontvanger gewoon naast mij leggen op de passagiersstoel, zonder dat dit nadelig is voor zijn werking? Want ik zit dus elke keer in een andere auto en kan hem daarom niet in laten bouwen.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als je gewoon een random pda neemt met windows mobile en wifi dan heb je eigenlijk al wat je wilt, alleen die gps ontvanger is een andere zaak ja.
Ik zou de gps ontvanger zelf liever apart houden aangezien je die dan ook eens bij een andere pda kan gebruiken of in het geval van bluetooth ook bij een laptop oid.

Tomtom is gewoon een software pakket dat je moet kopen, daarna betaal je verder niets meer.
De gps ontvanger kan je het beste onder de voorruit leggen maar dat is niet zo'n probleem lijkt me, over het algemeen is het wel praktisch om een houder met een zuignap te hebben zodat je de pda zelf aan de voorruit kan bevestigen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• StephaN900
  • Niet online
Maar is de snelheid van de pda niet van belang? Stel ik zit in de binnenstad en moet om de 100m links/rechts/links afslaan, is hij dan wel snel genoeg?
En misschien een domme vraag, maar ik bedenk mij net: zit er wel een stem bij die je vertelt welke kant je op moet, of moet je op het schermpje kijken?

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verder heb je de keuze uit een GPS ontvanger met kabel of een bluetooth model. Gebruik de search om daarover een paar relevante topics te lezen. Vroeger moest de antenne vrij zicht op de hemel hebben; de nieuwste types zijn veel gevoeliger, ze werken zelfs als ze in het dashboard kastje liggen, sommige zelfs binnenshuis. Ja en er zit een stem in, meestal zelfs de keuze uit meerdere.
Verder heb je voor kaartmateriaal nog geheugen nodig in de vorm van CompactFlash of SD card, hangt er vanaf of je alleen in Benelux (128MB) rijdt, of heel Europa (2 GB)
Bekijk een wat info op TomTom of zo.

/me Henk007 mompelt iets over steen en onder vandaan en zo

[ Voor 42% gewijzigd door Henk007 op 28-07-2005 15:48 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:36

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maak je overigens geen illusies over het gebruik van een pda als afstandsbediening... Zo geweldig werkt dat vaak niet...
En aan 2 gb ga je ook niet genoeg hebben voor heel europa ;)

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-11 14:50
StephaN schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:42:
Maar is de snelheid van de pda niet van belang? Stel ik zit in de binnenstad en moet om de 100m links/rechts/links afslaan, is hij dan wel snel genoeg?
En misschien een domme vraag, maar ik bedenk mij net: zit er wel een stem bij die je vertelt welke kant je op moet, of moet je op het schermpje kijken?
Alle nieuwe PDA's zullen snel zat zijn wat dat betreft. Tevens vertellen ze je allen waar je heen moet middels spraak. Ook berekenen ze binnen luttele seconden een alternatieve route als je eigenwijs bent.

Als je het voor een afstandsbediening wil gebruiken, let dan wel op de plaats van de IR-poort. Bij m'n Asus A620BT (die overigens TomTom 5 als een zonnetje draait) zit hij aan de linker zijkant en dat is niet zo heel handig. Tevens is het bereik maar een meter of 3/4. Tevens bevat een PDA altijd een line-out en is krachtig genoeg om MP3 af te spelen, dus daar ontkom je niet aan. Of je het wil gebruiken is weer een ander verhaal ;)

Met een WiFi kaart kan je er je mail op lezen, tenzij met een hoop scrollen of de site moet er op aangepast worden. Internetten kan ook via Bluetooth en Activesync via je pc, maar dat zal onderweg niet werken. leuk voor op de plee thuis of zo

edit:
Nog wat toegevoegd

[ Voor 19% gewijzigd door Hark_k op 28-07-2005 16:04 ]

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 13:55

TwoR

Gekleurde stippen

op de website van tomtom staat welk pakket vor welke PDA's geschikt zijn.

Tomtom info voor bijvoorbeeld TomTom Navigator 5 voor PDA.

Verder heb ik een Acer n30 wat alweer een oud model is en daar werkt het perfect op. Ook in de stad waarbij er binnen een paar tellen een nieuwe berekening moet zijn.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
Ik zou eens kijken naar de aanbieding van Dell voor de x50 met 520 Mhz CPU. Kost slechts 322,- en met bijvoorbeeld de geroemde Adapt bluetooth GPS-muis heb je alles wat je kan wensen aan een PDA. Ikzelf zit er ook over te denken om deze aan te schaffen.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
Als het lowbudget moet kun je ook naar de mio 168 en klonen kijken. Ik was met 512mb sd card voor 300 euro klaar (nee, dan heb je nog geen tomtom). Deze hebben een ingebouwde gps ontvanger (en uiteraard ook IR) maar geen wifi of bluetooth.

Nou heb ik er 's wat mee geinternet via de kabel naar m'n pc toe. Dat werkt op zich wel maar ik vind internetten op 320x240 scherm niet echt super.

[ Voor 25% gewijzigd door Wijnands op 28-07-2005 17:33 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• StephaN900
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties, ik ga kijken of ik er misschien 1 mee kan nemen uit New York (dat scheelt weer wat met de dollarkoers). De Dell valt daarom helaas buiten de boot, aangezien ik dan gewoon via de Nederlandse site moet bestellen.
Ik zat zelf te denken aan 1 van de ipaqs met wifi, en dan zo'n gps muis erbij. Ik denk dat ik dan op de 400 euro uitkom, en tomtom... moet wel ergens 'goedkoop' te verkrijgen zijn.
Pagina: 1