Toon posts:

Bluetooth printen: iBook -> winXP desktop -> printer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Search leverde niks op, dus vandaar mijn vraag:

Binnenkort wordt mijn eerste mac bezorgd (iBook 12"), die zal moeten samenwerken met mijn desktop PC die draait op windows XP. Die is met een kabel verbonden aan een HP printer. iBook en PC beschikken beide over bluetooth. Is het mogelijk om via deze bluetooth verbinding documenten te laten printen?

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-02 18:44

Sabbi

je denkt aan mij.

je zou bv je bt recieved files in een bepaalde dir op je winxp bak kunnen zetten en vervolgens een app die dir periodiek laten kijken naar veranderingen, en nieuwe files laten afdrukken.. Iets veel intelligenters weet ik zo snel niet.

Verwijderd

Topicstarter
Sabbi schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:46:
je zou bv je bt recieved files in een bepaalde dir op je winxp bak kunnen zetten en vervolgens een app die dir periodiek laten kijken naar veranderingen, en nieuwe files laten afdrukken.. Iets veel intelligenters weet ik zo snel niet.
Ik zit net te kijken naar bluetooth printservers of bluetooth kastjes voor printers...
Maar ik zit met mijn laptop toch gewoon in een netwerk, en kan ik de HP gewoon als printer selecteren vanaf mijn iBook, toch? Dom van me! :D

Verwijderd

ja dat gaat, maar moet je dan niet gaan klooien met SMB ed?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:01:
ja dat gaat, maar moet je dan niet gaan klooien met SMB ed?
geloof het wel. hier een topic van iemand die hetzelfde wil - met een apple in een netwerk printen op een printer die op een pc is aangesloten. Samba installeren zou voldoende moeten zijn, ook mogelijk is Appletalk installeren op de pc, volgens iemand.
Ook dit topic gaat erover, waar weer een andere mogelijkheid wordt gegeven,
- Start de printer setup utility vanuit system preferences
- kies voor printer toevoegen (+add)
- kies voor windows printing
- kies juiste workgroup/domein
- selecteer de juiste computer
- login
- selecteer de printer
- probeer de generic driver of selecteer het juiste model

In principe word de iMac nu gezien als een normale windows bak.
Dan optie vier, die ook makkelijk schijnt te zijn: the Gimp Print.

Toch luidt de algemene conclusie:
Ik kan je zeggen dat om de een of andere idiote reden dit (printer delen tussen Windows en OS X) bij de een wel en bij de ander gewoonweg niet werkt. Er valt niet echt een touw aan vast te knopen waar het precies aan ligt, maar het is gewoon zo...
Nog 1 draadje: Printen vanaf Ibook op WinXP printer...