Webcam met WPA support

Pagina: 1
Acties:

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 13:27
Zit nou alweer een tijdje te zoeken naar webcams met wpa support.
Tot nog toe heb ik er maar één kunnen vinden, en die is van Linksys, de WVC54G. Althans, ze zeggen dat hij WPA support, maar op het linksys forum heeft nog niemand dit werkend. Ik heb geen zin om een pens geld uit te gaan geven, om vervolgens de security van mijn wireless net omlaag te halen naar WEP (of nog erger, geen), voor een webcam.
Weet iemand nog meer wireless cams, die wpa support hebben? Hoeft geen luxe ding te zijn met webserver en weet ik wat allemaal, moet gewoon op een lekkere resolutie kunnen streamen, de rest regel ik eventueel zelf wel.

* UltraSub snapt niet dat er maar zo weinig wireless cams te krijgen zijn, laat staan met WPA.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:17
UltraSub schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:58:
* UltraSub snapt niet dat er maar zo weinig wireless cams te krijgen zijn, laat staan met WPA.
Marktwerking, het is een product die presies tussen 2 'markten' inzit. Aan de ene kant heb je de thuisgebruikers die net iets meer willen dan een simpel 10 euro webcammetje voor msn. Maar die een berg geld voor een wireless webcam net te duur vinden. En aan de andere kant heb je de bedrijven die waarschijnlijk eerder voor professionele (close-cirquit) oplossingen gaan.

Er is waarschijnlijk weinig vraag naar helaas, het idee is namelijk wel makkelijk :).

[ Voor 3% gewijzigd door Icey op 28-07-2005 15:03 ]

• UltraSub
Hmm... simpel, maar zo had ik het nog niet bekeken..
Bedankt voor het verhelderende inzicht ;)

Maar nondeju... het zal toch zeker wel bestaan?
Zoekt zoooo irritant op google, enige wat je vind zijn routers met webcam support. :(

• UltraSub
Heb er nog een gevonden die WPA-PSK moet doen (supposedly)
Actiontec
Specs:
Color video with MPEG-4 compression
Built in microphone and external microphone port
G.726 audio compression
802.11g wireless Internet (up to 54 Mbps)
Uses secure authentication to restrict viewing of video only to known users
Supports up to 4 simultaneous viewers
Time stamp and text overlay
Email alerts with motion detection
Desktop stand and wall mount
Automatically synchronized camera clock with an Internet time server
Save video recordings to hard drive instantly or schedule it
Full 64/128 bit WEP support, WPA-PSK

Iemand die dit dingetje heeft, en wat ervaringen wil delen?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:17

• UltraSub
Thnx!

/edit
Helaas geen info in de review over wpa/wep..

[ Voor 85% gewijzigd door UltraSub op 21-08-2005 14:35 ]

• UltraSub
Miljaar... nergens te bestellen in nederland natuurlijk :(

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

D-Link heeft er een aantal op z'n Internet Cameras webpage. Wat ik zo zie is dat zowel de D-Link DCS 6620G als de D-Link DCS 950G WPA hebben. Geen idee wat ze kosten, maar volgens mij is die eerste wel prijzig en die tweede was iets van US$200.

In Nederland verkopen ze alleen de DCS 5300G met WPA. Lijkt me buiten het budget vallen :)
Niet dus

[ Voor 30% gewijzigd door JoetjeF op 22-08-2005 02:28 ]

• UltraSub
Die DCS5300G heeft geen WPA volgens de pdf....
Maar ga eens verder rond kijken idd.. Ze lijken wel wat meer common te worden nu, WPA. Alleen wel in de hogere prijsklasse, maar goed, dat mag de pret niet drukken :-|

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Je hebt gelijk, ik moet denk ik iets door elkaar gehaald hebben :)

Ik was zelf geinteresseerd in de DCS 950G totdat ik ontdekte dat het alleen met Windows werkt (de software gebruikt ActiveX). Heb niet meer verder gekeken omdat ik er net zoals jij achterkwam dat er nog niet veel aanbod is.

• UltraSub
Ik ben idd wel zwaar geinteresseerd in de DCS950G, echter het ding is nergens te leveren. Ja, in US bestellen met $70 verzendkosten :r.
Waarna nog een andere adapter volgt, omdat dat anders is in de US.
Shit man. Ik moet voor zaterdag een webcam hebben draaien met op zijn minst WEP. En zoals dat er nu uit ziet gaat dat niet lukken :(

Verwijderd

misschien idee om een normale IP webcam te gebruiken en daar een wirelles gateway achter te hangen met WPA ?

ps: http://www.actiontec.com/...camera/specifications.php (moet beter ;t topic lezen :) )

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 23:45 ]

• UltraSub
I get what you mean...
Heb daar uiteraard al aan gedacht. Is natuurlijk een betrouwbare oplossing. Maar....
1. Ook best prijzig daar je 2 componenten hebt
2. Niet handig, (2x stroomadapter, en nog eens 1x utp)
3. Nog eens niet handig.. Je zet die cam niet zomaar ergens anders neer :)

De truuk in deze is natuurlijk dat ik niet twee keer iets moet aanschaffen. Dus snel snel voor komende zaterdag, en over een maand weer iets anders. :(
Pagina: 1