Hallo.
Al een tijdje ben ik op zoek naar een eenvoudige fancontroller.
Er is over dit onderwerp vroeger erg veel geschreven, maar vaak zijn helaas de links dood.
Ook hier op got staat er nog best veel over, alleen vaak van medio 2002 / 2003.
Wat ik graag zou willen is eenvoudig .
Pc is koud genoeg fan staat helemaal uit.
Pc wordt te warm fan gaat aan ( 5v )
Pc wordt nog warmer fan gaat naar 12v
Is de pc vergenoeg afgekoeld gaat het geheel weer uit.
De meeste topics die ik tegen kom hebben een fan die altijd aanstaat en dan vanzelf harder gaat tot zijn max.
Mijn 2e probleem is dat ik niet zo veel kennis heb van electronische schakellingen.
Wat ik wil is zonder meer te doen met een programeerbaar iets, maar daar is mijn kennis nog te gering van en kopen vind ik geen optie
deze link geeft volgens mij wat ik graag wil hebben, alleen is deze schakelling nog al complex.
Zijn er ook nog eenvoudiger schakellingen die dit kunnen doen ?
Alvast bedankt.
Al een tijdje ben ik op zoek naar een eenvoudige fancontroller.
Er is over dit onderwerp vroeger erg veel geschreven, maar vaak zijn helaas de links dood.
Ook hier op got staat er nog best veel over, alleen vaak van medio 2002 / 2003.
Wat ik graag zou willen is eenvoudig .
Pc is koud genoeg fan staat helemaal uit.
Pc wordt te warm fan gaat aan ( 5v )
Pc wordt nog warmer fan gaat naar 12v
Is de pc vergenoeg afgekoeld gaat het geheel weer uit.
De meeste topics die ik tegen kom hebben een fan die altijd aanstaat en dan vanzelf harder gaat tot zijn max.
Mijn 2e probleem is dat ik niet zo veel kennis heb van electronische schakellingen.
Wat ik wil is zonder meer te doen met een programeerbaar iets, maar daar is mijn kennis nog te gering van en kopen vind ik geen optie
deze link geeft volgens mij wat ik graag wil hebben, alleen is deze schakelling nog al complex.
Zijn er ook nog eenvoudiger schakellingen die dit kunnen doen ?
Alvast bedankt.