Toon posts:

C formateren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik zit met een probleem. Ik wil graag mijn C schijf formateren, maar op een of andere manier lukt het niet. Ik heb het eerst met een opstartdiskette geprobeerd, dat ging voorheen altijd goed. Totdat ik een extra harde schijf bijgedaan heb. Nu lukt het dus niet meer...
Daarna heb ik het via de winxp cd geprobeerd, maar daar krijg ik C NIET ook geformateerd mee.

Harde schijven:
-1 maxtor 200gb sata WINXP HOME
-1 western digital hd caviar se 80 gb
-1 seagate ST340810A 40gb

Alle schijven zijn NTFS, en dat wil ik ook graag zo houden...

Iemand oplossingen/suggesties?

BVD.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 14:34 ]

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10-2025

Goliath

hi ho silver... away

WinXP heeft geen Dos Shell meer, daarom kun je (volgens mij) niet met een opstartdiskette werken.
Als je overweegt om WinXP opnieuw te installeren, is er een optie om te formatteren/partitioneren.

Heb je zelf al naar een oplossing gezocht b.t.w. ?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:07:
Daarna heb ik het via de winxp cd geprobeerd, maar daar krijg ik C ook geformateerd mee.
ook niet?

Het zou ons helpen als je de foutmeldingengen geeft. Overigens moet je voor het formateren altijd partioneren. (fdisk of een variant daarop) is dat je probleem?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Mischien wat meer informatie geven. . WAT lukt precies niet? Wat is de error code?. . En als je NTFS indeling lukt het idd niet met een Win98 opstart disk. Met de Win XP CD-ROM zou het echter gewoon moeten lukken (maak anders ff je externe HDD ff los).
8)7 niet snel genoeg op F5 gedrukt :9

[ Voor 8% gewijzigd door shootguy2 op 28-07-2005 14:12 ]

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-03 15:54
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:07:
Hoi

Daarna heb ik het via de winxp cd geprobeerd, maar daar krijg ik C ook geformateerd mee.

Iemand oplossingen/suggesties?

BVD.
Nou, das dan toch klaar?
Maar serieus, kan booten vanaf installatie cd van XP, zoals ^^ zegt

offtopic:
edit: damm, laat

[ Voor 5% gewijzigd door Ora et Labora op 28-07-2005 14:12 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Het zou wel handig zijn als je wat meer info geeft, bijvoorbeeld om wat voor een HDs het gaat, sata of ide of beiden? Dus meer info graag. :/

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Belangrijkste vraag is denk ik nog in welk formaat je wil formateren, ntfs of fat?

Verwijderd

Topicstarter
hd's:
-1 maxtor 200gb sata
-1 western digital hd caviar se 80 gb
-1 seagate ST340810A 40gb

Op de maxtor schijf staat windowsxp.

Alle schijven zijn NTFS, en dat wil ik ook graag zo houden...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xadeon schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:12:
Het zou wel handig zijn als je wat meer info geeft, bijvoorbeeld om wat voor een HDs het gaat, sata of ide of beiden? Dus meer info graag. :/
beiden

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-03 09:49

Neus

www.zenaconsult.com

Lekker duidelijk: welke schijf is je primary master ? Want dat is vermoedelijk je 'C:'. Is de schijf al ge-fdisk-ed ? Zo niet, dan bestaat C: niet eens... Opstartflop en toch NTFS formatteren? Hoe was je dat van plan ?

FF wat meer info svp.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

Dus je stopt de winXP in de drive, start de PC. Boot hij dan van de CD (druk op een toets om de CD te starten)? Zo ja wat gebeurt er dan. Zo nee pas je bootinstellingen aan dat je van CD start.

Verwijderd

Topicstarter
shootguy2 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:12:
Mischien wat meer informatie geven. . WAT lukt precies niet? Wat is de error code?. . En als je NTFS indeling lukt het idd niet met een Win98 opstart disk. Met de Win XP CD-ROM zou het echter gewoon moeten lukken (maak anders ff je externe HDD ff los).
8)7 niet snel genoeg op F5 gedrukt :9
Ik krijg geen error code of foutmelding.
Als ik hem via de winxp cd opstart, krijg ik dat blauwe scherm, vervolgens moet ik de schijf selecteren waar ik windows xp home op wil hebben. Die wil ik graag op C hebben. Maar omdat deze nog niet geformatteerd is, en er dus al een versie van windows opstaat lukt dat niet. Daarna heb ik de partitie C verwijdert, om hem vervolgens weer aan te maken. Maar dat had ook geen nut. Ik kom iedere keer weer gewoon in de oorspronkelijke staat. Hij is dus nog niet geformateerd...

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-03 13:07
Je kan de partitie niet verwijderd hebben, want als je dat doet, is alles echt weg.
Met behulp van de XP CD kan je inderdaad de C partitie deleten. Door de "L" knop in het juiste scherm in te drukken, als ik me niet vergis. Er staat dan xxx GB aan vrije ruimte. Hier kan je een nieuwe partitie aanmaken en vervolgens (nog steeds in de blauwe schermen van de XP opstart CD) aangeven dat je op deze zojuist aangemaakte partitie WinXP opnieuw wilt installeren.
Als je het bovenstaande hebt gedaan, gaat ie eerst de partitie formatteren. Voila, missie succesvol volbracht.

[ Voor 5% gewijzigd door IloveMyHenB op 28-07-2005 14:32 ]

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-03 09:49

Neus

www.zenaconsult.com

Ruk al je schijven eruit, behalve degene die je wilt formateren, start op vanaf CD, formatteer de partitie en klaar. Daarna alles weer terugplaatsen maar de vers geformateerde zet je op je Primary Master positie.

Klaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Neus op 28-07-2005 14:39 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Verwijderd

Topicstarter
IloveMyHenB schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:31:
Je kan de partitie niet verwijderd hebben, want als je dat doet, is alles echt weg.
Met behulp van de XP CD kan je inderdaad de C partitie deleten. Door de "L" knop in het juiste scherm in te drukken, als ik me niet vergis. Er staat dan xxx GB aan vrije ruimte. Hier kan je een nieuwe partitie aanmaken en vervolgens (nog steeds in de blauwe schermen van de XP opstart CD) aangeven dat je op deze zojuist aangemaakte partitie WinXP opnieuw wilt installeren.
Als je het bovenstaande hebt gedaan, gaat ie eerst de partitie formatteren. Voila, missie succesvol volbracht.
Dat is dus precies wat ik gedaan heb. Eerst partitie verwijderen, dan partitie opnieuw aanmaken, vervolgens gaat hij hem formateren. Maar dat formateren werkt niet... want ik kan vervolgens weer gewoon inloggen op windows..

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als ik dat zo lees zit je een hele andere schijf te formateren :?
gooi zoals al eerder is gezegd je 2 andere schijfen ff los.
dus de ide kabel eruit en voeding kabeltje ff loshalen.
en probeer het dan nog eens.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Je kunt niet "gewoon weer inloggen" want na de formatie en het aanmaken van de nieuwe artitie gaat XP doo rmet het installeren van de nieuwe Windows versie :x
Dus dr gaat toch echt iets fout. . check anders ff welke schijf op dit moment C: is, in bijvoorbeeld je Boot.ini of anders met Partition Magic.

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:36:
Maar dat formateren werkt niet... want ik kan vervolgens weer gewoon inloggen op windows..
wat bedoel je met niet werken? Hij begint er niet aan, stopt op X % of formateerd tot het einde en reboot dan...
Pagina: 1