Toon posts:

[VPN] probleem extern bureaublad (oorzaak Cisco VPN client?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik maak al maanden gebruik van een VPN verbinding om in te loggen op het netwerk van mijn bedrijf. Dit werkte tot twee dagen geleden altijd, maar nu ineens niet meer.

Ik gebruik de standaard VPN functionaliteit van Windows XP (verbinding met het netwerk op mijn werk heet dat in de NL XP versie). Vervolgens gebruik ik extern bureaublad om in te kunnen loggen op onze Windows server.

Ik kan nu echter alleen nog de VPN-verbinding tot stand brengen. Die verbinding werkt wel heb ik het idee. Als ik bij status kijk worden er pakketjes verzonden en ontvangen, bovendien geeft Windows aan dat de verbinding succesvol tot stand is gebracht. Als ik vervolgens echter met extern bureaublad probeer de server van mijn werk te benaderen gebeurt er niets. Na een tijdje krijg ik de melding dat er geen verbinding kon worden gemaakt.

Ik heb al geprobeerd om mijn firewall en antivirus software volledig uit te schakelen maar dit helpt ook niet.

De enige oorzaak die ik kan bedenken is dat ik onlangs Cisco VPN client heb geinstalleerd, versie 4.02 (D). Hierna kon ik dus geen verbinding meer met mijn bedrijfsnetwerk maken, maar dit kan natuurlijk ook toeval zijn. Ik heb echter geprobeerd Cisco VPN client volledig te verwijderen (uninstall werkte goed, voor zover ik kan overzien is het programma er echt helemaal af), maar ook daarna werkt mijn verbinding met het bedrijfsnetwerk nog niet. Het is overigens niet helemaal de laatste versie van de Cisco VPN client, die kan ik helaas niet downloaden omdat ik problemen heb met de registratie op de Cisco website. Ik wou proberen om de laatste versie te installeren en dan kijken of mijn probleem oplost, maar dat kan nu dus niet.

Het vreemde is dat wanneer ik een ping uitvoer op de server waarmee ik verbinding wil maken dat dit het merendeel van de tijd niet werkt, maar soms wel. Als het wel werkt kan ik echter nog steeds geen verbinding maken via extern bureaublad.

Iemand die nog ideeen heeft voor een oplossing, want ik vrees dat ik hier zelf niet uit ga komen (ben al uren aan het kloten).

Alvast bedankt!