Ik heb een pagina die tekst uit een database (MS ACCESS) laat zien. Nu staan hier enters in en die wil ik uiteraard laten zien als <br>. Vandaar dat ik een functie heb geschreven. De functie is als volgt:
Nu roep ik de functie zo aan (de tekst uit de database wordt dus rechtstreeks doorgesluist):
Resultaat: foutmelding: Invalid use of Null: 'Replace'
Als ik een andere functie gebruik (bijvoorbeeld ik stuur de tekst meteen door) dan blijf hij leeg. De tekst komt dus niet bij de functie terrecht...
Nu werkt dit niet omdat de tekst uit de database niet wordt gezonden naar de functie. Als ik het op de volgende manier doe werkt het wel:
Resultaat: Tekst met <br>'s voor de enters...
Maar ik heb eigenlijk geen zin om voor elke variabele waarbij die functie aangeroepen wordt er een aparte variabele voor te maken, en volgens mij is dit ook niet nodig, maar ik krijg het niet aan de gang.
Weet iemand hoe het moet?
code:
1
2
3
| FUNCTION replaceEnter(x)
replaceEnter = Replace(x,chr(13) & chr(10), "<br>")
END FUNCTION |
Nu roep ik de functie zo aan (de tekst uit de database wordt dus rechtstreeks doorgesluist):
code:
1
| <%=replaceEnter( tekstpaginaRS("tekst") )%> |
Resultaat: foutmelding: Invalid use of Null: 'Replace'
Als ik een andere functie gebruik (bijvoorbeeld ik stuur de tekst meteen door) dan blijf hij leeg. De tekst komt dus niet bij de functie terrecht...
Nu werkt dit niet omdat de tekst uit de database niet wordt gezonden naar de functie. Als ik het op de volgende manier doe werkt het wel:
code:
1
2
| <% tekst = tekstpaginaRS("tekst") %>
<%=replaceEnter( tekst )%> |
Resultaat: Tekst met <br>'s voor de enters...
Maar ik heb eigenlijk geen zin om voor elke variabele waarbij die functie aangeroepen wordt er een aparte variabele voor te maken, en volgens mij is dit ook niet nodig, maar ik krijg het niet aan de gang.
Weet iemand hoe het moet?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 13:21 ]