Zo daar ben ik weer. Ben het helemaal zat, deze combi houdt het steeds niet langer dan 2 weken vol:
Asus A8n SLI Deluxe
AMD 64 3500
2 x Seagate 7200.8 250GB in Raid 0
Audigy ZS2
Gigabyte 6800 GT 256m Pci-E
G.E.I.L. DDR-400 2x 512 MB CL2
Het probleem is dat de pc soms niet meer opstart. Dus 2 weken loopt ie als een zonnetje, crasht nooit, maar dan zet ik 'm sochtends aan en dan kan ie inees bijvoorbeeld c:\windows\....\system niet meer vinden. Of een kernel.blabla file. Altijd weer een ander gezeik. Nu klaar ermee.
Ik ga nu het volgende doen:
- harde schijven vervangen
- als het dan nog niet werk -> moederbord vervangen
Welke harde schijf niet:
- de Seagate's, want als ik een setup zie van iemand die problemen heeft met een vergelijkbaar systeem zitten er meestal Seagate's in, dezelfde als ik. Wellicht is ie gewoon veel verkocht maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen.
Mijn vraag is nu, welke harde schijf wordt het. Ik wordt namelijk helemaal gek van alle tegenstrijdige reviews. Wat zouden jullie kiezen?
- Samsung SP2504C (SATA II)
- Hitachi Deskstar 7K250 (SATA)
- Hitachi Deskstar T7K250 (SATAII)
- Maxtor Diamondmax 10 6L250S0 16Mb (SATA 150)
Allemaal dus 250Gb.
Prijs vind ik niet belangrijk (zit allemaal dicht op elkaar), het volgende wel:
1) performance
2) geluid
3) temperatuur
Graag hoor ik ook van iemand met hetzelfde moederbord welke schijven hij heeft. En hoe de ervaring daarmee is. Dat vind ik het belangrijkste: first hand experience.
Asus A8n SLI Deluxe
AMD 64 3500
2 x Seagate 7200.8 250GB in Raid 0
Audigy ZS2
Gigabyte 6800 GT 256m Pci-E
G.E.I.L. DDR-400 2x 512 MB CL2
Het probleem is dat de pc soms niet meer opstart. Dus 2 weken loopt ie als een zonnetje, crasht nooit, maar dan zet ik 'm sochtends aan en dan kan ie inees bijvoorbeeld c:\windows\....\system niet meer vinden. Of een kernel.blabla file. Altijd weer een ander gezeik. Nu klaar ermee.
Ik ga nu het volgende doen:
- harde schijven vervangen
- als het dan nog niet werk -> moederbord vervangen
Welke harde schijf niet:
- de Seagate's, want als ik een setup zie van iemand die problemen heeft met een vergelijkbaar systeem zitten er meestal Seagate's in, dezelfde als ik. Wellicht is ie gewoon veel verkocht maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen.
Mijn vraag is nu, welke harde schijf wordt het. Ik wordt namelijk helemaal gek van alle tegenstrijdige reviews. Wat zouden jullie kiezen?
- Samsung SP2504C (SATA II)
- Hitachi Deskstar 7K250 (SATA)
- Hitachi Deskstar T7K250 (SATAII)
- Maxtor Diamondmax 10 6L250S0 16Mb (SATA 150)
Allemaal dus 250Gb.
Prijs vind ik niet belangrijk (zit allemaal dicht op elkaar), het volgende wel:
1) performance
2) geluid
3) temperatuur
Graag hoor ik ook van iemand met hetzelfde moederbord welke schijven hij heeft. En hoe de ervaring daarmee is. Dat vind ik het belangrijkste: first hand experience.