Toon posts:

Bestandsysteem van partitie weg!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met m'n d-schijf. M'n zusje zat te computeren toen opeens de tweede harde schijf weg viel. Ik heb gekeken wat er nog te redden valt maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan aanpakken.

Na een tijdje te hebben uitgezocht, zie ik dat de partitie op de schijf nog bestaat. Alleen dat het een onbekendbestandsysteem is geworden. Wanneer ik op de harde schijf dubbelklik krijg ik nu de melding "De schijf in station D is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren?". Ik klik natuurlijk op nee, want ik wil niet dat ie de bestanden wist!

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ie de bestandsysteem NTFS terugkrijg zonder het te formatteren?

Het is een Western Digital 160 GB 1600JB in een P4 1,5 GHz kast en is aangesloten op de secondary master.

Nog extra info nodig dan kunt u ze gerust stellen.

Alvast bedankt!

Owjah! Daarnet via de forum naar mogelijke oplossingen gezocht en kwam de programma getdataback for ntfs. Ik heb de programma gestart en vind zonder problemen de partitie terug, maar heb 'm nog niet uitgevoerd omdat ik geen schijf heb. Heeft iemand van jullie ervaring met getdataback?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgende keer aub ook in de FAQ zoeken, die is er niet voor niks: OM FAQ / Beleid

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten dat erbij te melden, maar dat heb ik inderdaad al gedaan. Maar ik weet niet welke voor mij het geval is. ;(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:52:
Hallo,

Ik heb een probleem met m'n d-schijf. M'n zusje zat te computeren toen opeens de tweede harde schijf weg viel. Ik heb gekeken wat er nog te redden valt maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan aanpakken.

Na een tijdje te hebben uitgezocht, zie ik dat de partitie op de schijf nog bestaat. Alleen dat het een onbekendbestandsysteem is geworden. Wanneer ik op de harde schijf dubbelklik krijg ik nu de melding "De schijf in station D is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren?". Ik klik natuurlijk op nee, want ik wil niet dat ie de bestanden wist!

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ie de bestandsysteem NTFS terugkrijg zonder het te formatteren?

Het is een Western Digital 160 GB 1600JB in een P4 1,5 GHz kast en is aangesloten op de secondary master.

Nog extra info nodig dan kunt u ze gerust stellen.

Alvast bedankt!

Owjah! Daarnet via de forum naar mogelijke oplossingen gezocht en kwam de programma getdataback for ntfs. Ik heb de programma gestart en vind zonder problemen de partitie terug, maar heb 'm nog niet uitgevoerd omdat ik geen schijf heb. Heeft iemand van jullie ervaring met getdataback?
Ik neem aan dat je maar 1 harde schijf bestaande uit 2 partities hebt en niet 2 harde schijven? Je zou eens testdisk kunnen proberen, heb ik persoonlijk goede ervaringen mee. Alleen moet je even uitzoeken of je een andere harde schijf ervoor nodig hebt of dat je testdisk op de "beschadigde" harde schijf kunt runnen. Testdisk is dus een freeware tooltje dat je partitietabellen mogelijk terug kan toveren. Voor Getdataback moet je betalen en volgens kan die alleen bestanden recoveren maar geen partitietabellen. Je zult dus vervolgens je schijf weer opnieuw moeten formatteren, indelen etc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:05:

Ik neem aan dat je maar 1 harde schijf bestaande uit 2 partities hebt en niet 2 harde schijven?
Fout, ik heb twee harde schijven. De kapotte harde schijf zit aangesloten op de secondary master.
FF voor de zekerheid: Dus als ik testdisk uitvoer, dan zou de partitie ntfs terugkrijgen zonder daarvoor te formatteren?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ja, testdisk is erg handig voor het fixen van partitietabellen en dit soort gevallen. Ook hier heeft Testdisk meerdere malen mij uit de brand geholpen. Desnoods zou je nog even kunnen prutsen met de Linux fdisk (cfdisk heeft een handige gui), hiermee kan je ook gemakkelijk partitietypes veranderen. :)
Pagina: 1