Ik zit met een Ghost Multicast probleem, wij gebruiken Ghost Multicast om klaslokalen te ghosten en sinds we een nieuw klaslokaal hebben ingericht met:
Asus k8v deluxe
AMD 64 3000+
512 MB DDR 400
hebben we ene probleem met Ghosten. Ik gebruik Ghost Enterprise v8.0.
De clients starten op via de bootrom van de netwerkkaart (Marvell Yukon) en vervolgens wordt Ghost Multicast gestart. Alle clients melden zich aan op de Multicast server en vervolgens beginnen ze te Ghosten. Na enige tijd (de tijd varieert) begint een willekeurige PC of te piepen, of er verschijnen rare tekens in beeld, of ze rebooten spontaan.
Doe ik exact hetzelfde, maar dan via een bootdisk (en vervolgens aanmelden op de Multicast server) dan gaat de ghost WEL goed.
Ik gebruik exact dezelfde drivers voor de PXE boot als voor de diskette, dus het kan geen driver probleem zijn.
Hetvolgende heb ik al geprobeerd:
Memtest86 gedraait [geen problemen]
Windows XP gewoon geinstalleerd [geen problemen]
Burnin test [geen problemen]
In de knowledgebase van Symantec Ghost heb ik niets kunnen vinden, evenals op de site van Marvell Yukon.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
EDIT: andere netwerkkaart (PXE) [geen problemen]
Zal het dan een bug zijn op het moederboard (netwerkkaart)?
Asus k8v deluxe
AMD 64 3000+
512 MB DDR 400
hebben we ene probleem met Ghosten. Ik gebruik Ghost Enterprise v8.0.
De clients starten op via de bootrom van de netwerkkaart (Marvell Yukon) en vervolgens wordt Ghost Multicast gestart. Alle clients melden zich aan op de Multicast server en vervolgens beginnen ze te Ghosten. Na enige tijd (de tijd varieert) begint een willekeurige PC of te piepen, of er verschijnen rare tekens in beeld, of ze rebooten spontaan.
Doe ik exact hetzelfde, maar dan via een bootdisk (en vervolgens aanmelden op de Multicast server) dan gaat de ghost WEL goed.
Ik gebruik exact dezelfde drivers voor de PXE boot als voor de diskette, dus het kan geen driver probleem zijn.
Hetvolgende heb ik al geprobeerd:
Memtest86 gedraait [geen problemen]
Windows XP gewoon geinstalleerd [geen problemen]
Burnin test [geen problemen]
In de knowledgebase van Symantec Ghost heb ik niets kunnen vinden, evenals op de site van Marvell Yukon.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
EDIT: andere netwerkkaart (PXE) [geen problemen]
Zal het dan een bug zijn op het moederboard (netwerkkaart)?
[ Voor 5% gewijzigd door Cybex op 28-07-2005 11:51 ]