Toon posts:

Geforce 6800 en asus amd k8n4-e werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vervelend probleem,
Ik heb een splinternieuw systeem zelf samengesteld met een MB ASUS AMD S754 K8N4-E DELUXE als moederbord en een VGA ASUS PCI-e 256 Mb EN6800/TD (geforce 6800) videokaart.
Het installeren van het OS gaat in 1 keer goed zonder conflict of error.
Maar zodra ik een grafische aplicatie of game start slaat mijn computer vast en moet ik hem resetten.
Ik heb heel google afgespeurd naar conflicten omtrent dit probleem maar niks meldt erover.
Misschien omdat alles te nieuw is ofzo ik weet het niet.
Ik heb alle bios updates, moederbord updates, videokaart updates gedownload en geinstalleerd alleen het probleem blijft zich voordoen.
Ik heb al eens van werkgeheugen gewisselt en volgens het boekje bij mijn moederbord ondersteunt hij ook het geheugen wat ik heb.
Ik heb asus gebeld en al hun opties geprobeerd. Ik heb volgens asus de juiste voeding en de juiste memory en zou er geen conflict moeten zijn.

Mijn vraag is dus of iemand voor mij een oplossing weet want ik kan maar niet verder en wil nu toch eindelijk wel eens lekker gaan gamen en lol maken :)
Ik hoop dat iemand de oplossing weet.!!

Mijn complete systeem:
Processor: AMD A64 S754 3700 ghz 1 mb claw B
Harddisk: HDA WD 36 gb sata 1 10.000 rpm
DVD speler:DVD+RW NEC ND-3540 16X DL
Werkgeheugen.DDR valueram 512 mb 400
Videokaart.VGA ASUS PCI-e 256MB EN6800/TD
Geluidskaart.SOUND CREATIVE Live 24BIT PCI BLK
Kast400 W CASE AOPEN
Moederbord.MB ASUS AMD S754 K8N4-e DELUXE

Verwijderd

Toch wel PCI express mobo dus...
Solly

*edit*

Ik heb het toch fout 8)7

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 12:35 ]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:29:
[...]
Misschien dat ik iets gemist heb hoor maar ik denk het niet.
[...]
Van de website van Asus.

Volgende keer eerst googlen voor je gaat denken...

@TS:
De enige optie die ik nog zieis het proberen van een andere kaart in je PC. Blijf wel bij een NVidia kaart want anders heb je weer kans op driver problemen.

[ Voor 20% gewijzigd door NBK op 28-07-2005 12:35 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Volgende keer eerst googlen voor je gaat denken...[/quote]

Inderdaad, ik zag het net ook.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er inmiddels achter dat Nforce3 conflict geeft met alle geforce 6 en 7 series.
Is dit ook zo met de nforce4 (zoals op mijn moederbord) overigens zijn de conflicten die beschreven worden met de nforce 3 en de geforce 6 en 7 serie exact gelijk aan de errors die ik krijg.
Daar wordt als oplossing aangeboden het moederbord te vervangen of de videokaart om dat nvidia dit probleem al ruim een jaar niet kan verhelpen.
Er is ook nog als oplossing de Fastwrites in de bios te disable en die verhelpt dit probleem bij ong 50% van de gevallen. Alleen kan ik nog niet de fastwrite vinden in mijn BIOS.
Iemand weet of er conflicten zijn tussen Nforce4 en geforce 6 series en waar ik mijn fastwrite kan disablen??
Me hope so :)

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:55
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 09:55:
Ik ben er inmiddels achter dat Nforce3 conflict geeft met alle geforce 6 en 7 series.
Is dit ook zo met de nforce4 (zoals op mijn moederbord) overigens zijn de conflicten die beschreven worden met de nforce 3 en de geforce 6 en 7 serie exact gelijk aan de errors die ik krijg.
Daar wordt als oplossing aangeboden het moederbord te vervangen of de videokaart om dat nvidia dit probleem al ruim een jaar niet kan verhelpen.
Er is ook nog als oplossing de Fastwrites in de bios te disable en die verhelpt dit probleem bij ong 50% van de gevallen. Alleen kan ik nog niet de fastwrite vinden in mijn BIOS.
Iemand weet of er conflicten zijn tussen Nforce4 en geforce 6 series en waar ik mijn fastwrite kan disablen??
Me hope so :)
De problemen met Nforce3 en geforce 6 en 7 series komen meestal voor bij mensen die hun systeem zwaar overklokken.
AGP-Fastwrite zal jij nooit in je bios vinden omdat jij een Pci-e moederbord hebt en geen AGP moederbord. Hoewel Asus zegt dat je voeding goed is zou ik een zwaardere voeding proberen. Er zijn zat mensen die ook een 400watt voeding hadden maar die bleek het toch niet te trekken. Het kan natuurlijk ook zijn dat je graka kapot is. Probeer je videokaart eens om te ruilen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet mijn systeem overklokt op geen enkele manier.
het grootste nadeel van een andere videokaart proberen is dat een pci-express videokaart niet om de hoek bij het grofvuil te vinden is. Dus moet ik waarschijnlijk dikke knaken neerleggen om er 1 te kopen en dan te testen. Ik denk dat ik beter een nieuwe moederbord gaat kopen.
Weet iemand dan een goed moederbord die zeer goed bij mijn videokaart past. (heb gelezen een VIA chipset) het moet de volgende eisen hebben: PCI express slot(en), socket 754, en ddram. GEEN nforce4 of zoiezo nforce. en natuurlijk ddr ondersteunen als werkgeheugen. en sata.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels mijn moederbord vervangen met een bijna hetzelfde moederbord alleen dan van gigabyte. Dit werkt SUPER!!!. ook een nforce 4 chipset dus dit kan niet het conflict zijn geweest. Mijn oude moederbord stuur ik gewoon DOA terug naar de leverancier en hopen dat ik nog wat knaken ervoor terug krijg. Ik ben er helaas niet achter gekomen wat nu het probleem was. Maar ik denk een kapot moederbord (ook al deed hij wel alle overige applicaties en geen grafische) deze topic mag gesloten worden al weet ik niet hoe :).
Bedankt voor alle reacties.
Sam
Pagina: 1