9800 pro probleem

Pagina: 1
Acties:

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb nogal een probleem met mijn computer. Ik zat nutteloze dingen in msconfig uit te vinken en toen heb ik per ongeluk atiptaxx uitgevinkt. Daardoor werkte mijn ati tools niet meer. Toen ben ik naar msconfig gegaan om vervolgens hem weer aan te zetten. Bij het afsluiten direct daarna bleef windows bij "nieuwe instellingen opslaan" hangen. Daar doet hij nu elke keer als ik iets verander. Het zijn de nieuwste omega drivers. Als ik mijn pc vervolgens reboot (stekker eruit, stekker erin), dan staat atiptaxx vervolgens weer uitgevinkt. Ook merk ik dat mijn videokaart nu in 4-bits draait en niet hoger kan draaien. Hij zegt nu wel dat hij in omega drivers draait, maar meer als 4-bits staat er niet bij. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Als ik met everest home edition mijn specs wil bekijken dan blijft hij bij het opstarten ook hangen! Wat ik tot zover weet is dat er een:

Intel P4 2,8 ghz
ATI 9800 pro (Omega 2.6.53)
Een GAIPE1000 GT
1,5 gb RAM

Help me please!

BTW ik heb gegoogled maar er staat niks :(

[ Voor 4% gewijzigd door Bolis op 28-07-2005 11:08 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Drivers al eens geherinstalleerd?

• Bolis
yup maar als ik ze dan heb verwijdert blijft hij bij "instellingen opslaan" weer hangen. Toen ik hem dus daarna opstarte kreeg ik 4-bits :(

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bolis schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:08:
yup maar als ik ze dan heb verwijdert blijft hij bij "instellingen opslaan" weer hangen. Toen ik hem dus daarna opstarte kreeg ik 4-bits :(
Ik snap niet precies wat je bedoelt. Is het probleem nu wel of niet opgelost na het opnieuw installeren van de drivers (of de originele ati drivers)?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

probeer het eens met my uninstaller (of iets dergelijks) te verwijdere, forced removal.
Met dit proggie kun je ook naar de windows start-up programma's kijken. Dus welke processen opstarten tijdens het laden van windows.

Je kunt dan atitool gerelateerd spul uit die lijst halen waardoor hij niet meer zal opstarten. Dan atitool en je driver verwijderen en alles weer opnieuw installeren.

PS: Ik ben alleen bekend met dit proggie en weet niet of er gratis alternatieven zijn.

• Bolis
Bor de Wollef schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:16:
[...]

Ik snap niet precies wat je bedoelt. Is het probleem nu wel of niet opgelost na het opnieuw installeren van de drivers (of de originele ati drivers)?
nee toen ging het gewoon terug naar toen de drivers erop stonden.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Bolis schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:19:
[...]

nee toen ging het gewoon terug naar toen de drivers erop stonden.
Dus dan werkt het wel? Dan is het probleem opgelost toch? Waarom wil je iets verwijderen wat je blijkbaar niet zonder problemen kunt verwijderen. Probeer de originele ATI drivers eens.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bolis
bij het installeren blijft hij hangen bij ATI Software.
Pagina: 1