Toon posts:

Laptop verbinden aan receiver!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,
aangezien mijn laptop (acer aspire 1660) zo'n slecht en stil geluid geeft (vooral bij films) zou ik hem willen aansluiten aan mijn Yamaha rx-e600 receiver (met 2x60W boxen). Ik heb zo'n een 3,5mm stereo cinch kabel gekocht, zodat ik de geluidsuitgang van mijn laptop kan verbinden met mijn receiver. Maar geen geluid... Volgens mij ligt dat aan die laptop, want vroeger heb ik ook mijn MD analoog verbonden met mijn laptop en dat ging niet (wel mijn met desktop pc, dus..). Aan het kabeltje ligt het ook niet want mijn portable MD speelt ook samen met mijn receiver met dat kabeltje. Het ligt dus aan de brol onboard geluidskaart met maar 2 uitgangetjes, Wat is de interessantste en niet-te-dure oplossing? Externe geluidskaart, zo'n PCMCIA geluidskaart, iets
anders?

Groeten,
J.

Afbeeldingslocatie: http://www.azone.ch/images/PianoCraft-E600.jpg

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:33

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dit zou prima moeten werken, heb ik vaker met succes gedaan. Een externe geluidskaart op bv USB zorgt natuurlijk ook nog voor een betere geluidsweergave / decoding dat het standaard geluidschippie wat er in een laptop zit. Van Creative zijn er mooie USB2 geluidskaarten.

Verwijderd

Topicstarter
superduper schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:05:
Dit zou prima moeten werken, heb ik vaker met succes gedaan. Een externe geluidskaart op bv USB zorgt natuurlijk ook nog voor een betere geluidsweergave / decoding dat het standaard geluidschippie wat er in een laptop zit. Van Creative zijn er mooie USB2 geluidskaarten.
Thx voor je reactie.. Je bedoeld dat het NU al zou moeten werken? zonder iets nieuws?
Indien dat zonder iets nieuws is, moet ik dat dan op DVD, AUX, MD, of TAPE zetten??
en moet ik verder iets speciaals aanpassen in mijn laptop?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 11:14 ]

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:47
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:13:
[...]

Thx voor je reactie.. Je bedoeld dat het NU al zou moeten werken? zonder iets nieuws?
Indien dat zonder iets nieuws is, moet ik dat dan op DVD, AUX, MD, of TAPE zetten??
Ik neem aan dat je die kabel op je receiver aansluit, op de AUX aansluiting. Drie keer raden waar je dat ding dan op moet instellen.

En op je laptop zit toch gewoon een uitgang? Daar moet een logo'tje bij staan dat aangeeft dat het de uitgang is. De simpelste modellen hebben in ieder geval een microfoon- en koptelefoonaansluiting. Vanzelfsprekend gaat die microfoonaansluiting zeker niet werken.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:13:
[...]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 11:22 ]

Verwijderd

tuurlijk zou dat nu moeten werken. Op je laptop aansluiten op headphones (niet op mic of line-in) op je stereo op aux of line-in of zoiets. Als er dan nog geen geluid uit komt even bij voulmeregeling gaan zien of er niets gedempt staat of op een onhoorbaar laag volume.

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Neem je ons in de maling of ben je serieus? Je kunt het geluid van je laptop natuurlijk testen met een hoofdtelefoon. Als die werkt, sluit je je latop met een 3.5inch stereo-->tulp aan op je stereosetje. Wat is het probleem, zo moeilijk is dit toch niet?
Pagina: 1