Open Source of Freeware Helpdesk software

Pagina: 1
Acties:
  • 5.622 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een programma waar ik eenvoudig meldingen in een systeem kan invoeren als er ergens storingen zijn, bij voorkeur via een browser.

Ik heb zitten zoeken naar een goede open source of freeware oplossing en ben op Liberium helpdesk terecht gekomen. Dit ziet er op zich prima uit, maar de laatste versie (0.97.3) stamt al uit 2002, dus de ontwikkeling hiervan lijkt stopgezet.

Zijn er nog andere open source projecten die hetzelfde bieden die nog wél ontwikkeld worden?

Ik heb al rond zitten zoeken op google en sourceforge maar heb nog niet echt iets vergelijkbaars kunnen vinden.

Wat ik wil hebben:

Meldingen met callnummer in het systeem invoeren.
Knowledgebase met zoekfunctie zou prettig zijn.
Opmerkingen plaatsen bij bepaalde gebruikers van veelvoorkomende problemen dat deze vanzelf naar boven komen zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom wil je perse een opensource OF freeware oplossing? Heb je de betaalde producten al bekeken als Topdesk etc?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:07:
Waarom wil je perse een opensource OF freeware oplossing? Heb je de betaalde producten al bekeken als Topdesk etc?
Als je koopt zit je meteen aan 1 pakket vast en kun je niet makkelijk overstappen als je iets anders wilt.

Voor zover ik weet zou er in het opensource gebied voldoende te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Euh, google verteld veel... o.a. dit

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Dient het webbased of pcbased te draaien of zelfs beiden?

Ik ben momenteel bezig met het verder ontwikkelen van een oud, matig, beperkt PHP webbased systeem tot iets wat aan mijn behoefte voldoet. Wellicht dat je daar spoedig al een proef versie van kan draaien.

Kort overzicht:
Gebruikers kunnen inloggen en tickets loggen of hun tickets bekijken. Een admin gebruiker kan alles bekijken.
Tickets worden gekoppeld aan projecten en een omgeving, in mijn geval een live en test omgeving.
Er kunnen attachments en notities aan een ticket worden gekoppeld.
Een ticket kan diverse prioriteiten en statusen hebben, van new tot closed met diverse tussen stappen, zoals in proces, pending, retest, rejected etc.
En er is e-mail notification

En momenteel ben ik bezig een mail verwerkingsscript te schrijven. Mails naar een support email adres worden automatisch aan een ticket gekoppeld en antwoorden bij het juiste ticket geplaatst.
Daarnaast wil ik een Wiki aanmaken waar ik tickets aan kan hangen dus dat men bij een wiki entry kan kijken naar een ticket (zonder klant gegevens) die heeft geleid tot de betreffende wiki entry (ofwel, knowledgebase).

Wat ik nog wil maken is het volgende:
Windows applicatie die verbinding heeft met de server en zo live chat voor klanten aan of uit kan zetten zodat ik niet continu een webpagina open moet hebben om te communiceren met gebruikers/bezoekers. Maar wellicht komt dit te vervallen als snel meer van mijn klanten met skype werken.

De link van MrBarBarian is een zeer goede. Deze heb ik een tijdje gebruikt voor 3 klanten maar omdat deze zover ontwikkeld is en wat moeilijker te integreren met andere tools die ik heb gemaakt heb ik besloten mijn eigen te ontwikkelen.

Wil je iets dat werkt as is en verder weinig wil doen, dan zou ik gewoon gaat voor die van MrBarBarian.

[ Voor 11% gewijzigd door Parcye op 28-07-2005 11:30 ]

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Parcye schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:25:

De link van MrBarBarian is een zeer goede. Deze heb ik een tijdje gebruikt voor 3 klanten maar omdat deze zover ontwikkeld is en wat moeilijker te integreren met andere tools die ik heb gemaakt heb ik besloten mijn eigen te ontwikkelen.

Wil je iets dat werkt as is en verder weinig wil doen, dan zou ik gewoon gaat voor die van MrBarBarian.
Ik heb die van MrBarBarian gedownload en de manual uitgeprint. Nu ga ik even kijken of ik e.e.a. aan de praat kan krijgen.

MrBarBarian bedankt voor de tip en Parcye bedankt voor je vermelding. Ik ga er mee aan de slag.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Hmm dat ding doet het niet :'(

Krijg een:

Fatal error: Call to undefined function: sqlite_escape_string() in C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\common\common.php on line 2349

Heb al vanalles geprobeerd maar ik ben geen scripting guru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcye

Parcye

Mr C

Heb je geen hosting account met PHP? Dan kun je het daar eens testen. Ik vermoed dat je een module mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 20:08
Hier nog een:

http://www.bestpractical.com/rt/
RT is an industrial-grade ticketing system. It lets a group of people
intelligently and efficiently manage requests submitted by a community
of users. RT is used by systems administrators, customer support
staffs, NOCs, developers and even marketing departments at over a
thousand sites around the world.

RT3 significantly revamped the RT codebase, featuring standard-compliant
Web UI, approval-based workflow system, REST-powered RPC mail gateway,
recursive group membership with delegates, autoconf, custom field support,
I18N and L10N framework, web-editable scripts, better documentation and
regression test suite, and more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Had je hier al tussen gekeken? Heb je trouwens belang bij het open-source zijn of gaat het je puur om het 'gratis'? Open-source hoeft namelijk niet gratis te zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens op cerberusweb/ hier kan je ook een gratis key aanvragen die werkt op 1 email adres voor je domeinnaam. Lees de voorwaarden maar eens door. We gebruiken het hier op het bedrijf waar ik momenteel werk, alleen dan de volledige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch eens naar TOPdesk lite kijken. Kan volgens mij alles wat jij wilt. Je kan op hun website een demoversie downloaden. Het hele pakket kost maar rond de € 500,- dus als je alsnog wilt overstappen ben je nooit veel geld kwijt. Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
Ik zet in op RT of Cerberus.

We werken bij ons met Cerberus, al had ik liever RT gehad. RT is wel een redelijke ramp om te installeren.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcye

Parcye

Mr C

Wat is het geworden en hoe bevalt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Parcye schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 14:36:
Wat is het geworden en hoe bevalt het?
Tis al weer even geleden en we zijn nu weer bezig omdat ik net weer even tijd heb om er naar te kijken.

Ik zit TOPdesk lite te overwegen, maar ik hoor veel voor's en tegens, maar de topics die er over gaan zijn wel weer 2 jaar oud.

Dus als er iemand een waardevolle aanvulling kan doen in dit topic hoor ik het graag.

De prijs van TOPdesk lite is wel heel aantrekkelijk, want veel duurder moet het niet worden.

Dus als iemand vind dat ik het moet doen hoor ik het graag maar denk je van blijf er ver uit de buurt, meld het dan ook aub :)

Topdesk kan heel mooi de hele globale ICT dingen afhandelen zoals de inventarisatie van de apparatuur en dat is toch mooi meegenomen.

[ Voor 10% gewijzigd door Fairy op 21-12-2005 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:49
Fairy schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:13:
[...]

Tis al weer even geleden en we zijn nu weer bezig omdat ik net weer even tijd heb om er naar te kijken.

Ik zit TOPdesk lite te overwegen, maar ik hoor veel voor's en tegens, maar de topics die er over gaan zijn wel weer 2 jaar oud.

Dus als er iemand een waardevolle aanvulling kan doen in dit topic hoor ik het graag.

De prijs van TOPdesk lite is wel heel aantrekkelijk, want veel duurder moet het niet worden.

Dus als iemand vind dat ik het moet doen hoor ik het graag maar denk je van blijf er ver uit de buurt, meld het dan ook aub :)

Topdesk kan heel mooi de hele globale ICT dingen afhandelen zoals de inventarisatie van de apparatuur en dat is toch mooi meegenomen.
ik gebruik momenteel ook TOPdesk lite opzich werkt het wel lekker al vind ik de web interface (TAS) stukken sneller dan de topdesk client :P die wil af en toe nog wel eens tegen zitten ben dit jaar naar hun klantendag in de efteling geweest en daar de PRO versie mogen aanschouwen die vond ik toch nog een stuk mooier dan TOPdesk lite ;) en er zit meteen sql support in ;)

• Fairy
  • Niet online
Donnie Darko schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:39:
[...]

ik gebruik momenteel ook TOPdesk lite opzich werkt het wel lekker al vind ik de web interface (TAS) stukken sneller dan de topdesk client :P die wil af en toe nog wel eens tegen zitten ben dit jaar naar hun klantendag in de efteling geweest en daar de PRO versie mogen aanschouwen die vond ik toch nog een stuk mooier dan TOPdesk lite ;) en er zit meteen sql support in ;)
Maar PRO is natuurlijk ook 9 keer zo duur.

PS die web interface is geen standaard onderdeel toch? Moet je voor bijbetalen? Zo ja weet je hoe veel ?
Pagina: 1