Ik probeer een klein tooltje te maken om een task request te sturen mbv Microsoft Outlook 11.0 Object Library.
Ik heb een code gevonden, allemaal vrij makkelijk. Alleen nu merk ik dat als ik dit op een andere PC probeer en de method Send() gebruik dat hij een foutmeldig geeft als Outlook niet Runt.
Hij geeft aan dat de task als bestand gesaved is en niet verzonden kan worden.
Als Outlook wel opgestart is werkt het prima, en ook op mijn eigen PC kan ik hem runnen als hij uit staan, alleen dan moet ik de Save() method gebruiken omdat je geef request naar jezelf kan sturen.
Heeft iemand een idee??
Ik heb een code gevonden, allemaal vrij makkelijk. Alleen nu merk ik dat als ik dit op een andere PC probeer en de method Send() gebruik dat hij een foutmeldig geeft als Outlook niet Runt.
Hij geeft aan dat de task als bestand gesaved is en niet verzonden kan worden.
Als Outlook wel opgestart is werkt het prima, en ook op mijn eigen PC kan ik hem runnen als hij uit staan, alleen dan moet ik de Save() method gebruiken omdat je geef request naar jezelf kan sturen.
Heeft iemand een idee??
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| private void button1_Click(object sender, System.EventArgs e) { // Create an Outlook Application object. Outlook.ApplicationClass outLookApp = new Outlook.ApplicationClass(); // Create a new TaskItem. Outlook.TaskItem newTask = (Outlook.TaskItem)outLookApp.CreateItem(Outlook.OlItemType.olTaskItem); // Configure the task at hand and save it. newTask.Body = "Name : " + txtName.Text + "\r\n"; newTask.Body += "Product : " + txtProduct.Text + "\r\n"; newTask.Body += "Company : " + txtCompany.Text + "\r\n"; newTask.Body += "Amount : " + txtCatalogNr.Text + "\r\n"; newTask.Body += "Price : " + txtPrice.Text + "\r\n"; newTask.Body += "Amount : " + txtAmount.Text + "\r\n"; newTask.Recipients.Add("xxxxx@xxxxx.nl"); newTask.DueDate = DateTime.Now; newTask.Importance = Outlook.OlImportance.olImportanceHigh; newTask.Subject = "Order: " + txtProduct.Text; newTask.Assign(); newTask.Send(); //newTask.Save(); } |