Toon posts:

Intel 640 tov 540

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een intel 540 3,2Ghz dus.
Deze word erg warm, rond de 60 graden met de standaard cooler.
Ik heb veel case fans dus daar zal het niet aan liggen.

Mijn vraag is eigenlijk of de 640 minder warm word als de 540 aangezien deze een soort cool en quiet heeft als de techniek van AMD.
Wat is jullie ervaring?

Verwijderd

In de PMG FAQ staat hiervoor een hoop nuttige info om je op weg te helpen.
Een link naar de BalusC server is alle info (en meer :P) te vinden.

Zoals dit Socket775 P4 overzicht
Tom's Hardware heeft een uitgebreid artikel over de 600 serie en speedstep.

Genoeg informatie te vinden dus. Het enige wat ik eraan toevoeg is dat energie-besparende technieken je systeem alleen stiller/koeler maken op het moment dat je je systeem niet belast; als je graag games speelt zal je er dus geen profijt van hebben kwa stilte/max. CPU temp.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 11:27 ]

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:30

angerfist-yentl

vake bei te bange!

En volgens mij heeft de 6xx serie 64 bits ondersteuning

Vake bei te bange

Verwijderd

Daarbij klinkt dat Cool & Quiet altijd wel leuk hoor, maar als je je processor stresst zal hij wel op volle snelheid gaan draaien, en zal dus ook vrolijk net zo warm worden. Als de CPU niets te doen heeft zal hij terugklokken en op een lager voltage lopen, wat natuurlijk wel een lagere temperatuur tot gevolg heeft. Maar op de momenten dat de CPU normaal het warmst wordt (stress) doet Cool & Quiet niets, omdat je dan simpelweg de rekenkracht nodig hebt, en hij zal gewoon op volle snelheid met standaard voltage gaan lopen. Voor een laptop is het wel handig voor onder de normale office werkzaamheden etc, dan zal de accu langer meegaan. In een desktop vindt ik het allemaal niet zo nodig...