Geen marge tussen 2 tekstvlakken in MS Word 2003

Pagina: 1
Acties:

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik ben bezig met een lunchkaart aan het ontwerpen. Ik wil nu 4 vlakken in verschillende kleuren hebben. Ik doe dit mbv tekstvlakken die aan elkaar moeten grenzen. Dit wil helaas niet lukken, iedere keer als ik tekstvlakken aan strak aan elkaar probeer te zetten dan laat Word daar een regel/marge tussen. Kan ik dit uitschakelen?

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06 20:28

CoRrRan

Don't Panic!!!

Waarom los je het niet op met een table? Je kunt voor elke cel nl. een andere background color toepassen. En Tabellen kun je zo instellen dat ze tegen elkaar aanstaan. Tevens kun je met extra rijen en extra kolommen ook nog eens witregels toevoegen als je dat wilt.

-- == Alta Alatis Patent == --

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad een tabel gebruiken. Overigens wil je je afvragen of Word het meest handige programma is voor zoiets :)

Maar ik kan hier in Wd2003 ook gewoon vier tekstvlakken perfect in een vierkant tegen elkaar aan plaatsen hoor? Misschien heb je iets aan de settings veranderd?

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/~crew/F_J_K/vaw/Tekstvakken.png
offtopic:
Dit zijn vier willekeurige kleuren en zeggen niets over mijn smaak ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Echt vreemd....., bij mij gaan tekstvlakken niet strak aan elkaar, en met een tabel dan krijg ik de tabel niet goed tot de rand van de pagina zodat de tabel de hele pagina vult, terwijl ik alle marges uit heb staan op de pagina

Maar wat jij hierboven doet krijg ik ook wel zo voor elkaar, maar als ik een vak maak van 5,25 hoog en pagina breedte en ik druk dat strak in de hoek van de pagina dan krijg ik het 2de vak er niet strak onder.....

En als word hier niet echt een goed programma voor is welk programma kan ik dan wel gebruiken......wat niet te ingewikkeld is ;)

[ Voor 47% gewijzigd door dzzls op 28-07-2005 10:51 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Tabel komt ook prima tot de randen, gewoon in de tabel properties aangeven hoe hoog, hoe breed en hoeveel inspringen (of slepen). Idem de hoogte naar helemaal boven halen (denk natuurlijk wel aan de fysieke printermarges). Vervolgens kolommen gelijk verdelen en klaar.

Ook met tekstvakken gaat het slepen / plaatsen hier prima met een vaste hand. Als niet bij jou (of als je niet "from scratch" kunt beginnen, kan je door control in te houden tot op de pixel nauwkeurig ipv per gridline verplaatden. Maar nogmaals: hier krijg ik het met beide methode prima voor elkaar. Of je bedoelt het anders, zet anders evt. even jouw .doc (evt. geanonimiseerd) online :)

Programma: willekeurig tekenprogramma of opmaakprogramma. Zelfs Excel is een optie te noemen.
Of stel in Word een achtergrond in die over de hele blz gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het is maar een gok, maar... heb je misschien uitlijnen op raster aanstaan?

werkbalk tekenen. tekenen, raster...

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1