Toon posts:

[XP Home] Activeren wil niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een prachtige Asus M6Ne laptop, met een stickertje op de onderkant met een windows productkey. Tot nu toe draaide ik altijd een illegale windows xp pro, maar nu ik die berichten over updates die ermee ophouden e.d. lees op de frontpage dacht ik van ik ga die licentie eens gebruiken. Omdat ik geen zin had in de asus windows, maar gewoon mn eigen ding wil installeren heb ik van een vriend een originele XP Home OEM SP2 cd gekopieert. De installatie ging probleemloos met mijn key, maar de activatie wil nu niet. Ik krijg de melding dat mijn productcode ongeldig is.

Weet iemand of deze manier van je laptop installeren überhaupt wel legaal is, en zo ja, waarom ik dan die error krijg?

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Deze error krijg je, omdat deze windows al eerder is geactveerd(maar dan met en te afwijkende config.

Daar is deze manier van valideren nu precies voor bedoeld... Je zult dus (in principe) je eigen recovery cd moeten gebruiken, en deze code activeren........, dan je Windows aanpassen aan je eigen wensen.......... Dan ben je compleet legaal bezig, iedere andere manier wordt als diefstal beschouwd door MS (of tenminste illegaal)).

[ Voor 5% gewijzigd door punica op 28-07-2005 04:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat een gekkigheid, ik heb toch gewoon een windows licentie? dan ben ik toch niet verplicht om al die asus meuk erin te hebben?

Het lijkt mij overigens sterk dat deze windows al eerder is geactiveert op een ander systeem omdat ik deze code bij mn laptop heb gekregen van de laptopper, en er zelf nog nooit iets mee gedaan heb, ook niet in de vorm van een recovery cd.

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Gewoon ff microsoft bellen en vertellen dat je je comp wilde herinstalleren maar dan zonder de recoverycd. En dat je toen geen activatie meer kreeg.

No worries m8

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

DeoDupke schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 04:24:
Gewoon ff microsoft bellen en vertellen dat je je comp wilden herinstalleren maar dan zonder de recoverycd. En dat je toen geen activatie meer kreeg.
Precies, ik had hetzelfde probleem. Gewoon ff Microsoft bellen (kreeg een Engelse helpdesk 8)7) en zeggen dat je problemen hebt met de activatie :).

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 15:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je productcode wordt niet geaccepteerd omdat die bij een andere versie hoort. Je hebt nu een SP2 cdtje te pakken, en vanuit ASUS zetten ze er een ander soort installatie op. Dit even uitleggen aan microsoft op die telefoonlijn en je krijgt zo je activatiecode.

Verwijderd

Topicstarter
wat een hufters zeg, als ik hen was zou ik blij zijn met mensen die hun windows legaal willen installeren maar ze maken het je niet erg makkelijk.

Ik heb microsoft gebelt, en kreeg een mevrouw aan de lijn die mij vertelde dat dit absoluut niet mocht, omdat ik nu andere software installeer dan waar die licentie voor is. Ik zeg ik heb gewoon Windows XP Home toch? Lijkt mij precies hetzelfde, maar het zat er niet in.

En vlak daarvoor vertelde ze me nog dat het probleem was dat de software al eerder geactiveert was, maar ik heb die code nog nooit gebruikt!

Denken jullie dat het zin heeft om nog een keer te bellen om zo een andere medewerker aan de lijn te krijgen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:54

lier

MikroTik nerd

Hahahahahahahahahahaha....

Wat ben jij eigenlijk een hypocriet mannetje (toch...?) !
Eerst openlijk toegeven dat je illegale software gebruikt en als je het dan legaal gaat doen, noem je ze maar gelijk hufters omdat jij niet de procedure volgt.

De activatiecode is gebruikt voor deze laptop met bijbehorende installatie. Heb jij de laptop nieuw gekocht ? Wat is er op tegen om de Asus software te deinstalleren ?

[ Voor 5% gewijzigd door lier op 28-07-2005 11:52 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Er is toch niks mis met toegeven dat je een illegale versie draaide en nu bezig gaat om daar wat aan te doen? En de officiële procedure... tsja, als je op GoT zoekt en er wordt een aantal keer bevestigd dat zoiets kan dan ga je er toch vanuit dat het kan, het klinkt ook best logisch allemaal.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:10
Weet je zeker dat je een echte OEM cd hebt, en geen Upgrade of Retail versie o.i.d. ? Anders zou het gewoon moeten werken met de code van de licentie stikker. Dat de code eerder al gecativeerd is zou ook niet moeten mogen, aangezien deze code niet wordt gebruikt bij de voorgeinstalleerde software van Asus. Lijkt er meer op dat jouw licentie code ook gebruikt wordt door iemand anders.

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
'k heb precies dezelfde situatie gehad, en het enigste wat je moet doen is activeren via de telefoon.. Daar accepteren ze wel je serial.

(Is dit trouwens niet een paar maanden geleden in het nieuws geweest dat MS de activatie van OEM-licenties via het internet niet meer toe ging laten?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze dus gebelt, toen zei het mevrouwtje dat het probleem was dat mn windows al geactiveert was ergens anders, toen ik even verder vertelde over hoe ik alles aan het doen was zei ze dat dat helemaal niet kon. Maar dan vind ik het toch vreemd dat ze eerst zei dat het kwam doordat windows al geactiveert was.

[edit] Ik heb overigens een paar weken geleden nog wel een stel legale windows xp pro OEM licenties via internet geactiveert, dus dan zal het toch nog mogelijk zijn toch?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 14:08 ]

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Bel ff opnieuw, laat het woord "upgraden" vallen (nieuw geheugen, 2,5 inch hdd op 5400rpm ipv 4500 etc etc) en ze doen niet meer moeilijk :P
Das tenminste mijn ervaring :Y)

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
ik denk dat het probleem is dat de oem sp2 retail cd van een andere "generatie" / "build is dan jou oem license key.

instaleren wil dan wel, maar het product komt niet overeen met de key die je invoert
daardoor ben je dus genoodzaakt de oem asus cd te gebruiken, of de key van je vriend in te voeren, en dan aan te voeren bij evt controle, dat je geen zin had opnieuw te instaleren. in principe kunnen ze dan niet meoilijk doen, je hebt immers een originele key op je pc.( de sticker) op de website kunnen ze waarschijnlijk niet controleren dat er met twee verschillende pc met 1 key wordt geupdate, omdat ze met een zwarte lijst werken, die waarschijnlijk up to date wordt gehouden met de gegevens van het activeren. wordt je activatie dus geaccepteerd, dan zal de key niet op de zwarte lijst komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een keer gebelt, en bij deze medewerker was het aan de telefoon geen probleem, mijn windows is geactiveert en ik ga er nu gewoon vanuit dat alles legaal en netjes is. Toch vraag ik me ook af of ik ooit bij een reinstall nou wel via internet kan activeren, maar ik ga geen reinstall doen om erachter te komen.

Iedereen hartelijk dank voor de reacties.

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook een nieuwe install CD maken en alle Asus-zooi verwijderen. Het verbouwen van een OEM-versie levert geen probleem op. Heb hier zelf ook een OEM-versie van MCE aangepast. Nooit problemen met registreren, behalve toen ik een 10e keer opnieuw installeerde. Telefoontje was genoeg voor reset van m'n key.

• Cornballer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-02 21:46
Je had je registratie-code ook op de oude illegale versie kunnen invullen hoor (is wel te veranderen), hoef je niet te activeren, en pikt WGA hem als het goed is wel gewoon op.
Overigens, in windows update voor je snel of custom kiest "javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')" in de adresbalk plakken en op enter drukken, omzeilt WGA al (kun je gewoon verder).
MS wil gewoon de mensen die niet weten dat ze een illegale key hebben tegenhouden, en dan kunnen ze ook die foute vendors pakken, in WGA hebben ze niet veel moeite gestopt
Pagina: 1