audio overal in huis

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tullius
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-02 00:01
binnenkort wordt mijn nieuwe woning afgewerkt ;-)
ik ben op zoek naar de mogelijkheid om overal in huis mp3 te kunnen afspelen vanaf mijn pc
de bediening zou moeten gebeuren vanuit de woonkamer vanop de stereoketen
in elke kamer zou ik aparte volumeregeling willen en verschillende eigen playlists willen raadplegen

kent iemand een systeem dat dit voor elkaar krijgt?

www.compucated.be

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Een netwerk aanleggen en in elke kamer een PC zetten :)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:04
is zoeits misschien iets voor jou :
http://www.devolo.nl/nl_NL/produkte/dlan/mldlanaudio.html

My favorite programming language is solder.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03-2025

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Of anders neem je de Airport Express van Apple. Je kunt vanuit iTunes je muziek door het huis jagen, Alleen dan heb je weer geen verschillende playlisten en geen bediening vanuit de huiskamer, dus dat gaat lastig worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Calitomnication op 28-07-2005 07:32 ]

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 06:29
als je het echt goed wilt doen: http://www.russound.com
deze hebben een 8 en een 12 kanaals versterker. Deze zet je dus ergens in een kast verborgen neer. Voor de bediening hebben ze een speciaal systeem, waarbij je dmv een wall-socket in elke kamer de source en het volume kan regelen. Zo kan je dus ook in 2 kamers een cd afspelen en 1 kamer mp3's. Tevens dus in elke kamer het volume harder/zachter zetten.
Om je mp3's te kunnen bedienen heb je dus gewoon 1 pc nodig die je via een RF remote control kan bedienen (of dmv bluetooth telefoon??? heb je ook een tracklist)

Verwijderd

Touchscreen met IR erop :)

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 13:18
htpc met media extenders?

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

• tullius
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-02 00:01
het sonossysteem lijkt me wel wat
maar dan heb je een toestel (met LCD) om het geluid te regelen in de verschillende ruimtes in huis
stel: ik zit in bad en neem bakje mee naar boven
er speelt muziek in de woonkamer en die staat te luid
hoe kan iemand anders dan die muziek stiller zetten wanneer het bakje boven ligt?

heft iemand dit systeem al in huis?
ervaringen?

www.compucated.be

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Videopac

Rommelt wat aan.

- Koop een WLAN router met hdd ondersteuning (via hdd)
- koop een hdd in een externe usb behuizing
- sluit deze hdd op de WLAN router aan, formateer hem en zet al je MP3's erop.
- per ruimte kun je nu over de MP3's beschikken: of via een PC met wlan kaartje of via een geluidsinstallatie (of met WLAN functionaliteit geintegreerd (Philips heeft deze o.a.), of door aanschaf van een apart WLAN ontvangst geval, bv. Netgear MP101 (audio only) / MP 115 (a/v)).

Voordeel: je PC hoeft niet continu aan te staan.

http://www.netgear.com/products/details/MP101.php
http://www.netgear.com/products/details/MP115.php

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

tullius schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:04:
het sonossysteem lijkt me wel wat
maar dan heb je een toestel (met LCD) om het geluid te regelen in de verschillende ruimtes in huis
stel: ik zit in bad en neem bakje mee naar boven
er speelt muziek in de woonkamer en die staat te luid
hoe kan iemand anders dan die muziek stiller zetten wanneer het bakje boven ligt?

heft iemand dit systeem al in huis?
ervaringen?
Ervaringen -> er staan links naar reviews op hun site, en anders kom je er ook met google.
Ik kan je geen aanbeveling of afrading doen, want voor mij is dit systeem onbetaalbaar (het is geen duur systeem voor wat je krijgt, maar meer dan 1 stereoset in huis is me al te luxe...:)).

Meer users -> als je genoeg geld hebt koop je twee controllers (duur!!!), als het alleen om volumeregeling gaat: die zit op elk basisstation.

Ze zeggen op die site dat je geen PC hoeft aan te hebben staan, NAS (als in externe harde schijf met ethernetverbinding) wordt ondersteund.

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:19
of je zou hier eens naar moeten kijken.
Het musiccast systeem van Yamaha met servers en client
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha.co.jp/english/product/av/musiccast/images/concept_mainimg_v3_sil.jpg

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een computer in elke kamer? dan lijkt me de squeezbox (http://www.slimdevices.com) veel handiger. Kleiner, energie zuiniger, gebruikersvriendelijker en je krijgt bij elke een afstands bediening. Je hebt alleen nog een server nodig, maar die mag van elke smaak zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Ha, het begint al een mooie multiroom systemen thread te worden :)

• Redheinz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 18:23
Ikzelf heb een Terratec NOXON, WIFI-mediaplayer. hier heb je er meerdere van. Een erg mooie is de Roku soundbridge. Maar kijk even op twonkyvision.
De media worden geserveerd vanaf een Linksys NSLU2 (met een USB2-schijf) waarop twonkyvision draait via een WIFI-router. Op die wijze kan je dus via je draadloze netwerk MP3 draaien zonder vervelende draden en zonder dat er een PC hoeft aan te staan. Vanaf die NSLU2 met twonkyvision kan je zelfs video-content over draadloos 54mbit netwerk draaien (bijvoorbeeld philips streamiumSL300i/SL400i).
Werkt erg goed. De Roku is denk ik iets beter, die heeft een vriend van mij. De noxon wil soms niet door skippen naar het volgende nummer als de MP3-structuur ingrijpend gewijzigd is en daar heeft de roku geen last van, maar dat zijn zeldzame weigeringen (noxon even van stroom af).

edit:
Dit is dus hetzelfde als wat Videopac voorstelt, je MOET echter een device hebben dat de content distribueert, een USB2-schijf aan een wireless-router werkt dus niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Redheinz op 29-07-2005 14:44 ]

Zin.

Verwijderd

Mijn situatie:
Een HP EPC (heel klein computertje - gebruikt weinig stroom) met 120 gb schijf als draadloze server in de meterkast. Hier draait Twonky op. Een draadloze SMC router en een Netgear MP101. De "weakest link" in deze is de MP101, die moet minstens 1 maal per dag gereboot worden. Heeft hier iemand ervaring met betere apparaten (Roku, Streamium etc.)?
Pagina: 1