[XP] twee ongepartioneerde ruimten op een HDD samenvoegen

Pagina: 1
Acties:

• hermesit
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik ben wat aan het rotzooien geweest en heb een partities verwijderd (mn oude C) en had nog wat ongepartitioneerde ruimte aan het einde van mn schijf, maar die worden nu niet samengevoegd. [zie afbeelding] Afbeeldingslocatie: http://www.hermes-it.nl/download/schijf0.jpg
'Snapt' Windows niet dat die twee samen moeten worden samengevoegd/kan het niet, of moet er bijv. iets in mn register worden aangepast (zoals ik dat bijvoorbeeld moest doen om WIN2K m'n nieuwe 200GB schijf volleding te laten zien)?

Ik hoor het graag als iemand een oplossing heeft (anders moet ik maar via Norton Ghost gaan schuiven met partities enzo)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-03 09:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Windows kan het niet zomaar. Daarvoor moeten de bestaande partities (E: en F:) verschoven worden. Dat kan in ieder geval met Partition Magic.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

het linkerdeel niet toegewezen ligt aan het begin van de schijf, het rechterdeel op het einde, dit kan niet tot 1 fysieke partitie worden gemaakt, omdat er nog 2 partities tussen liggen.

Partition magic om te gaan schuiven mischien?

If you choose to criticise you choose your enemies

• hermesit
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Het is gelukt met PartitionMagic:
  • m'n 2000 is nu 20GB
  • XP is gelijk gebleven
  • en een extra partitie van 18GB
Thanx :)

Verwijderd

Dan zet ik nog even het OS in je titel volgens Windows Operating Systems - Policy. Let daar de volgende keer op alsjeblieft :)
welkom op GoT trouwens :)