Toon posts:

probleem met adsl internet/email

Pagina: 1
Acties:
  • 1.308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij het ophalen van mijn mail krijg ik op mijn draadloze laptop de volgende melding; 'bezig met ontvangen is een fout (0x80040900) opgetreden: de servernaam wordt niet gevonden op het netwerk (mogelijk is het netwerk tijdelijk niet actief) Controleer of u online bent en of de servernaam juist is.

ik heb xp pro draadloze adsl verbinding met internet (kan ook niet surfen) de signaal sterkte is uitstekend, mijn andere pc heeft gewoon contact met internet en email. Op deze computer heb ik de emailaccount gegevens van mijn laptop gebruikt en dan ontvang ik de mails die ik eigenlijk zou moeten ontvangen op mijn laptop.

Het probleem ontstond plotseling was niet bezig met instellingen o.i.d.. Ik had wel contact met mail en internet.
Ik heb 2x een virusscan gedraaid maar geen virus te ontdekken.
Ik heb nieuwe drivers gedownload en geïnstalleerd een aantal keer een herstart maar niks mag helpen....
Ook het verwijderen van de emailaccount én het installeren hiervan heeft ook niet geholpen....

Wie kan mij wel helpen?????

Alvast bedankt voor de moeite!!!!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
[Google=0x80040900] al bekeken? :z

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:19:
ik heb xp pro draadloze adsl verbinding met internet (kan ook niet surfen) de signaal sterkte is uitstekend, mijn andere pc heeft gewoon contact met internet en email.
Kan je intern wel de andere PC zien, bijvoorbeeld een gedeelde map?? Kan de andere PC jouw laptop zien? Kan je pingen, zit je in hetzelfde subnet, heb je statische of DHCP-adressen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Yep bij google alles bekeken maar geen goed antwoord want de meeste problemen hadden alleen te maken met het niet kunnen mailen maar wel de mogelijkheden hebben om te surfen.....

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:22:
[...]

Kan je intern wel de andere PC zien, bijvoorbeeld een gedeelde map?? Kan de andere PC jouw laptop zien? Kan je pingen, zit je in hetzelfde subnet, heb je statische of DHCP-adressen?
nee ik kan dat niet zien maar dat kon ik daarvoor ook niet en wat betreft jouw andere vragen.....
sorry weet niet wat je bedoeld ben niet zo'n expert.....

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:25:
Yep bij google alles bekeken maar geen goed antwoord want de meeste problemen hadden alleen te maken met het niet kunnen mailen maar wel de mogelijkheden hebben om te surfen.....
Je hebt alle 226 hits nu al doorgewerkt ?!? _/-\o_

Bekijk dan ook eens Google Groups, daar zijn ook nog 46 hits te vinden. :Y)

offtopic:
Ennuh: gebruik de edit-knop! :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door pven op 28-07-2005 00:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:28:
[...]

Je hebt alle 226 hits nu al doorgewerkt ?!? _/-\o_

Bekijk dan ook eens Google Groups, daar zijn ook nog 46 hits te vinden. :Y)
ja ik heb deze doorgewerkt maar dat had ik al eerder gedaan (de afgelopen uren.... 8)7 ) bij de groups overigens nog niet zal dat ook maar doen maar betwijfel of dat zinvol is.....

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:27:
[...]

nee ik kan dat niet zien maar dat kon ik daarvoor ook niet en wat betreft jouw andere vragen.....
sorry weet niet wat je bedoeld ben niet zo'n expert.....
Als je niet de meest grote expert bent, maar tot op heden de PC's niet hebt kunnen pingen (of wist hoe dat moet), zou FAQ - Network Troubleshooting een idee zijn om even rustig door te lezen.

Of anders via start > uitvoeren > cmd (en natuurlijk op ENTER drukken)
Dan intypen PINGspatieComputernaam van je andere PC

Als ie dan 4x een timeout geeft, zit je laptop niet goed op het netwerk. Als ie wel een resultaat geeft, ligt het aan je instellingen van de laptop om verbinding te maken met de WLAN-router.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 28-07-2005 00:31 ]

• pven
  • Niet online
Paar vragen:
• Heb je het al geprobeerd terwijl de firewall uit staat?
• Heb je toevallig Panda antivirus geinstalleerd staan?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:18

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je vertelt een beetje weinig over de situatie vind ik :/
De andere pc ontvangt wel email en kan internetten, zit ie met een kabel op hetzelfde modem dat ook de wireless verbinding verzorgt :?
Zo ja, dan kan een instelling in het modem de oorzaak zijn, je hebt bijv. (onbedoeld) encryptie (WEP) ingesteld en op je laptop niet, in dat geval heb je idd een goede verbinding, maar kan niet internetten :Y)
Oplossing is kijken welke WEP key in het modem staat en dezelfde key op je laptop invullen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• MAX3400

MAX3400

Speedy-Andre schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:38:
De andere pc ontvangt wel email en kan internetten, zit ie met een kabel op hetzelfde modem dat ook de wireless verbinding verzorgt :?
Zo ja, dan kan een instelling in het modem de oorzaak zijn, je hebt bijv. (onbedoeld) encryptie (WEP) ingesteld en op je laptop niet, in dat geval heb je idd een goede verbinding, maar kun niet internetten :Y)
Oplossing is kijken welke WEP key in het modem staat en dezelfde key op je laptop invullen.
Let op; WEP-keys zijn meestal hexadecimaal maar niet elk modem geeft de key in hex weer. :X

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Shit, nu heb je m'n typo gekwoot :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:31:
[...]

Als je niet de meest grote expert bent, maar tot op heden de PC's niet hebt kunnen pingen (of wist hoe dat moet), zou FAQ - Network Troubleshooting een idee zijn om even rustig door te lezen.

Of anders via start > uitvoeren > cmd (en natuurlijk op ENTER drukken)
Dan intypen PINGspatieComputernaam van je andere PC

Als ie dan 4x een timeout geeft, zit je laptop niet goed op het netwerk. Als ie wel een resultaat geeft, ligt het aan je instellingen van de laptop om verbinding te maken met de WLAN-router.
Ik heb gepingd (?) en krijg op mijn laptop de melding; Pingstatistieken voor ??: pakketten; verzonden 4 ontvangen 4 verloren 0 0% verlies

wat houdt dit dan in??

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:33:
Paar vragen:
• Heb je het al geprobeerd terwijl de firewall uit staat?
• Heb je toevallig Panda antivirus geinstalleerd staan?
Ja firewall staat en stond al uit en ik gebruik nav2005...

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:46:
[...]

Ik heb gepingd (?) en krijg op mijn laptop de melding; Pingstatistieken voor ??: pakketten; verzonden 4 ontvangen 4 verloren 0 0% verlies

wat houdt dit dan in??
Zoals ik zei: in ieder geval de IP-adressen of subnet corresponderen niet. Daardoor heb je 99% zekerheid dat je laptop de WLAN-router niet ziet waardoor je niet kan internetten, mailen, MSNen etc.

Oftewel, gooi de IP's van je WLAN, je vaste PC en je laptop hier eens neer.

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-Andre schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:38:
Zo ja, dan kan een instelling in het modem de oorzaak zijn, je hebt bijv. (onbedoeld) encryptie (WEP) ingesteld en op je laptop niet, in dat geval heb je idd een goede verbinding, maar kan niet internetten :Y)
Sorry zal wat meer info geven; ja die andere pc zit met een kabel op hetzelfde modem dat ook de wireless verbinding verzorgt. Ik heb niets(!) aan instellingen gedaan de verbinding was er plotseling niet meer.....

Hoe vind ik de WEP key en op welke plaats in mijn laptop kan ik deze dan weer invoeren????

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MAX3400 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:48:
[...]

Zoals ik zei: in ieder geval de IP-adressen of subnet corresponderen niet. Daardoor heb je 99% zekerheid dat je laptop de WLAN-router niet ziet waardoor je niet kan internetten, mailen, MSNen etc.

:?

Verzonden 4
Ontvangen 4
Verloren 0
0% verlies

Lijkt mij dat die ping prima aangekomen is :o

Als dat zo is klinkt dit meer als een DNS issue. Hoe heb je de DNS servers ingesteld? Handmatig of via DHCP?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:48:
[...]

Ok dat wil ik graag uitproberen maar kan je mij ajb ook vertellen hoe ik dat moet doen??? Ben niet zo'n expert (of val ik nu in herhaling }:O }:O ;)

• MAX3400

MAX3400

dion_b schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:53:
[...]

Verzonden 4
Ontvangen 4
Verloren 0
0% verlies

Als dat zo is klinkt dit meer als een DNS issue. Hoe heb je de DNS servers ingesteld? Handmatig of via DHCP?
:o Sorry... Het is al erg laat, maar je hebt helemaal gelijk. :X

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:53:
[...]

Verzonden 4
Ontvangen 4
Verloren 0
0% verlies

De Ip adresssen en DNS serveradressen stonden in eerste instantie ingesteld op automatisch (zoals altijd....) maar ik heb de DNS adressen opgezocht en handmatig ingevoerd; geen verschil... :'(

Verwijderd

Topicstarter
ik zie nu ook dat er op een andere plek de volgende melding tevoorschijnt komt; "u hebt mogelijk geen toegang tot het internet of tot sommige netwerkbronnen. Dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen"

Kan een van jullie hie wat mee?? (ik niet in ieder geval :? )

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:56:
[...]

De Ip adresssen en DNS serveradressen stonden in eerste instantie ingesteld op automatisch (zoals altijd....) maar ik heb de DNS adressen opgezocht en handmatig ingevoerd; geen verschil... :'(
Tis misschien ff zoeken, maar kun je bij netwerkverbindingen op je laptop eens kijken welk IP de wireless verbinding heeft (dns had je al gevonden :Y) ).
Een IP dat begint met 169.x.x.x betekent dat er iets mis is en dat je laptop bijv. wel kan zenden, maar niet kan ontvangen, of andersom.
Je kan (als hij weer op DHCP staat) eens 'repareren' proberen bij de draadloze verbinding, met een beetje geluk krijgt hij de goede instellingen weer terug :)

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-Andre schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 01:04:
[...]

Tis misschien ff zoeken, maar kun je bij netwerkverbindingen op je laptop eens kijken welk IP de wireless verbinding heeft (dns had je al gevonden :Y) ).
Een IP dat begint met 169.x.x.x betekent dat er iets mis is en dat je laptop bijv. wel kan zenden, maar niet kan ontvangen, of andersom.
Je kan (als hij weer op DHCP staat) eens 'repareren' proberen bij de draadloze verbinding, met een beetje geluk krijgt hij de goede instellingen weer terug :)
Ja het ip adres dat ik bij het pingen ben tegengekomen start met 169.....

als ik bij status van draadloze netwerkverbinding op herstel druk gaat het ip adres vernieuwd worden en dan krijg ik te lezen; " het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actieniet kan worden voltooid: het ip-adres vernieuwen.

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je na de refresh weer kijkt, zie je dan weer een 169.x.x.x adres :?
Dat verklaart wel dat er iets met de verbinding niet goed is en dat internet/mail niet werkt.
Je zou je modem eens opnieuw kunnen starten (of uit/inschakelen).

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-Andre schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 01:14:
Als je na de refresh weer kijkt, zie je dan weer een 169.x.x.x adres :?
Dat verklaart wel dat er iets met de verbinding niet goed is en dat internet/mail niet werkt.
Je zou je modem eens opnieuw kunnen starten (of uit/inschakelen).
ja nog steeds die 169..... het modem én de router heb ik ook al een paar keer aan en uit gedaan, helaas niet geholpen.

Ook heb ik zojuist (idee...!) op een analoge lijn verbinding gemaakt, ik had verbinding maar internet en email deden het daar ook niet......??????

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ook bij inbellen heb je een werkend IP nodig, waarschijnlijk gaat het daar steeds mee fout, nu nog boven water krijgen wat het is :/

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-Andre schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 01:20:
Ook bij inbellen heb je een werkend IP nodig, waarschijnlijk gaat het daar steeds mee fout, nu nog boven water krijgen wat het is :/
[quote]dion_b schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:53:
[...]

Ja het lijkt erop dat daar het lek zit, vraag wat de volgende stap kan zijn en hoe het toch mogelijk is dat het zomaar (?) fout kan gaan....

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je bij hardware instellingen kijkt, staat daar dan dat de draadloze verbinding goed werkt :?
Misschien kan ie een driver niet vinden of is er een conflict met iets anders ....
Aan de andere kant lijkt het op zich goed te werken omdat hij wel een verbinding opbouwt.
Dit is echt zo'n zoekplaatje waar je wel even mee bezig bent O-)

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-Andre schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 01:46:
Als je bij hardware instellingen kijkt, staat daar dan dat de draadloze verbinding goed werkt :?
Misschien kan ie een driver niet vinden of is er een conflict met iets anders ....
Aan de andere kant lijkt het op zich goed te werken omdat hij wel een verbinding opbouwt.
Dit is echt zo'n zoekplaatje waar je wel even mee bezig bent O-)
ja bij de eigenschappen van de netwerkadapters staat dat beide apparaten goed werken....

is de 'ultieme' oplossing het formateren en het opnieuw installeren van win xp?

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik kan daar wel 'ja' op antwoorden en dan werkt het misschien weer, maar dan weet niemand wat het nou was :/
Met ' systeemherstel' kun je XP naar een eerdere datum terug zetten, dat is het minste werk en je hebt alle data en instellingen nog.
Dit soort dingen gebeurt misschien ook wel na een automatische update van software of drivers of wellicht iets teveel beveiliging van MS na een update ....

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy-Andre op 28-07-2005 02:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Speedy-Andre schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 02:08:
Ik kan daar wel 'ja' op antwoorden en dan werkt het misschien weer, maar dan weet niemand wat het nou was :/
Met ' systeemherstel' kun je XP naar een eerdere datum terug zetten, dat is het minste werk en je hebt alle gevens en instellingen nog.
Dit soort dingen gebeurt misschien ook wel na een automatische update van software of drivers of wellicht iets teveel beveiliging van MS na een update ....
ok da's duidelijk, in ieder geval BEDANKT voor het mee hlpen denken!!

groet!

Verwijderd

Hoi

Berichtje eigenlijk bedoeld voor Bosaki maar zoek hulp dus alles is welkom, ik heb exact de zelfde problemen als Bosaki heb een keurige draadloze verbinding en kan niet op internet en heb dezelfde foutmelding met de mail.....heb wel van de week een Dos aanval gehad (teardrop ataack) en heb toen alles opnieuw geinstalleerd.Nu is de toestand zo dat ik dan weer wel en dan weer niet op internet kan weet iemand voor mij een oplossing ???

ALvast muchos GRACIAS ! O-)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt "precies hetzelfde probleem"? 8)7. Je bedoelt, je kan ook geen websites bekijken en je mail doet het niet... Dat kan echt aan 1000 dingen liggen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

ja das nu het probleem ik heb echt van alles nagezocht iedereen in mijn netwerk kan alles doen internetten/mailen behalve ik ...... ;(
Pagina: 1