[XP] Hoe herken je je windows xp pro versie?*

Pagina: 1
Acties:

• djmulder
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Okay het volgende zou misschien allemaal redelijk vaag klinken, maar een enorme tijd terug (in de beginheden van windows xp) heb ik dus xp pro gehaald...maar ik heb geen idee wat de versie is..(retail, oem, etc) ...ik heb een tijdje geleden opnieuw geinstalleerd en ik moet em WEER activeren..is nu de 100ste keer dat ik zo'n microsoft pipo aan de lijn moet hebben...

is er misschien in windows zelf te achterhalen welke versie ik heb? ik hoef geen key of iets dergelijks wil alleen weten hoe ik dit kan zien :) dan weet ik tenminste wat voor key ik moet zoeken (ja ik weet dat dit niet mag...maar ik ben echt dat activeren meer dan zat)

DJ_M

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Deze computer -> help -> Info?
En anders
Eigenschappen van Deze Computer, kun je het daar niet op zien of het een OEM is?

• djmulder
hmm staat nergens dat het oem is...dus ik ga er maar vanuit dat het retail is

DJ_M

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

start --> uitvoeren --> winver

edit: oh daar zie je ook niet dat het OEM is :)

[ Voor 53% gewijzigd door Gunner op 27-07-2005 23:22 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• djmulder
hmmm is er ook geen oplossing via WMI? dan klus ik des noods ff snel een vbscripje in elkaar die de versie opvraagt...

DJ_M

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Gunner schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:22:
start --> uitvoeren --> winver

edit: oh daar zie je ook niet dat het OEM is :)
Dat is dus wat je krijg met info bij deze computer ;)

Verwijderd

sjee man gebruik die microsoft search, die 1e link die ik gaf staat zelfs een vb.net voorbeeld wat je opzich op weg moet helpen...

Verwijderd

Met telefonish activeren moet het ook in 1 keer lukken.

Doe maar niet ;)

[ Voor 42% gewijzigd door elevator op 28-07-2005 00:04 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:57:
Met telefonish activeren moet het ook in 1 keer lukken.
ow jij krijgt zeker mail.. alleen niet van de TS ;)..

en nee, ook niet van mij :P

[ Voor 19% gewijzigd door elevator op 28-07-2005 00:22 ]

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

djmulder schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:09:
Okay het volgende zou misschien allemaal redelijk vaag klinken, maar een enorme tijd terug (in de beginheden van windows xp) heb ik dus xp pro gehaald...maar ik heb geen idee wat de versie is..(retail, oem, etc) ...
Dat activeren is idd vervelend. Er zijn maar 2 versies die je kan hebben: OEM of retail (de andere versies zijn voor bedrijven en dat ben jij niet) :)

Aangezien je geen sticker op je PC casing hebt (anders had je hem wel gevonden 8)7 ) ben je ook geen OEM - blijft over retail.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-03 15:24

Emiel1984

Made in NL

elevator schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:08:
[...]
...
Aangezien je geen sticker op je PC casing hebt (anders had je hem wel gevonden 8)7 ) ben je ook geen OEM - blijft over retail.
een enorme tijd terug (in de beginheden van windows xp) heb ik dus xp pro gehaald

Moet hij er wel zijn opgeplakt B) .. Bij aankoop van een PC zit hij er idd standaard op maar anders zal je toch echt zelf de stiker erop moeten zetten

[LTS][MTS][HTS]

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk heeft degene die hetzelfde serienummer gebruikt hetzelfde probleem als TS... ;)

(aangezien ik dit probleem ook wel is heb als ik de serial van de ene op de andere pc zet, ivm mijn werk in de automatisering. 1x bellen en daarna no problemo met activatie!)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Klopt - maar de OEM licentie is sowieso niet geldig zonder dat die sticker geplakt is - dus als hij die sticker kwijt is is het sowieso :w "licentie" :)
Pagina: 1