USB2.0 connector op PCI Bus?

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Ik heb even een vraag betreft die connectors die je op het moederbord vind, voor usb2.0 aan te sluiten(via zo`n bracket) en meestal heb je er ook nog een firewire variant ervan. Nou wilde ik graag weten waar die connecters aan zijn gesloten. Gaat dit meteen naar de northbridge. Of meestal via de PCI bus?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

afhankelijk van de chipset gaat dit normaliter toch naar de southbridge? Vrogeger via de PCI bus (usb 1.0 en 1.1) maar of dat nog zo is...
zoek het even op door je chipset in google te rammen zou ik zeggen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:50
Als het 't moederbord in je sig betreft: zit in de chipset en dus niet via PCI bus :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Dus als ik een Usb2.0 kaart plaats is dit dus nadeliger dan zo`n Usb2.0 Bracket?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 12:52

KneoK

Not in a million lightyears

Coolmaster schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:02:
Dus als ik een Usb2.0 kaart plaats is dit dus nadeliger dan zo`n Usb2.0 Bracket?
Wat snelheid betreft niet (PCI USB 2.0 heet niet USB 2.0 omdat het de volledige snelheid niet haalt), wat systeembelasting betreft wel. Maar of je daar met zo'n systeem nou veel van zal merken ?

[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 28-07-2005 00:03 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:02

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Coolmaster schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:02:
Weinig apparaten die van/naar je PC ooit de volledige bandbreedte van USB2.0 halen; tenzij je een bracket/PCI helemaal volhangt met powered USB-hubs en ineens overal kaartlezers aan gaat spreken ofzo.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MAX3400 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:05:
[...]

Weinig apparaten die van/naar je PC ooit de volledige bandbreedte van USB2.0 halen; tenzij je een bracket/PCI helemaal volhangt met powered USB-hubs en ineens overal kaartlezers aan gaat spreken ofzo.
Euh, daar kun je eens lelijk in vergissen. Als je een fatsoenlijke moderne 3.5" HDD in USB behuizing hebt, trekt hij zo'n 40 a 50MB/s ik bench hier 42MB/s over USB met een WD 40GB 7200rpm schijf. De theoretische max van USB 2.0 is 480Mbps, dus 60MB/s.

Twee van die HDDs, of een HDD en een DVD-R danwel snelle pendrive en je zit makkelijk aan die max :o

Edit:
En dat geeft ook aan waarom je liever niet je PCI bus ermee wil belasten. 32b, 33MHz PCI trekt theoretisch max 120MB/s, maar geen chipset die dat exact haalt (de i8xx reeks (notoire probleemgevallen overigens mbt PCI bandbreedte) haalt bijvoorbeeld met moeite 90MB/s). Stel je hebt 100MB/s effectief beschikbaar. Als je USB daarover moet gaan en je hebt een 45MB/s HDD, dan hou je maar 55MB/s over.

Als je dan een bandbreedtevreter als IDE of SCSI kaart (laat staan de fiber channel monster die ik erin heb zitten :+ ), kan het wel 33% performance schelen als je van USB HDD over PCI danwel USB HDD niet over PCI naar een HDD copieert die aan een PCI controller hangt :o

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 28-07-2005 00:48 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1